۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۸
در گفتگو با خبرنگار دی اسپوررت؛

رمضانی:طولانی شدن اعلام رای کمر تیم ما را شکست

رمضانی؛ باشگاه نساجی از ابتدا به دنبال حق و حقیقت بود / طولانی شدن پروسه اعلام رای کمر تیم ما را شکست / با صدور این احکام مصلحت اندیشی را بیشتر از حق تیم ها در نظر گرفته اند
کد خبر: ۶۵۱۶۷

دی اسپورت- پس از کش و قوس های فراوان بالاخره کمیته انضباطی رای دربی پرحاشیه مازندران را اعلام کرد ولی مدیرعامل باشگاه نساجی معتقد است که با توجه به مدارک و مستنداتی که به کمیته استیناف تحویل داده اند از صدور حکم جدید نیمه خوشحال هستند.

گفتگو خبرنگار "دی اسپورت" با عبدالحمید رمضانی، مدیرعامل باشگاه نساجی را در زیر می خوانید.

بالاخره کمیته انضباطی رای دیدار خونه به خونه و نساجی را اعلام کرد.
بله رای صادر شد ولی ای کاش زودتر این رای  را صادر می کردند. دیدار ما برابر خونه به خونه اواخر اسفند ماه برگزار شد و رای آخر را اواخر فروردین اعلام کردند که این فاصله زمانی به ضرر هر دو تیم مازندرانی شد و شما ببینید که چه تیم هایی از این موضوع سود بردند و به جایگاه آنها قبل و بعد از صدور رای توجه کنید.

یعنی شما اعتقاد دارید این اتفاق باید زودتر رخ می داد؟
بله صد در صد، پس از نیمه تمام ماندن دربی و اعلام حکم کمیته انضباطی مبنی بر پیروزی سه بر صفر خونه به خونه، علیرغم اعتراض ما ، این حکم روند تیمی ما را تحت تاثیر قرار داد و تمام برنامه ریزی های باشگاه را بر هم زد. ما تا قبل از برگزاری دربی طبق برنامه ریزی پیش می رفتیم به طوری که از سه مسابقه 7 امتیاز گرفته و ملوان را بدون دادن حتی یک موقعیت گل شکست داده بودیم. من سال هاست در فوتبال حضور دارم و به خوبی می دانم که وقتی تیمی در حال نتیجه گیری است و به یکباره حالا به هر دلیلی متوقف می شود، بازگشتش به مسابقات بسیار سخت است.

پس به نظر شما نساجی حتی با صدور چنین حکمی هم متضرر شده است.
بگذارید این گونه منظورم را بیان کنم. تمام حرف ما این است که اتفاقاتی که در دربی رخ داد از قبل قابل پیش بینی بود و  می شد جلوی ان را گرفت. بارها در مورد استادیوم بابل که شرایط انجام مسابقه  ای به این مهمی را ندارد، صحبت شده و من اصلا دوست ندارم دوباره آن حرف ها را تکرار کنم. باشگاه نساجی از اعلام چنین حکمی نیمه خوشحال است زیرا مدارکی که به کمیته استیناف  ارائه داده ایم را کامل دانسته و مطمئن هستیم که چیزی از قلم نیفتاده است. تمام اتهاماتی که به باشگاه و هواداران ما زده شده را با مدارک مستند پاسخ داده و دلایلش را بیان کردیم. اینکه بازی دوباره تکرار شود، تنها به دلیل شرایط حساسی که بین دو شهرستان به وجود آمده و همچنین رسیدن به هفته های انتهایی لیگ، قابل درک است ولی اینکه چرا هواداران ما را با وجود مشخص بودن جایگاه آغاز کننده حمله و سنگ پراکنی ها محروم کرده اند، سوالی است که جوابی برایش پیدا نمی کنیم، آن هم در حالی که وظیفه برقراری امنیت ورزشگاه طبق مفاد آیین نامه در اختیار تیم میزبان است.

به نظر شما چرا صدور رای تا این حد طول کشید؟
خب ببینید ما تا قبل سال جدید در سه مسابقه حضور پیدا کردیم که تا توانستند برای ما حاشیه سازی کردند که البته همه آنها طبق گزارش داور و ناظر بوده است ولی حرف ما این است که چرا چیزهایی که نوشته می شود بر خلاف واقعیت است؟ به طور مثال در بازی برابر ملوان، نماینده فدراسیون به من تذکر داده بود که وارد زمین نشوم و من باید به حرف او به عنوان مرجع بالاتر گوش می دادم که حالا به دلیل هیجان بازی یا هر چیز دیگری از آن تمکین نکردم. پس حتی با توجه به اینکه اعتقاد داریم نباید تنبیه من و آقای مایلی کهن که به من حمله کرد یکی باشد ولی چون به من تذکر داده شده بود که به داخل زمین نروم، این حکم را بدون اما و اگر پذیرفته و از آن تمکین کردیم ولی رای دربی هنوز هم نکات مجهول زیادی دارد که تنها به دلیل زمان اندک باقی مانده به پایان مسابقات و اینکه اعتراض و بررسی در سرنوشت هیچکدام از تیم ها تاثیری ندارد آن را قبول می کنیم ولی به برخی از بندهای آن معترضیم و اعتقاد داریم برای صدوراین بندها بیشتر از احقاق حق تیم ها، مصلحت اندیشی مبنای کار قرار گرفته است.

گویا مستندات خوبی برای شکستن حکم به استیناف ارائه داده اید.
بله، فیلم های زیادی در فضای مجازی از اتفاقات دربی چه از سوی باشگاه ما و چه باشگاه خونه به خونه در فضای مجازی منتشر شد که خودش گویای خیلی چیزها بود. در واقع برای جمع آوری و تهیه مدارک و تلاش برای حقانیت نساجی در دربی خیلی ها تلاش کردند و نمی توان تمام کار را به یک یا چند نفر نسبت داد.

بیشتر توضیح می دهید.
پس از حکمی که صادر شد مسوولین سیاسی ورزشی شهرستان که جا دارد از نمایندگان مجلس، رییس هیات فوتبال، دادستان، فرماندار و ... همچنین رسانه ها و هواداران که مانند همیشه پشتوانه ما بوده و همان شب دربی با تمام مشکلات ناشی از حملاتی که به آنها شده و مجروحیتی که داشتند با ارسال و دسته بندی فیلم ها و مطالب کمک حال ما بودند و در راس آنها از مالکین باشگاه که خودشان شخصا بارها جلساتی را برای احقاق خواسته به حق باشگاه شان با مدیران رده بالای فدراسیون برگزار کردند به عنوان مدیرعامل باشگاه تشکر کنم. اگر به کسانی که به ما کمک کرده اند توجه کنید متوجه می شوید که چرا می گویم یک عزم دسته جمعی برای اثبات حق و تغییر رای به وجود آمده بود.

آیا باشگاه نساجی به حکم ثالثی که صادر شده هم قصد اعتراض دارد؟
بله همانطور که گفته ام باشگاه نساجی به یکی ، دو بند این جکم معترض است که اتفاقا آن را مکتوب و روز گذشته با پرداخت مبلغی که بابت حق اعتراض دریافت می کنند، اعتراض مان را به استیناف ارائه داده ایم.

دلیل اصلی ناکامی نساجی در این فصل را چه می دانید؟
شرایط تیمی ما تا قبل از دربی بسیار ایده آل بود و در بازی برابر خونه به خونه هم به گواه تصاویر تلویزیونی بهتر از بابل فوتبال بازی کردیم ولی آن اتفاقات و طولانی شدن پروسه اعلام رای کمر تیم ما را شکست.

شنیده شده باشگاه خونه به خونه در اعتراض به این رای از حضور در لیگ انصراف داده، باشگاه نساجی قصدی برای اعمال فشار ندارد؟
باشگاه نساجی از ابتدای برگزاری این جلسات تنها به دنبال بیان حق و حقیقت بود و لاغیر. در مورد سوال شما هم به نظر من چنین حرف ها و تهدیداتی برای اعمال فشار دیگر نخ نما شده است.

باشگاه نساجی در دربی شرکت می کند؟
خب شرایط ما خیلی با گذشته فرق کرده و در این مورد بدون شک باید نظر مالکان باشگاه را در جلسه ای که به زودی برگزار و این مسائل مطرح می شود را جویا شوم و آن وقت جواب این سوال را بدهم.

بازیکنان کنار گذاشته شده تیم دوباره به تمرینات بازگشتند.
در ابتدا از برخی سایت ها که رسالت خبرنگاری و خبرگزاری خود را فراموش کرده و به دروغ مطالبی را می نویسند گلایه دارم که با تحلیل خودشان از اتفاقات، بازیکنان ما را از تیم اخراج و خبرش را منتشر کردند و اصلا به این موضوع که با این کار با آبروی یک بازیکن بازی می شود توجهی ندارند. در این چند هفته اتفاقاتی در تیم رخ داده بود که براساس گزارش هایی که از طریق سرپرست و کادرفنی به باشگاه رسیده بود، چند روز به این بازیکنان استراحت دادیم و پس از بررسی وقایع از سوی مسوولین ذیربط باشگاه با تماس سرپرست به تمرینات بازگشتند.

حرف پایانی.
در ابتدا از همه هواداران نساجی که باید یک سال دیگر منتظر صعود تیم شان باشند عذرخواهی می کنم و به آنها این وعده را می دهم که با توجه به تصمیماتی که مالکان باشگاه مبنی بر تیمداری در سال جدید گرفته اند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و انشاله در فصل آتی اتفاقاتی که همه آرزویش را دارند رخ خواهد داد.
واقعا جا دارد یک تشکر ویژه از مالکین باشگاه آقایان صنیعی فر و پرهام که به معنای واقعی کلمه در این جریان از ما حمایت کرده و ما را راهنمایی می کردند  و همچنین آقای جعفرزاده، رییس کمیته انضباطی باشگاه و یوسف قاسمی، مدیر سایت باشگاه که حتی در تعطیلات عید نوروز که خیلی ها به دنبال مسافرت و کارهای اینچنینی بودند، برای تهیه لایحه و فیلمی که قرار بود از حق باشگاه و هواداران در استیناف دفاع کند تلاش می کردند و حتی در این پروسه یک ماهه دفاع باشگاه از حق خود و هوادارانش چندین بار به همراه بنده در جلسات کمیته انضباطی و استیناف شرکت کرده اند، داشته باشم و در پایان از اعضای کمیته استیناف که با حوصله مدارک را بازبینی و با دقت پرونده را بررسی کردند تا آنچه حق بود را اعلام کنند، تشکر می کنم.

 

مصاحبه : فرشته رضاپور