۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸

بیانیه باشگاه نفت وگاز گچساران در خصوص دیدار با اروند

دی اسپورت :باشگاه نفت وگاز گچساران در خصوص اتفاقات دیدار با اروند بیانیه صادر کرد 
کد خبر: ۶۵۴۰۳

به گزارش "دی اسپورت "،در پی حواشی بوجود آمده پس از دیدار فوتبال نفت و گاز گچساران و اروند خرمشهر در چارچوب مرحله دوم لیگ دسته دوم فوتبال کشور باشگاه نفت و گاز گچساران طی بیانیه ای جزئیات و پشت صحنه های این اتفاقات را شرح داد.

 

دراین بیانیه آمده است:

 

به نام خالق دوستی و محبت، خدایی که انسان ها را از برترین خلایق خود آفرید و آن ها را بهترین موجودات زمینی نامید. در روزهای گذشته اتفاقاتی تلخ اما تامل برانگیز در فوتبال این کشور رخ داد که به همگان اثبات کرد فوتبال ما تا حرفه ای شدن همچنان راهی طولانی دارد و زحمات زیادی را باید متحمل شود.

 

از بی اخلاقی ها در مستطیل سبز تا سکوهای تماشاچیان، از نیمکت های مربیان و بازیکنان تا داوران وناظران محترم که وظیفه ای خطیر را در این شرایط متقبل شده اند. همه کسانی که طی روزهای اخیر در فضای مجازی حضور داشتند از کلیات اتفاقات در بازی های لیگ دسته دوم با خبر هستند اما با توجه به مسئولیت اجتماعی باشگاه نفت و گاز گچساران در حمایت از تیم فوتبال این باشگاه که به عنوان تنها نماینده فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد در مرحله دوم لیگ دسته دوم حضور داردچند سطری از رخدادهایی که شاید از دید داور و ناظرمحترم بازی هم پنهان مانده خواهیم گفت تا شاید مسئولان محترم فدراسیون وسازمان لیگ فوتبال پس از سالها به این سطح از لیگ فوتبال کشور کمی حرفه ای تر بنگرند.

 

شروع اتفاقات در ورزشگاه شهید بشارت گچساران نفت برگرفته از رفتار خارج از اخلاق برخی از تماشاگرنماها در ورزشگاه تختی آبادان ایجاد شد، در ورزشگاه تختی آبادان برخی تماشاگرنماها با پرتاب صندلی به سوی تماشاگران گچسارانی و تهدید با سلاح سرد در جایگاه ویژه که نماینده محترم شهر خرمشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در آن مکان حضور داشت آغاز شد، آنگاه که مدیرعامل محترم این تیم در کنار میز نماینده فدراسیون در زمین تختی حضور داشت و بسیاری از حواشی نیز از همان کنار زمین چمن به سکوها منتقل می شد، در نتیجه آن همه حواشی ما شاهد رای تامل برانگیز کمیته انضباطی در خصوص بهمن فرازمند مربی تیم نفت بودیم. آیا نماینده محترم فدراسیون در آن صحنه فحاشی های بسیار رکیک به کادر فنی تیم نفت و گاز گچساران را نشنید؟

 

آقای آزادی نماینده فدراسیون در گزارش بعد از بازی خودچه نوشت که کلیه تماشاگران و مجموعه تیم اروند خرمشهر 3 میلیون تومان جریمه شدند اما فقط بهمن فرازمند مربی نفت و گازگچساران به تنهایی رای جریمه 3 میلیون تومانی و یک جلسه محرومیت را ازسوی کمیته انضباطی دریافت کرد؟ همه این اتفاقات در حالی رخ داد که بازی رفت دور اول این مسابقات در گچساران میزبانی خوبی از این تیم داشتیم اما حتی در دوربرگشت مرحله اول نیز تحریک تماشاچیان از سوی سرپرست وقت این تیم و برخورد بسیار زشت با فیلمبردار باشگاه نفت و ممانعت از فیلمبرداری که حتی منجر به حضور و وساطتت عوامل نیروی انتظامی در ورزشگاه اروندان خرمشهرشد، بسیار تاسف بار بود .

 

 اما گناه تماشاگر گچسارانی که کیلومتر ها تنها برای تشویق تیم خود به شهری آمده بود که در دوران دفاع مقدس در این دیار از مال ، جان و ناموس مردم این دیار عزیز، شهید و جانباز تقدیم این کشور کرده اند اما این بار با توهین های عده ای تماشاگرنما حرمت نوامیس آنها مورد بی مهری قرار می گیرد، در حالی که نه تنها نماینده محترم فدراسیون بلکه داور بازی نیز هیچ گونه عکس العملی نسبت به این موضوع نشان نمی دهند و حتی در مستطیل سبز گل صد درصد نفت و گاز گچساران که از خط دروازه عبورکرده بود را گل اعلام نمی کند تا همه چیز برای شکست نفتی های گچساران در ورزشگاه تختی آبادان فراهم شود. هرچند بعد از این بازی صحنه های مشکوک داوری برای رئیس محترم کمیته داوران ارسال شد اما نتیجه ای برای نفتی ها نداشت تا در بازی برگشت در حالی که تماشاگران گچساران برای تشویق تیم خود لحظه ای آرام و قرار نداشتند مربی تیم اروند در دقیقه 9 بازی با آمدن در کنار فنس ورزشگاه و پرتاب آب دهان به صورت تماشاگران نفت جو آرام ورزشگاه را متشنج کرد و نه تنها نماینده فدراسیون بلکه داور بازی نیز از کنار این حرکت غیر اخلاقی این مربی پرحاشیه عبور کرد تا رفته رفته اعتراض های بی دلیل کادر فنی اروند و متوقف کردن بازی ادامه پیدا کند و همین امر اعتراض کادر فنی و تماشاگران تیم نفت و گاز گچساران را بیشتر کرد.

 

این اتفاقات و بی حرمتی هایی که در بازی رفت از سوی تماشاگران تیم اروند رخ داده بود باعث شد تا بازی چند دقیقه دیرتر در نیمه دوم آغاز شود و سرمربی تیم اروند نیز بارها اعلام کرد که قصد ادامه بازی را ندارد و این در حالی بود که تماشاگری در پشت نیمکت این تیم حضور نداشت اما اعضای این تیم هرچند دقیقه برای خواباندن بازی به وسط زمین حمله می کردند. هرچند این حرکت سرمربی اروند در ورزشگاه تختی آبادان نیز رخ داد که با محرومیت مواجه شده بود اما ظاهرا در این بازی داور و نماینده فدراسیون هردو تماشاگر بودن نه یک مسئول برگزاری مسابقه و همین موضوع موجب شد تا مسئولان هیئت فوتبال شهرستان گچساران و استان کهگیلویه و بویراحمد به کمک نیروی محترم انتظامی شرایط را در ورزشگاه بشارت آرام کنند که متاسفانه همچنان کادر فنی این تیم خصوصا یکی از مربیان تنها در تلاش بود تماشاگران تیم میزبان را تحریک کند.

پس از زدن گل نفتی ها که از سوی داور آفساید اعلام شد و چندین صحنه مشکوک به پنالتی که داور آنها را برای نفت نگرفت که ما قضاوت در خصوص آن صحنه های داوری را به کارشناسان محول می کنیم کنترل نیمکت ها از دست نماینده فدراسیون و تیم داوری خارج شد و همین موضوع موجبات عدم تمرکز بازیکنان نفت و گاز گچساران در دقیقه پایانی بازی را فراهم کرد و منجر به دریافت گل برتری اروند شد. این اتفاقات اگر چه برای فوتبال ما بسیار تلخ و فراموش نشدنی است اما آیا اتفاقات سایر شهرها که بازی همزمان داشتند نیز تنها مقصر تماشاگران وباشگاه ها بوده است ؟ آیا ضعف تیم نظارت و داوری در این بازیهای حساس همچنان برای مسئولان برگزاری مشهود نیست ؟ آیا مسئولان سازمان لیگ فوتبال همچنان در خصوص تهمت های بازیکن باشگاه اروند خرمشهر به مردم گچساران و به کار بردن "لفظ اشغالگر فلسطین " برای مردم شهید پرور گچساران اهمیتی قائل نیستند؟ تیم هایی همچون نفت و گاز گچساران  با توجه به مسئولیت اجتماعی که در قبال مردم محروم مناطق نفتخیز خصوصا خطه پراستعداد و ورزشی کهگیلویه و بویراحمد هرساله با یک برنامه ریزی خوب و امکانات قابل توجه تا مراحل پایانی این رقابت ها می رسد اما بدلیل اشتباهات فاحش داوری و تیم های نظارت فدراسیون فوتبال نمی تواند توانایی خود را نشان دهدچه گناهی در این فوتبال مرتکب شده اند؟ به نظر می رسد فدراسیون فوتبال تمایلی به حضور تیم هایی همچون نفت و گاز گچساران که یکی از تیم های خوشنام و با اصالت در لیگ فوتبال ایران است ندارد، چرا که اگر اراده حمایت از تیم های با اصالت و ریشه دار در لیگ فوتبال ما وجود داشت انتخاب تیم های داوری و نظارت در این بازی های حساس با دقت نظر بیشتر و بهتری صورت می گرفت. در پایان از کمیته محترم انضباطی و کمیته محترم صیانت از اخلاق در خواست داریم با توجه به تصاویر و فیلم هایی که که در خصوص مسائل داوری در هردو بازی و همچنین رفتارهای غیراخلاقی این تیم در ورزشگاه تختی آبادان رخ داده، نه تنها برای احقاق حق باشگاه نفت و گاز گچساران بلکه به حرمت شهداو جانبازان گچسارانی که در دیار آبادان و خرمشهر از ناموس این وطن در کنار سایر برادران و خواهران هموطن خود ایستادگی کرده و خون خود را نثار کردند در خصوص تهمت ها و بی حرمتی هایی که به مردم یک شهر از سوی اعضاء و تماشاگران  تیم اروند صورت گرفت تصمیمی قاطع و عاجل را اخذ نمایند.

 

بی شک باشگاه نفت و گاز گچساران با بیش از نیم قرن سابقه تیم داری در سطح ورزش این کشور هیچگاه از رسالت اصلی خود که همانا پرورش استعدادهای ورزشی مناطق محروم کشور در رشته های مختلف ورزشی است تغییر مسیر نخواهد داد و در شرایط کنونی کشور که دشمنان با جنگ نرم جوانان و نخبگان ورزشی، علمی و فرهنگی کشور را هدف گرفته اند، این باشگاه در خط مقدم ورزش استان کهگیلویه و بویراحمد درراه مبارزه با ترفندهای دشمنان، تنها نیازمند حمایت بزرگان ورزش کشور در جهت رسیدن به این هدف مقدس می باشد.

منبع: سایت باشگاه نفت وگاز گچساران