۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
وای به روزی که بگندد نمک

حسن زاده و دوستان، دستگاه قضا زیر سوال بردند

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پس از دربی نیمه تمام مازندران در کمتر از 24 ساعت پرونده را بررسی و رای به سود میزبان داد تا با اعتراض باشگاه نساجی این حکم در استیناف مورد بررسی دوباره قرار گیرد.
کد خبر: ۶۴۷۵۴

دی اسپورت - دلسا محمدخانی/ کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پس از دربی نیمه تمام مازندران در کمتر از 24 ساعت پرونده را بررسی و رای به سود میزبان داد تا با اعتراض باشگاه نساجی این حکم در استیناف مورد بررسی دوباره قرار گیرد. قضات استیناف پس از شنیدن صحبت های مدیران دو باشگاه در جلسه ای که در فدراسیون فوتبال برگزار شد، رای صادره را به خاطر بررسی عجیب این پرونده در حضور تنها دو عضو از کمیته انضباطی، رای را نقض و برای تکمیل پرونده دوباره به کمیته انضباطی ارجاع دادند تا مورد بررسی چندباره قرار گیرد. اما این پایان ماجرا نبود و حالا طبق صحبت های نایب رییس کمیته استیناف مشخص شده که مرجع رسیدگی به تخلفات فوتبالی خودش به دلیل جعل امضا متهم است.


 

به گزارش "دی اسپورت"، اولین بررسی این پرونده سنگین در کمال تعجب در کمتر از 24 ساعت منتشر شد تا از رییس فدراسیون گرفته تا عادل فردوسی پور به این رای عجیب اعتراض کنند و خواهان بررسی مجدد شوند. این رای در کمیته استیناف مورد بررسی قرار گرفت و مدیران دو تیم توضیحات خود را ارائه دادند اما استیناف رایی صادر نکرد و به خاطر کم داشتن امضای این پرونده، رای را به کلی باطل کرده و مجددا به کمیته انضباطی ارجاع دادند.

حسن زاده، رییس کمیته انضباطی روز گذشته از تکمیل پرونده دربی پرحاشیه مازندران و فرستادن آن برای استیناف صحبت کرد و امروز رییس و نایب رییس استیناف با بیان حرف هایی ، زوایای جدیدی از یکی از جلسات کمیته انضباطی را نمایان کرده اند که موجب مطرح شدن سوالات زیادی در ذهن اهالی فوتبال شده است.

*چطور کمیته انضباطی در حالی که طبق اساسنامه جلساتش باید با حضور رییس یا نایب رییس و دو عضو دیگر برگزار شود، برای دیداری به این مهمی با دو عضو تصمیم گیری می کند؟ رایی که به گفته موسوی، نایب رییس کمیته استیناف سبب شد تا مازندران وضعیت فوق العاده اعلام شود.

* دستگاه قضا بالاترین مرجع رسیدگی به تخلفات است و  کمیته انضباطی فدراسیون های مختلف نماینده این دستگاه در ورزش هستند، حال با توجه جعل امضایی که کمیته استیناف مدعی است صورت گرفته، چه کسی باید با حسن زاده و دوستان به عنوان متخلف برخورد کند؟ مشخص نیست چرا کمیته انضباطی در خصوص رای این دیدار تا این حد اصرار به سرعت عمل دارد. پیش تر با صحبت افرادی چون قاضی شاه حسینی و دیگر افراد صاحب نظر مشخص شده بود کمیته انضباطی آرای اشتباه زیادی صادر کرده اما در این مورد بخصوص و با توجه به اظهار نظر چندین قاضی که در حوزه ورزش تخصص دارند کار از یک اشتباه و دو اشتباه گذشته به حدی که صدای رییس فدراسیون و دیگر اهالی فوتبال چون برنامه های ورزشی تلویزیون و خبرنگاران رسانه ها هم درآمده. قطعا این افراد که هیچ کدام هم اهل قائمشهر نیستند را نمی توان طرفدار تیم قدیمی استان مازندران دانست و آنها نگران وضعیت کمیته انضباطی و حق خوری عجیبی که به نظر می رسد در حق نساجی شده هستند. شاید نیاز باشد حسن زاده برای یک بار هم که شده مصاحبه کند و بگوید چرا این همه تخلف در یک پرونده که به نظر نمی رسد صدور رای برای آن کار سختی باشد صورت گرفته و اگر اشتباهی صورت گرفته که حق مردم یک شهر و استان زیر سوال رفته چرا با یک استعفا کار را به افرادی که می توانند به فوتبال کمک کنند نمی سپارد؟ اگر هم تخلفی صورت نگرفته و دیگر اهالی فوتبال اشتباه می کنند که جواب آنها را داده تا حق تیم خونه به خونه و کمیته انضباطی را یک جا بگیرد.

سوال در این خصوص زیاد است و هیچ گاه از ذهن مردم پاک نمی شود اما تا فوتبال دوستان بیش از این نسبت به فوتبال ظنین نشدند باید فکری به حال این کمیته و آرایش کرد وگرنه همین اندک سرمایه های روی سکو هم از دست می رود .

جالب اینکه حسن زاده و دوستان کمیته انضباطی وقتی با برگشت حکم شان مواجه شدند و دلیل آن هم کم بودن تعداد اعضای حاضر در جلسه اول بوده، یک امضا پای برگه حکم زده و مجددا آن را به کمیته استیناف می فرستند. این امضا یعنی جلسه دو نفره در کمیته انضباطی ناگهان سه نفره شده است!

حتی اگر این امضا توسط نفر سوم هم صورت گرفته باشد قابل استناد نیست چرا که جلسه مورد نظر با دو نفر برگزار و به اتمام رسیده و آقایان باید بار دیگر جلسه کمیته انضباطی را با حداقل سه نفر از 5 نفر اعضایش برگزار می کردند و پس از شنیدن دفاعیات دو طرف، رای نهایی را صادر کنند نه اینکه امضایی پای جلسه دو نفره اضافه کنند و مدعی شوند حالا حکم قانونی است.

این رای در هر صورت؛ چه تغییر کند یا نکند در کمیته استیناف مورد بررسی مجدد قرار می گیرد اما مشخص نیست چرا اهالی کمیته انضباطی با وجود این همه مستندات و فیلم هایی که به وضوح همه چیز را نشان می دهد، رایی عجیب صادر کرده اند تا این چنین زیر سوال بروند.



ترند های روز