۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳
اکسین البرز۱-سپیدرود رشت۲؛

زیبا و پر هیجان با هپی اند برای سپیدرود

در هفته سی و یکم لیگ دسته اول تیم سپیدرود رشت با پیروزی خارج از خانه در صدر جدول لیگ دسته اول فوتبال باقی ماند.
کد خبر: ۶۴۹۱۴

هفته سی و یکم لیگ دسته اول

سه شنبه 22 فروردین 96

اکسین البرز - سپیدرود رشت

ورزشگاه انقلاب کرج

 

داوران: سید مهدی سید علی-سعید قاسمی-علی دودانگه-مجید محمدی-ناظر:محسن فریمانی

 

ترکیب اکسین البرز:

سعید رازانی - علی اصغر کریمی - مسیح زاهدی - محمود شفیعی - سید امیر میربزرگی - اسماعیل فرهادی - شاهین شفیعی - سید احمد موسوی - پویا سیف پناهی - امیر محمد پناهی - میرهادی میرجوان


سرمربی: یحیی گل محمدی
سرپرست:حسینعلی یدی

 

ترکیب سپیدرود رشت:

سید محمد حسینی - سید هادی موسوی - هادی تامینی - رضا الماسخاله - امیر تیزرو - میثم فردوسی - محمد رستمی - سهیل حق شناس - پویا نزهتی - میلاد قربانزاده - حسین کعبی

سرمربی: علی نظرمحمدی

 

شرح بازی:

تیم فوتبال سپیدرود که در این دیدار از حمایت هواداران خودی برخوردار است در دقایق ابتدایی بیشتر از میزبان خود توپ را در نیمه زمین حریف به گردش در آورد با این حال در ۱۰ دقیقه ابتدایی موفق به خلق موقعیت گلزنی روی دروازه اکسین نشد.در ادامه تیم فوتبال اکسین موفق به ایجاد چند خطر روی دروازه سپیدرود شد و سرانجام در دقیقه ۲۲ ضربه نه چندان محکم احمد موسوی با اشتباه مسلم حسینی تبدیل به گل اول اکسین شد.پس از این گل سپیدرودی ها با در دستور قرار دادن بازی هجومی چند بار تا آستانه باز کردن دروازه اکسین پیش رفتند و در نهایت در واپسین ثانیه ها بازی در نیمه اول توسط پویا نزهتی موفق به گشودن دروازه اکسین شدند تا در نیمه اول با تساوی راهی رختکن شوند.

 

نیمه دوم با بازی هجومی سپیدرود آغاز شد که ما حصل این بازی تهاجمی پنالتی بود که در دقیقه ۵۷ برای سپیدرود گرفته شد این پنالتی در دقیقه ۵۹ تبدیل به گل دوم سپیدرود شد تا سرخ های رشت از میزبان خود پیش بیافتند.در ۳۰ دقیقه پایانی اکسین برای جبران نتیجه رو به بازی هجومی آورد با این حال حملات اکسین و ضد حملات سپیدرود منجر به گلزنی برای هیچ کدام از دو تیم نشد تا جدال زیبای دو تیم با برتری سپیدرود به اتمام برسد.

 

 

دقایق حساس:

*دقیقه۹:پاس در عمق امیر میربزرگی با خروج سید محمد حسینی به اسماعیل فرهادی نرسید.

دقیقه۱۵:پاس در عمق هافبک اکسین در موقعیتی مناسب به شاهین شفیعی رسید که حسینی گلر سپیدرود با خروج به موقع ضربه وی را دفع کرد.

دقیقه۲۲:روی یک حرکت در عرض ضربه نه چندان محکم احمد موسوی با اشتباه حسینی گلر سپیدرود تبدیل به گل اول اکسین البرز شد.

دقیقه۳۱:روی خروج اشتباه رازانی گلر اکسین میثم فردوسی این فرصت را داشت تا دروازه اکسین را باز کند که ضربه فنی وی با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه۴۲:بهترین موقعیت سپیدرود روی یک ضربه کرنر ایجاد شد که ضربه سر بازیکنان سپیدرود در محوطه ۶ قدم در دستان رازانی جای گرفت.

دقیقه۴۵+۲:روی یک حرکت انفرادی پویا نزهتی موفق شد پس از جا گذاشتن رازانی گلر اکسین به راحتی دروازه اکسین را باز کند تا دو تیم با تساوی راهی رختکن شوند.

دقیقه۵۲:اولین خطر جدی نیمه دوم توسط شاهین شفیعی درون محوطه جریمه سپیدرود ایجاد شد که حسینی در دو مرحله توپ بازبکنان اکسین را مهار کرد.در نهایت ضربه آرام میر بزرگی به راحتی در دستان حسینی قرار گرفت.

دقیقه۵۵:پاس زیبای حق شناس درون محوطه جریمه به پویا نزهتی رسید که ضربه رو پای وینگر سپیدرود با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه۵۷:پویا نرهتی وینگر سپیدرود درون محوطه جریمه اکسین سرنگون شد که این صحنه را داور پنالتی تشخیص داد.

دقیقه۵۹:پنالتی سرخ های رشت را سهیل حق شناس به گل تبدیل کرد تا سپیدرود از میزبان خود پیش بیافتد.

دقیقه۶۷:ضربه خطرناک محمود شفیعی با اختلاف اندکی از کنار درواره سپیدرود به بیرون رفت.

دقیقه۸۹:حرکت در عرض دادرسی و پاس وی درون محوطه جریمه به لطفی رسید که ضربه او از بالای دروازه با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه۹۰:در یک ضد حمله دادرسی در موقعیت گلزنی قرار گرفت که ضربه محکم وی توسط رارانی گلر اکسین راهی کرنر شد.

دقیقه ۹۰+۳:آخرین بخت گلزنی سپیدرود با حرکت انفجاری دادرسی ایجاد شد که در ادامه پاس وی درون محوطه جریمه به پویا نزهتی رسید که در نهایت ضربه فنی نزهتی توسط دروازه بان اکسین دفع شد.

 

 

حواشی:

* حدود ۱۰۰۰هوادار سپیدرود در فاصله یک ساعت به شروع بازی در ورزشگاه حضور دارند.

* هوای امروز کرج ابری و خنک است و ازین نظر شرایط برای برگزاری بازی بسیار عالی است.

* شایان مصلح بازیکن محروم سپیدرود در ورزشگاه حضور یافت و با تعدادی از هواداران عکس گرفت.

* بازیکنان دو تیم ۵۰دقیقه به شروع بازی در زمین بازی حاضر شدند و شروع به گرم کردن کردند.

* هواداران سپیدرود به سبک ایسلندی تیمشان را تشویق کردند.

* داوران دقایق کوتاهی گرم کردند و خیلی زود به رختکن برگشتند.

*هواداران سپیدرود قبل از آغاز بازی به شدت عماد میرجوان مهاجم اکسین البرز که سابقه بازی در سپیدرود را در کارنامه دارد مورد تشویق قرار دادند.

*دقایقی پیش از آغاز بازی تور دروازه ها تعمیر شد.لازم به ذکر است که در دیدارهای قبلی در استادیوم انقلاب کرج به دلیل پارگی تور دروازه ها شاهد وقفه در آغاز بازی ها بودیم.

*پویا سیف پناهی،میرجوان و احمد موسوی از اکسین قبل از آغاز بازی به سمت نیمکت سپیدرود رفتند همچنین تامینی و کعبی از سپیدرود نیز قبل از شروع دیدار نزد گل محمدی سرمربی اکسین رفتند و با وی خوش و بش کردند.

*هواداران سپیدرود یحیی گل محمدی را مورد تشویق قرار دادند.

*دیدار دو تیم با ۴ دقیقه تاخیر در ساعت ۱۶:۳۴ با سوت سید علی قاضی میدان آغاز شد.

*در دقیقه ۷۷ بازی شاهد ابجاد درگیری میان بازیکنان دو تیم بودیم که در نهایت داور میدان نزهتی از سپیدرود را با کارت زرد جریمه کرد.

*هواداران سپیدرود پس از تعویض کاپیتان سهیل حق شناس به شدت وی را تشویق کردند.