۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲
صید امید از سواحل خلیج فارس !

پیش بازی ایرانجوان بوشهر-وحدت یزد

دی اسپورت:از رقابت های لیگ دسته اول فقط چهار هفته باقی مانده است . شش تیم در تلاش هستند در جمع دو تیم سقوط کننده دیگر قرار نگیرند.
کد خبر: ۶۴۸۷۲

به گزارش"دی اسپورت"ز رقابت های لیگ دسته اول فقط چهار هفته باقی مانده است . حساسیت به نقطه اوج خود رسیده است . ازسویی پنج تیم در صدر برای گرفتن دو سهمیه لیگ برتر می جنگند و در سوی مقابل در قعر جدول پس از مسجل شدن سقوط استقلال اهواز ، شش تیم در تلاش هستند در جمع دو تیم سقوط کننده دیگر قرار نگیرند.

هفته سی و یکم بازی های لیگ دسته اول سه شنبه بیست و دوم فروردین ماه برگزار خواهد شد و ما در ادامه قصد داریم دیدار حساس مابین ایرانجوان بوشهر و وحدت یزد دو تیمی که خطر سقوط را بصورت جدی احساس می کنند به چالش بکشیم .


بازی در یک نگاه :
ایرانجوان برای مسجل نمودن جواز بقای خود در حالی از وحدت پذیرایی می کند که مهمان بیش از میزبان به سه امتیاز این بازی نیاز دارد.

وضعیت دو تیم در جدول :

ایرانجوان از  ٣۰ بازی با هفت پیروزی ، ده تساوی و ۱٣ شکست در کنار ٣۵ گل زده ، ٣٨ گل خورده و با جمع آوری ٣۱ امتیاز در خانه سیزدهم جدول نشسته است.

وحدت یزد در همین تعداد بازی با پنج برد ، ۱٢ تساوی و ۱٣ باخت موفق به زدن ۱٧ گل شده و ٣۶ گل نیز پذیرفته و با ٢٧ امتیاز ، رده شانزدهم جدول را بخود اختصاص داده است.


جدال دوتیم از جهات مختلف :
این بازی از هر لحاظ یک دیدار فوق العاده حساس به حساب می آید هرچند ایرانجوانِ میزبان چهار امتیاز بیش از وحدت مهمان اندوخته دارد اما بدون شک تیمی که در این بازی طعم تلخ شکست را بچشد به نوعی امیدهایش در راه بقا کمرنگ خواهد شد.
ایرانجوان در سه بازی گذشته موفق به کسب پیروزی نشده و فقط یک امتیاز به جمع امتیازات خود افزوده اما در سوی مقابل وحدت یزد چهار هفته ایست که شکست نخورده و با دو پیروزی خانگی و دو تساوی خارج از خانه بارقه های امید را در دل هوادارانش روشن نموده است.

  این بازی از نظر روحی و روانی می تواند تأثیر بسزایی روی تیم پیروز در سه هفته باقیمانده پس از آن داشته باشد. وحدت با گرفتن سه امتیاز این بازی بیرون از خانه به یکقدمی ایرانجوان و دیگر تیم های بالادستی می رسد و در اینصورت کابوس سقوط به سراغ بندرنشینان خواهد رفت اما در صورت پیروزی  تا حدود زیادی خیال ایرانجوانی ها از جهت بقا راحت خواهد شد و در عوض وحدتی ها کار سختی در ادامه راه خواهند داشت چراکه با قبول شکست بایستی در سه هفته باقیمانده به نوعی کمربند انتحاری ببندند تا در لیگ باقی بمانند.

سابقه رویارویی دو تیم :

این بازی دوازدهمین تقابل مستقیم دو تیم می باشد . در یازده بازی پیشین چهار برد برای وحدت (فولاد یزد) ، سه پیروزی برای ایرانجوان و چهار تساوی در سایر بازی ها رقم خورده است.

باید اشاره کنیم که بازی رفت دو تیم در یزد با یک گل بسود وحدت یزد به پایان رسید.

تاریخ تکرار می شود ؟!
سال گذشته در هفته سی و هفتم فولادیزد (وحدت فعلی) به بوشهر سفر کرد و با تحمیل شکست یک بر صفر به ایرانجوان زمینه بقای خود در لیگ دسته اول را فراهم نمود . البته امسال قضیه فرق می کند چون خود ایرانجوان هم در معرض خطر قرار دارد . به هرروی بایستی صبر کنیم تا ببینیم با تکرار تاریخ، بوشهر به بندری رؤیایی برای نماینده یزد که ماندن در هفته های پایانی را شگرد دارد تبدیل خواهد شد یا نه ؟؟

سایه رو شن های بازی :
ایرانجوانی ها که در بازی رفت با یک پنالتی به زعم خود مشکوک شکست خورده اند برای گرفتن انتقام به میدان می آیند و در این راه بی شک مرد اول میدان شهیدبهشتی بوشهر در روز سه شنبه ، مهدی قائدی ۱٨ ساله خواهد بود . این جوان ریزنقش در فصل جاری بخصوص در بازی های خانگی و پیش چشم هواداران پرشور بوشهری نمایش های خیره کننده ای داشته و با زدن ده گل تیم های بزرگی را از هم اکنون مشتری پر و پا قرص خود نموده است.
شاید بازی مقابل وحدت و پس از آن اکسین آخرین نمایش های باشو غریبه کوچک (لقب قائدی) پیش چشم همشهریانش باشد .


اهداف دو تیم :
بدون هیچ شک و تردیدی ایرانجوان بوشهر برای فاصله گرفتن از اما و اگرها در زمین خود به دنبال پیروز شدن و کسب سه امتیاز خواهد بود . ایرانجوان که در بازی های خانگی همواره هواداران ثابت پرشوری را حامی خود می بیند حتی اگر به سه امتیاز این بازی نیاز هم نداشت برای تسکین دل هوادارانش مجبور به بردن و تحمیل شکست به تیم یزدی بود اما حال که به جبر جدول ایرانجوان خطر سقوط را بطور کاملا ملموس احساس می کند این مسئله بصورت مضاعف تشدید شده است .
اما در طرف دیگر تیم یزدی هرچند با پیروز شدن و گرفتن سه امتیاز از این نبرد سخت سر به آسمان می ساید اما بطور حتم کادرفنی این تیم ابتدا برای نباختن و گرفتن یک امتیاز برنامه ریزی خواهند کرد و پس از آن نیم نگاهی به ضدحملات و بردن دارند .

همواره دیدارهای حساس و نزدیک به هم در جدول را به اصطلاح بازی شش امتیازی می نامند. پربیراه نیست اگر امتیازات این بازی را حتی با ارزشتر از شش امتیاز بدانیم چراکه 
تیم پیروز این میدان اگر ایرانجوان نام داشته باشد می تواند از هم اکنون نود درصد مسیر حضور در فصل آتی لیگ یک را طی شده بداند  و اگر جلوی گزینه تیم برنده نام وحدت یزد ثبت شود هم گام بلندی در راه بقای این تیم به حساب خواهد آمد .

صدالبته رقم خوردن تساوی در این جدال می تواند معادلات سقوط از لیگ دسته اول را  بیش از پیش پیچیده نماید .
بایستی صبر کنیم تا ببینیم وحدتی ها می توانند با ادامه روند روبه رشد خود در سال نو با صید امید به کویر بازگردند یا این میزبان خواهد بود که در فاصله صدمتری از سواحل خلیج تا ابد فارس آرزوهای اهالی فوتبال یزد را به غرق شدن نزدیک می کند ؟؟!

نویسنده : عباس کلانتری



ترند های روز