۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
مجیدی: چشم انتظار بودجه 100 میلیون تومانی شرکت توسعه هستیم

اسکیت همدان؛ سرشار از قهرمانان ملی، امکانات محلی!

اسکیت همدان بدون تردید یکی از موفق ترین هیات های ورزشی استان همدان محسوب می شود و علی رغم عمر کوتاه از فعالیت رسمی این ورزش توانسته است در سطوح ملی و بین المللی افتخارآفرین باشد.
کد خبر: ۶۴۲۱۷

به گزارش دی اسپورت، برخورداری از استعدادهای نخبه و قهرمانان ارزنده در رشته های مختلف زیرمجموعه اسکیت همدان، این ورزش را به عنوان یکی از شاخص ترین رشته های حال حاضر استان همدان معرفی کرده است.


با روی کار آمدن مهدی مجیدی در راس هیات اسکیت همدان، امسال شاهد تحولات عظیم و چشمگیر در ورزش اسکیت بوده ایم به طوریکه علاوه بر کسب قهرمانی های ارزنده در بخش مردان، بانوان نیز سهم بسزایی در افتخارآفرینی برای اسکیت استان داشته اند.


توفیقات ورزش اسکیت همدان سبب شد تا مهدی مجیدی رئیس هیات اسکیت همدان پیرامون فعالیت های این هیات در سال جاری، خبرنگاران را در جریان کارنامه درخشان مجموعه ورزشکاران، مربیان و سایر اعضای هیات قرار دهد.


 

** نبود کف پوش استاندارد دغدغه اصلی قهرمانان 

مهدی مجیدی رئیس هیات اسکیت همدان در این باره می گوید: نبود کف پوش استاندارد دغدغه اصلی قهرمانان و عنوان داران اسکیت ایران در همدان است. 

اسکیت همدان از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار است و هم اکنون یکی از اسکیت بازان همدانی بهترین ملی پوش کشورمان در رشته فری استایل جهان فعالیت دارد. 

نبود کف پوش استاندارد باعث شده تا اسکیت بازان همدانی نتوانند عملکرد ایده آل خود را در رقابت های کشوری و بین المللی داشته باشند.


  ** چشم انتظار یک میلیارد ریال بودجه 

وی در ادامه گفت: نصب کف پوش استاندارد در سالن اختصاصی اسکیت همدان یک میلیارد ریال بودجه نیاز دارد که البته شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور قول پرداخت این هزینه را داده است. 

قرار بود با تامین این بودجه طی بهمن ماه امسال کف پوش استاندارد در سالن اسکیت نصب شود اما محدودیت در اعتبارهای مالی سبب شد تا شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور وعده تامین بودجه را تا پایان اسفندماه بدهد و تاکنون نیز این قول عملی نشده است. 

ورزشکاران اسکیت همدان در سالن فعلی به دلیل نبود کف پوش استاندارد تعادل لازم را برای تمرین و مسابقه ندارند و همین مساله باعث شده تا میزبانی های مهم کشوری را در این سالن از دست بدهیم.

 





** قدردانی از دستگاه ورزش  

وی با قدردانی از دستگاه ورزش استان همدان در پیگیری های لازم در جهت تامین بودجه مورد نیاز گفت: نصب کف پوش نیاز به اختصاص اعتبار از سوی شرکت توسعه و نگهداری از اماکن ورزشی کشور دارد و انتظار داریم هرچه سریعتر تامین اعتبار شود. 

وی بیان کرد: رسول منعم مدیرکل ورزش و جوانان پیگیر تامین این اعتبار است اما شرکت توسعه از بهمن ماه قول پرداخت داده و در حالیکه اعتبار لازم تخصیص یافته است اما همچنان پرداخت آن صورت نگرفته است. 

 

 

** عملکرد درخشان اسکیت بازان همدانی 

مجیدی در ادامه با اشاره به عملکرد هیات اسکیت همدان گفت: از اسفندماه سال قبل به لحاظ عملکرد بهتر توانستین مدیریت منطقه سه کشور را به مرکزیت همدان دریافت کنیم و استان های لرستان، ایلام، مرکزی، کرمانشاه و کردستان نیز در این منطقه فعالیت دارند. 

وی افزود: اسکیت همدان در گذشته فقط در اینلاین هاکی فعال بود اما با برنامه ریزی صورت گرفته توانستیم رشته فری استایل را نیز فعال کنیم به طوریکه هم اکنون از جایگاه خوبی در سطح ملی، آسیایی و جهانی برخورداریم و سجاد محمدی یکی از بهترین های جهان در این رشته به شمار می رود.

رئیس هیات اسکیت همدان با اشاره به درخشش اسکیت بازان همدانی در مرحله لیگ اسکیت فری استایل کشور گفت: در این رقابت ها به میزبانی استان البرز 77 ورزشکار در بخش مردان و زنان حضور داشتند که در بخش تیمی بانوان شامانای الف اصفهان رتبه نخست را از آن خود کرد و هایپریون اصفهان و هیات اسکیت همدان به ترتیب دوم و سوم شدند.

وی افزود: در بحش پسران بالای 16 سال نیز سجاد محمدی ساسان از همدان قهرمان شد و در بخش تیمی مردان نیز تیم شامانای الف اصفهان اول شد، هیات اسکیت هیات اسکیت همدان در جایگاه دوم ایستاد و آکادمی اسکیت انقلاب الف بر سکوی سوم تکیه زد.

مجیدی یادآور شد: این درخشش نشان داد که اسکیت بازان همدانی در رشته فری استایل خیلی سریع می توانند به سکوهای قهرمانی برسند و بانوان ما که برای نخستین بار روانه این رقابت ها شده بودند، سوم کشور شدند.

 


** سجاد محمدی برند اسکیت ایران است

وی در ادامه گفت: در حال حاضراسکیت بازان همدانی در رشته های هاکی ، سرعت  و اگرسیو فعالیت دارند و می خواهیم سال آینده رشته های رول بال و هنری را نیز فعال می کنیم.

وی با اشاره به وضعیت اسکیت شهرستان ها گفت: در تمامی شهرستان ها هیات اسکیت فعال شده است ضمن اینکه با مساعدت شورای شهر و شهرداری بهار قرار است اوایل سال آینده پیست اسکیت آسفالت  به بهره برداری برسد تا این شهرستان نیز در میزبانی ها نقش آفرین شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری موفقیت های مهمی در میادین ملی و بین المللی داشته ایم و سجاد محمدی در رقابت های آسیایی چین و جهانی تایلند جزو 5 اسکیت باز برتر بود ضمن اینکه عرفان زنگنه دروازه بان تیم ملی اینلاین هاکی کشور است.

وی مشغله کاری و دغدغه های زندگی را یکی از مشکلات قهرمانان اسکیت باز همدانی عنوان کرد و گفت: قرار گرفتن در مسیر قهرمانی مشکلات خاص خودش را دارد چرا که ورزشکاران قهرمان از تامین مالی و بیمه مناسب برخوردار نیستند و اگر بخواهند در قهرمانی پایدار بمانند باید مسایل زندگی را خط بکشند.

 

 

** فعالیت 30 مربی مدرک دار

وی برگزاری دوره مربیگری را یکی از اقدام های مهم اسکیت همدان دانست و گفت: با برگزاری دوره مربیگری توانستیم 30 مربی باتجربه را مدرک دار کنیم.

 وی میزبانی مریانج همدان در لیگ سراسری فری استایل در بهمن ماه، حضور موفق در جشنواره استعدادیابی همگانی ورزش، شناسایی 480 استعداد ورزشی در نمایشگاه استعدادیابی اسکبت و برگزاری رقابت های اسکیت سرعت در ملایر، نهاوند و همدان را از دیگر فعالیت های این هیات در سال جاری عنوان کرد.

 

 

** سانس اسکیت مادران و دختران

مجیدی، برپایی مدرسه اسکیت، اجرای سانس اسکیت مادر و دختر، برگزاری جشنواره اسکیت و خانواده در بلوار ارم را از دیگر برنامه های این هیات طی امسال دانست.

وی، فعالیت خارج از تاییدیه هیات اسکیت همدان توسط برخی فعالان این رشته ورزشی را غیر قانونی دانست و گفت: عده ای آموزش های غیرقانونی را برگزار می کنند که آسیب های جدی به اسکیت بازان مبتدی وارد می کند.

وی درباره خرید کفش های مخصوص اسکیت توسط خانواده ها گفت: خانواده دنبال جنس ارزان قیمت نباشند چرا که استاندارد نیست و اگر خواهان خرید کفش اسکیت استاندارد و مرغوب هستند به دفتر هیات واقع در جاده مزدقینه همدان سالن شهید بهشتی مراجعه کنند.

هم اکنون بیش از 500 اسکیت باز در همدان فعالیت دارند که پیش بینی می شود با توجه به ثبت نام از استعدادهای این ورزش به حدود هزار ورزشکار افزایش یابد.

روز گذشته همچنین ضمن برگزاری مجمع سالانه هیات اسکیت همدان، از قهرمانان و تلاشگران این رشته ورزشی تقدیر به عمل آمد.