۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱
کسب امتیاز هدف یزدی ها در میدان پارس جنوبی !!

پیش بازی پارس جنوبی جم - فوتبال یزد

جدال تیمی امیدوار به صعود بنام پارس جنوبی جم و تیمی در اندیشه فرار از پرتگاه لیگ دسته اول بنام اف سی یزد قطعا نمی تواند خالی از لطف باشد .
کد خبر: ۶۲۷۰۷

به گزارش "دی اسپورت"، در یکی از دیدارهای هفته بیست و دوم لیگ دسته اول ایران عصر دوشنبه تیم فوتبال یزد در کرانه های خلیج همیشگی فارس به مهمانی تیم پارس جنوبی جم می رود . در ادامه قصد داریم دیدار این دو تیم را از جهات مختلف مورد واکاوی قرار دهیم . با ما باشید تا از احوال این روزهای این دو تیم آشنا شوید .


خمیسی بازیکن پارس جنوبی جم

بازی در یک نگاه :
جدال تیمی امیدوار به صعود بنام پارس جنوبی جم و تیمی در اندیشه فرار از پرتگاه لیگ دسته اول بنام اف سی یزد قطعا نمی تواند خالی از لطف باشد .


وضعیت دو تیم در جدول :
پارس جم جنوبی از بیست و یک بازی ابتدایی خود با ٩ پیروزی ، ٩ تساوی و سه شکست با ۱۶ گل زده و ۱۰ گل خورده صاحب ٣۶ امتیاز شده است و مکان چهارم جدول را به خود اختصاص داده است.

فوتبال یزد هم در همین تعداد بازی سه برد ، نه تساوی و نه شکست داشته و با ۱۴ گل زده و ٢٨ گل خورده و ۱٨ امتیاز خانه شانزدهم جدول را به خود اختصاص داده است .

وضعیت فنی دو تیم :
پارس جم جنوبی با چند مورد تغییر و رفت و آمد  در رأس کادرفنی پیش از شروع لیگ  به استقبال بازی های فصل جاری آمد و سرانجام با مهدی تارتار به عنوان سرمربی لیگ دسته اول را برای اولین بار تجربه نمود . تیم جنوبی با بازیکنانی نظیر ناصر سالاری ، محمود خمیسی ، میثم تیموری ، محمدعلی اکبرخواه ، کمال الدین نیک خو ، حسین مهر آزما و... توانسته روند یکنواخت و مثبتی را تا بدین جای کار پیش بگیرد و همواره در مسیر تیم های امیدوار به صعود گام بردارد . هرچند نمی توانیم از خریدهای خوب و سطح بالای تیم جنوبی در پنجره نقل و انتقالات هم به سادگی عبور کنیم . بابا محمدی ، کاظم حیات منش ، حمید غلامی ، احسان تاییدی و ... می توانند در دور برگشت برای پارسی ها در راه صعود به لیگ برتر نقش مهمی ایفا کنند.
شاید بتوان جم را به نوعی مرموزترین تیم لیگ دسته اول امسال لقب داد چراکه این تیم با بهره گیری از بهترین خط دفاعی لیگ دسته اول که میانگین کمتر از نیم گل دریافتی در هر بازی را دارد دست به کار بزرگی زده و با زدن تنها ۱۶ گل در ٢۱ بازی و میانگین تقریبی ۰/٧۵ گل زده در هردیدار با جمع آوری ٣۶ امتیاز در جمع مدعیان صعود قرار گرفته است .
بطور حتم این هنر تار تار و شاگردانش می باشد که با حداقل گل پیروز می شوند و با زدن شانزده گل می توانند پیروزی در نه دیدار را به نام خود سند بزنند .

تیم فوتبال فولاد یزد

فوتبال یزد اما پس از بسته شدن نقل و انتقالات نیم فصل و تکمیل شدن لیست نهایی بازیکنانش به استان بوشهر سفر خواهد کرد . قطعا کادرفنی تیم یزدی  در دور برگشت با دست بازتری به مصاف رقبا خواهد رفت چراکه در چند هفته اخیر بازیکنان جدید این تیم نشان داده اند که می توانند در مواقع لازم گره گشا باشند . گلزنی امیر رفعتی و پاس گل فرزاد ایزد مقابل استقلال اهواز و بازی قابل قبول عباس یحیی بیگی و میلاد رخشان نوید روزهای بهتری را به هواداران یزدی می دهد البته بطور حتم با بازگشت مصدومانی چون علی بیک زاویه و مهران درویش به ترکیب تیم، پازل محمود امیری کامل تر خواهد شد . نباید فراموش کنیم که فوتبال یزد در این بازی نمی تواند از میلاد رخشان و عباس یحیی بیگی بدلیل اخراج  در بازی قبل بهره ببرد .
فوتبال یزد باید از میدان پارس جنوبی امتیاز بگیرد تا همچنان به پیشی گرفتن از رقبای بالادستی خود در ادامه راه امیدورار باشد .

تیم فوتبال پارس جنوبی جم

سابقه رویارویی دو تیم :
این بازی دومین تقابل مستقیم دو تیم خواهد بود . در بازی رفت این تیم پارس جنوبی بود که با گل دقیقه (6+90) محمدعلی اکبرخواه  سه امتیاز شیرین از یزد سوغات برد.

اهداف دو تیم :
قطعا پارس جنوبی که در فاصله چهار امتیازی با صدر جدول قرار دارد در نبرد با تیم شانزدهم جدول به کمتر از سه امتیاز رضایت نخواهد داد . تارتار و شاگردانش یازده هفته متوالی است که شکست نخورده اند و این موضوع می تواند بار روانی سنگینی روی دوش کویرنشینان اعمال کند . محمود امیری مدعی است او و شاگردانش با استراتژی خاصی برای آتش بازی در میدان پارس جنوبی به جم سفر کرده اند . آخرین بار جمی ها در هفته دهم مقابل راه آهن با حساب دو برصفر در جم شکست را تجربه کرده اند .
البته ناگفته پیداست که تیم فوتبال یزد قطعا ابتدا برای نباختن و گرفتن یک امتیاز برنامه ریزی خواهد کرد و پس از آن نیم نگاهی به پیروزشدن و شکست دادن حریف خواهد داشت . کاری که خیبری ها همین دو هفته قبل مقابل پارس انجام دادند و با گرفتن یک امتیاز شیرین به خرم آباد بازگشتند.


ایمان نخودساز +دروازه بان+ فولاد یزد

 البته کادرفنی فوتبال یزد باید از بازی رفت درس های لازم را گرفته باشد چراکه تیم تارتار در مواقعی با زیرکی حتی فضا را در اختیار تیم حریف می گذاشت و پس از آن در ضدحملات برق آسا خطرآفرین می شد که گل ثانیه های پایانی بازی رفت هم در پی همین تاکتیک تیزهوشانه اتخاذ شده توسط تارتار حادث شد .
بایستی منتظر بنشینیم تا سوت پایان بازی تیم کامروای میدان پارس جنوبی را مشخص کند . آیا بازهم پارسی ها با یک بازی مرموزانه سه امتیاز می گیرند یا این یزدی ها هستند که با خواندن دست میزبان خود آمال و آرزوهای جمی ها را موقتا به آتش می کشند ؟؟
پاسخ این معما پس از سوت پایان بازی مشخص خواهد شد ...

نویسنده : عباس کلانتری



ترند های روز