۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷
روز جزا فرا رسید ! / جنگ و لشکرکشی برای بقا !

پیش بازی فجرسپاسی - وحدت یزد

فجرسپاسی و وحدت یزد دو تیم انتهایی به اتفاق استقلال اهواز فصل آتی را در لیگ دسته دوم سیر خواهند کرد .
کد خبر: ۶۵۲۲۵

به گزارش "دی اسپورت"، هفته سی و سوم لیگ دسته اول هم فرا رسید . پس از کش و قوس های فراوان سرانجام قطار لیگ به ایستگاه ماقبل پایانی رسیده است . تا بدین جای کار چهار تیم برای قرار گرفتن در جمع دو تیم صعود کننده شانس دارند و در پایین جدول هم از بین سه تیم خیبر ، فجرسپاسی و وحدت یزد دو تیم انتهایی به اتفاق استقلال اهواز فصل آتی را در لیگ دسته دوم سیر خواهند کرد .
ناگفته پیداست حساسیت در برخی دیدارها بیش از اندازه نمود دارد .
در ادامه قصد داریم یکی از حساس ترین بازی های هفته مابین دو تیم فجر سپاسی شیراز و وحدت یزد را برای شما به تصویر بکشیم . نتیجه این بازی در سرنوشت نهایی هریک از دوتیم نقشی حیاتی دارد چراکه از دل این بازی به نوعی دومین تیم سقوط کننده پیش از فرارسیدن  هفته پایانی بیرون می آید .


تیم فوتبال وحدت یزد + تیم فوتبال فولاد یزد

بازی در یک نگاه :
بازنده این بازی امید چندانی برای حفظ سهمیه لیگ دسته اول نخواهد داشت .

وضعیت دو تیم در جدول :

فجر سپاسی از ٣٢ بازی پیشین با شش برد ، دوازده تساوی و چهارده شکست با ٢٧ گل زده و ٣۶ گل خورده صاحب ٣۰ امتیاز شده و در خانه شانزدهم جدول قرار گرفته است.

 وحدت یزد اما در تعداد برد ، باخت ، تساوی و جمع امتیازات وضعیتی مشابه با فجر میزبان دارد اما با ۱٩ گل زده و ٣٨ گل دریافتی با تفاضل گل (۱٩-) در رده ماقبل آخر جدول (هفدهم) قرار دارد .

حساسیت ، حساسیت و حساسیت!

سال پیش در فاصله دو هفته مانده به پایان فصل فجرسپاسی که بخت اصلی صعود محسوب می شد به یزد سفر کرد تا با تحمیل شکست به فولاد یزد به نوعی جشن صعود بگیرد اما تیم در آستانه سقوط فولاد یزد با شکست دادن لشکر فجر به نوعی رویای لیگ برتری شدن کاکوها را به کابوس بدل نمود و زمینه بقای خود را فراهم نمود . اما حال و روز دو تیم در فصل جاری تا حدود زیادی به هم شباهتهای بسیاری داشته است . هردوتیم تقریبا در بیشتر روزهای فصل ، با تجربه کردن مصائب مالی در منطقه خطر و خانه های قرمز جدول با هم همسایه بوده اند . از قضا شاید جالب باشد بدانیم هردو تیم چندهفته ای است که از خواب سنگین زمستانی بیدار شده اند و با گرفتن امتیاز از رقبا تا حدودی به وضعیت خود سر و سامان داده اند هرچند شاید خیلی دیر شده باشد و امتیازات هفته های اخیر هم نتواند در پایان فصل برای بقا هریک از دوتیم کافی جلوه کند .
هردوتیم دو بازی دیگر پیش روی دارند و با توجه به جدول و وضعیت خیبر رده پانزدهمی برای داشتن بخت بقا بایستی حتما شش امتیاز کامل دو دیدار را به حساب خود واریز کنند و تازه دعا کنند خیبر هم در بازی هایش امتیاز از دست بدهد که این موضوع می تواند کار را برای هردو تیم سخت و دشوار کند.

فجرسپاسی شیراز

اگر بخواهیم وضعیت دو تیم از نظر روحی و روانی را در آستانه این بازی فوق العاده حساس مورد بررسی قرار دهیم باید اذعان کنیم که از اردوگاه فجرسپاسی با توجه به حمایت های مسئولان استان فارس و سپاه پاسداران اخبار خوشایندی در چند روز اخیر مخابره شده است اما در سوی مقابل علیرغم تمرینات تقریبأ منظم یک هفته اخیر، بدقولی های مسئولان باشگاه و عدم عملی نمودن وعده هایی که به بازیکنان و کادر باشگاه در چند هفته اخیر داده شده باعث شد اتوبوس وحدتی ها شنبه عصر مسافری به خود نبیند و بازیکنان و کادر باشگاه به جای سفر به شیراز در خانه منتظر زنگ پیامک حساب هایشان نشستد تا در صورت واریز درصد دیگری از قراردادهایشان راهی شیراز شوند . آخرین اخبار حاکی از این است که شاگردان محمود امیری پس از حواشی بسیار و با ٢۴ ساعت تأخیر نسبت به برنامه ریزی اولیه راهی شیراز شدند اما بطور حتم چنین تیمی نمی تواند در صورت عدم شارژ روحی مناسب مقابل فجرسپاسی  با دست پر از میدان خارج شود .

سابقه رویارویی دو تیم :
این بازی چهارمین تقابل مستقیم دوتیم خواهد بود . در سه بازی گذشته هر تیم یک پیروزی به نام خود سند زده و یک تساوی نیز حاصل کار دو تیم بوده است.
تنها پیروزی فجری ها دربازی رفت فصل جاری  رقم خورد که شاگردان غلام پیروانی با حساب دو بر صفر مقابل وحدت پیروز شدند.

اهداف دو تیم :
تاکنون هرگاه در مورد یک دیدار از لیگ پیش بازی نوشته ایم حالات مختلفی را برای اهداف و نتیجه حاصله بازی های مزبور در نظر گرفته و پیش بینی نموده ایم . در بیشتر پیش بازی ها اینگونه عنوان کرده ایم که کسب یک امتیاز در زمین حریف نمی تواند برای تیم مهمان نامطلوب تلقی شود اما حال شرایط برای این بازی کاملأ فرق می کند . رقم خوردن تساوی در این بازی و پیروزی خیبر در بازی خانگی مقابل مس رفسنجان می تواند باعث شود غلام پیروانی و محمود امیری یک هفته پیش از پایان لیگ دست در دست هم غزل خداحافظی و مرثیه سقوط بخوانند .
پس بایستی گزینه تساوی را در پیش بینی ها خط بزنیم مگر اینکه زور دو تیم بهم نرسد و به نوعی دست به خودکشی ناخواسته بزنند .

فجرسپاسي شيراز

تاکتیک هریک از دوتیم برهر مبنایی که بنا شود باید در پایان به پیروزی و گرفتن سه امتیاز ختم شود .
بدون شک هردو تیم با امیدواری زیادی به روز جزا و بازی مرگ و زندگی گام می گذارند .
نبرد در میدان شهید دستغیب شیراز یک جنگ ساده نخواهد بود . هردوتیم با لشکری امیدوار برای شکست حریف پای به کارزار رقابت می گذارند تا جای هیچ آه و حسرتی برای خود باقی نگذارند . برای اولین بار در فصل اخیر مدیران باشگاه حاضر شده اند هواداران را برای حمایت از تیم وحدت به خارج از یزد اعزام کنند .
بی شک از هر لحظه و هر ثانیه این بازی بوی خون و باروت بلند خواهد شد چراکه هیچ یک از دوتیم نمی خواهند پس از بصدا در آمدن سوت پایان بازی توسط داور پیش چشم هوادارانشان سرشکسته و شرمسار شوند .

قطعا دوشنبه روز خوشایندی برای هواداران دو تیم نخواهد بود چراکه روز پراسترسی را پشت سر خواهند گذاشت . پس از سال ها فوتبال یزد و فارس خطر نداشتن سهیمه لیگ دسته اول را با تمام وجود احساس می کنند.فجر و وحدت تنها بازمانده های فوتبال شیراز و یزد در رقابت های سطح دوم فوتبال ایران هستند. بایستی صبر کنیم و ببینیم سرنوشت چه خوابی برای هواداران بخت برگشته دوتیم دیده است .

آیا طلوع فجر امید به روزگار شاغلام و شاگردانش جلا خواهد داد یا این وحدتی ها هستند که با از پای درآوردن ارتش فجر یک هفته دیگر اقبال لیگ یکی ماندن خود را تمدید می کنند ؟؟

صبر چاره کاره است...

نویسنده : عباس کلانتری