۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱
هواداران نساجی برای فرار از آسیب و کمک فنس را شکستند

هادی خلردی: بازی با دستور دادستان و رییس قوه قضاییه تعطیل شد

هواداران نساجی برای فرار از آسیب و کمک فنس را شکستند نه برای درگیری با هیچکس / بازی با دستور دادستان و رییس قوه قضاییه تعطیل شد
کد خبر: ۶۴۲۹۰

دی اسپورت- دربی مازندران نیمه تمام به پایان رسید و جامعه فوتبال ایران شانس آورد که این دیدار بدون فاجعه جانی به پایان رسید. با هادی خلردی، نایب رییس هیات فوتبال استان مازندران تماس گرفتیم تا اتفاقات را زبان ایشان جویا شویم.
گفتگو خبرنگار دی اسپورت با هادی خلردی، نایب رییس هیات فوتبال استان مازندران را در زیر بخوانید.

از جلسه هماهنگی شب قبل از مسابقه آغاز کنیم. آیا چنین اتفاقاتی پیش بینی شده بود؟
بله در جلسه تمام این اتفاقات پیش بینی و تمام حرف ها زده شد ولی دیگر این اتفاقات افتاده است.

گویا درخواست باشگاه نساجی برای جلوگیری از اتفاقات سال گذشته، گرفتن سکوهای روبرو جایگاه بود که علیرغم تایید شما و آقای زمانی با مخالفت بابلی ها همراه شد.
صحبت هایی مطرح شد ولی خواهش می کنم این سوالات را مطرح نکنید.

از اتفاقات ورزشگاه برای خوانندگان ما بگویید.
به هر حال هر دو تیم برای استان مازندران است و دل ما برای هر دو آنها به یک اندازه می تپد. نساجی قدمتی 70 ساله دارد و خونه به خونه تازه شروع کرده که جا دارد از مالکان دو تیم برای سرمایه گذاری در بخش خصوصی تشکر کنم. از دیروز تا کنون هوادارا دو تیم ما را به جانبداری از دیگری متهم می کنند که همین موضوع فشار زیادی روی ما ایجاد کرده است.

به هر حال شما باید حقیقت را بگویید زیرا اتفاقات هفت تیر ممکن بود جامعه فوتبال ایران را عزادار کند.
بله و حتما هم چنین رویه را در پیش گرفته ایم و بدون شک چیزی جز این نخواهد بود. خدا رحم کرد که این دیدار بدون حادثه جانی به پایان رسید. بازی از لحاظ برگزاری مسابقه مشکلی نداشت و دو تیم پس از سوت به رختکن رفتند و در این میان اتفاقاتی که رخ داد را هم نمی توان کتمان کرد.

فیلمی از سه دقیقه پایانی دیدار منتشر شده که هواداران خونه به خونه از سکو کنار جایگاه به یکباره به سمت قائمشهری ها حمله می کنند.
تصویر تمام این حوادث موجود است ولی من خودم در ورزشگاه به دلیل اینکه مشغول کاری بودم متوجه نشدم. اما نه تنها من بلکه همه دیدند که در تصاویر منتشر شده چه اتفاقاتی رخ داده است.

ولی بهروان، رییس هیات استان و حسین زادگان، مدیرکل ورزش و جوانان علیرغم عدم حضورشان در استادیوم  طی مصاحبه ای اعلام کرده اند که تنش ها از سوی هواداران نساجی بوده است.
به هیچ عنوان آقای بهروان و دیگر دوستان چنین حرفی نزده اند. یک اتفاقی که نباید رخ می داد، رخ داد و ممکن بود برای تیم حریف اتفاق بیفتد. اینکه بگویند آقای بهروان یا دیگر دوستان چنین چیزی را بیان کرده اند به هیچ وجه صحت ندارد و من قویا آن را رد می کنم.

ولی مصاحبه آنها موجود است.
نه، اصلا چنین مطالبی را بیان نکرده اند. من دقیقا اطلاع دارم که می گویم.  بچه های سازمان لیگ و ما گزارش تمام اتفاقات را به این عزیزان داده ایم که حوادث از کجا و چگونه رخ داده است. برخی دوستان با بیان یا انتشار چنین مطالبی فرافکنی می کنند.

شما از چه زمانی متوجه آغاز درگیری ها شدید؟
نیمه تمام شده بود و ما در حال راهنمایی داوران به سمت رختکن بودیم که متوجه شلوغی آن ضلع ورزشگاه شدیم. من با عجله خودم را به آنجا رساندم و با صحنه های خوبی مواجه نشدم. به نیرو انتظامی گوشزد کردم ولی در این مواقع آنها به حرف ما گوش نمی دهند و به من گفتند، به شما ربطی ندارد و ما خودمان امنیت را برقرار می کنیم. با این حرف آیا کاری از دست ما ساخته بود؟ بعد این اتفاقات آقای دادستان و رییس قوه قضاییه در ورزشگاه حضور یافتند و وقتی دیدند امنیت انجام مسابقه تامین نیست، آقای زمانی، ناظر فدراسیون بازی را نیمه کاره به پایان رساندند.

شنیده شده با حضور یگان ویژه، ناظر فدراسیون اصرار داشتند حتی با وجود آن همه مصدوم ادامه بازی برگزار شود؟
این موضوع مطرح شد و اگر دوستان در شورای تامین، امنیت را تایید می کردند باید از آنها تبعیت می کردیم ولی پس از اینکه آقای دادستان و رییس قوه قضاییه عنوان کردند بازی تعطیل شود، حرفشان برای ما حجت بود و بازی به پایان رسید.

هواداران نساجی فنس ها را برای حمله به بابلی ها یا نیرو انتظامی شکستند؟
ببینید، پس از این اتفاقات هواداران نساجی برای کمک این کار را انجام دادند نه برای درگیری با هیچکس، حالا در این میان به دلیل ممانعت برخی از دوستان، اتفاقاتی هم رخ داد ولی این بندگان خدا هم برای اینکه بیشتر آسیب نبینند چنین کاری کردند و هم برای کمک. مگر می شود کسی بی جهت سر یا دست خودش را بشکند؟ ولی خب این حرف ها بیان می شود دیگر.

چرا یگان ویژه از ابتدا در دیداری به این مهمی و آن هم در چنین ورزشگاهی حضور نداشت؟
من خودم این موضوع را بارها به این دوستان عرض کردم. یگان ویژه از ابتدا در ورزشگاه حضور داشت ولی چون نیروی انتظامی گفته بود که امنیت ورزشگاه را تامین می کند و اگر نتوانست اعلام می کند، یگان ویژه دخالت نکرد. این موارد مربوط به خودشان است.

یعنی با وجود سیل مصدومان یگان ویژه صحنه ها را نظاره کرده و دخالت نمی کرد؟
این مسایل و دلیلش را از خودشان سوال کنید زیرا من نمی توانم دخالت کنم.

حرف پایانی.
نمی دانم چه بگویم و فقط خداراشکر می کنم که به هر حال این دیدار بدون تلفات جانی به پایان رسیده و ختم به خیر شد و باید با توجه به مستنداتی که وجود دارد منتظر رای کمیته انضباطی باشیم.
 بازی شروع شد و ما تا پایان نیمه نخست هیچ مشکلی نداشتیم و دو تیم ارائه دهنده فوتبال زیبایی بودند.


خبرنگار: یوسف قاسمی