۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹

بدترین ضربه به شهرآورد توسط سازمان لیگ

دی اسپورت:یکبار دیگر مدیران فوتبال کشورمان نشان دادند که در هیچ کجای دنیا همانند آن ها کسی قادر به برنامه ریزی عجیب و غریب نیست تا بتواند بدترین اتفاق ممکن را رقم بزند.
کد خبر: ۶۲۸۵۱

به گزارش"دی اسپورت"، بنابر اعلام سازمان لیگ دیدار دو تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران در هفته بیست ‏و یکم لیگ برتر روز یکشنبه 24 بهمن 95 راس ساعت 15 برگزار می شود،‏ دیداری که پیش از این قرار بود ساعت 17 انجام گردد.‏ حال سوال اصلی این است که به چه علت یکشنبه برای برگزاری این دیدار حساس و پربیننده که همواره با حضور پرتعداد تماشاگران برگزار می شود انتخاب شده است؟ سوال دیگری که موجب اعتراض می شود زمان برگزاری این دیدار در ساعت 15 است، آیا هیچ ساعتی بهتر از نیمه ظهر برای زمان این دیدار ممکن نبود؟

در فوتبال دنیا روز و ساعت برگزاری مسابقات مسئله ای بسیار مهم است، تصمیمی که قطعا منجر به حضور پرتعداد هواداران در ورزشگاه و تماشای میلیونی تماشاگران از طریق گیرنده های تلویزیونی می شود. دیدارهای مهم فوتبال دنیا معمولا در روزهای پایانی هفته که تعطیلی عمومی است و امکان حضور هواداران در ورزشگاه و تماشای دیدار از طریق گیرنده های تلویزیونی فرآهم است، برگزار می شود، مسئله ای که گویا در ایران بالعکس است!
دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس نه تنها در یک روز نامناسب برگزار خواهد شد که ساعت انجام مسابقه نیز با بی سلیقگی محض مسئولان در نیمه ظهر قطعا موجب می شود استقبال از تماشای این دیدار چه در ورزشگاه آزادی و چه از پای گیرنده های تلویزیونی به حداقل ممکن برسد.
حال باید از مسئولان سازمان لیگ این سوال را مطرح کرد که با چه استدلالی دربی پایتخت را در چنین روز و ساعتی برگزار می کنند؟ هدف حضور حداکثری است یا استقبال حداقلی؟ به چه دلیل برگزاری این دیدار حتی اگر در یک روز تعطیل میسر نبود در بدترین ساعت ممکن برگزار خواهد شد؟ بهتر نبود زمان این دیدار به ساعات پایانی شب که ادارات تعطیل و امکان تماشای آن برای دانش آموزان، کارمندان و کارگران و…موکول شود؟
منبع:شفقنا ورزشی