۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
کار وینگو باز هم به اما و اگر کشید!

پیش بازی فولاد یزد _ گل گهر سیرجان

دی اسپورت:در هفته پایانی رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور فردا و در دیداری حساس دو تیم فولاد یزد و گل گهر سیرجان به مصاف هم می روند.
کد خبر: ۶۵۴۲۱

به گزارش"دی اسپورت ":در هفته پایانی مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور و در دیداری حساس تیم سقوط کرده فولاد یزد پذیرای تیم مدعی گل گهر سیرجان خواهد بود، دیداری که نتیجه آن برای تیم مهمان که در کورس صعود به لیگ برتر قرار دارد از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

حال بررسی آمار و عملکرد دو تیم تا پایان هفته سی و سوم:

 

تیم فولاد یزد که فصل را با تمام مشکلاتی که داشت سپری کرده و پشت سر گذاشته است در یک هفته مانده به پایان رقابت‌ها با شکستی که مقابل دیگر کاندیدای سقوط به دسته پایین تر یعنی تیم فجر سپاسی متحمل شد رسما به لیگ دو سلام کرد! تا پس از چندین فصل حضور کج دار و مریض در لیگ دسته اول تنها نماینده یزد نیز از این مسابقات کنار برود، اما تیم گل گهر سیرجان که فصل را خوب آغاز کرد و خوب نیز ادامه داد پس از سه هفته ناکامی سرانجام موفق شد در هفته ما قبل پایانی بازی ها در خانه دیگر تیم مدعی یعنی سپیدرود رشت را با حساب سه بر دو شکست دهد و امیدهای خود را برای صعود به دسته بالاتر همچنان زنده نگه دارد.

 

تیم فولاد یزد در حال حاضر با ۳۰ امتیاز در مکان هفدهم جدول رده بندی مسابقات حضور دارد، تیم گل گهر سیرجان نیز با ۵۷ امتیاز در رده سوم جای دارد.

 

یزدی ها از مجموع بازی هایی که در این فصل برگزار کرده اند شش پیروزی، دوازده تساوی و پانزده شکست را بدست آورده اند، سیرجانی ها نیز پانزده پیروزی، دوازده تساوی و شش شکست را در کارنامه خود به ثبت رسانده اند.

 

تیم فولاد یزد با زدن ۱۹ گل در سی و سه بازی به همراه دیگر تیم سقوط کرده به دسته پایین تر یعنی تیم استقلال اهواز دارای ضعیف ترین خطوط حمله لیگ هستند اگر چه آمار این تیم در خط دفاع نیز جالب نبوده است و با دریافت ۴۰ گل یکی از ضعیف ترین خطوط دفاعی را در بین تیم های حاضر در مسابقات داشته است، اما تیم گل گهر سیرجان بر خلاف حریف خود با ۴۷ گلی که به ثمر رسانده است بهترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص داده است کما اینکه با دریافت ۳۳ گل ضعیف ترین خط دفاع را در بین تیم های نیمه بالای جدول در اختیار داشته است.

 

چیزی که مسلم است تیم فولاد یزد که سقوطش به دسته پایین تر مسجل شده است به رسم جوانمردی و ارائه فوتبالی پاک به مصاف تیم مدعی گل گهر سیرجان می رود و با تمام قوا به میدان خواهد آمد،تیم گل گهر سیرجان نیز که هنوز امیدوار به صعود است نیز با تمام توان پای به این دیدار حساس می گذارد و شاید این تنها وجه مشترک دو تیم باشد، سیرجانی ها امیدوارند با پیروزی در این بازی و توقف تیم سپیدرود پس از ده سال حضور در لیگ دسته اول سرانجام طعم شیرین صعود به لیگ برتر را بچشند، رویایی که شاید برای شاگردان وینگو به واقعیت تبدیل شود.

 

تیم فولاد یزد در صورت پیروزی در این دیدار خانگی اگر چه تغییری در جایگاهش صورت نمی گیرد اما می تواند حداقل یکی از مدعیان صعود را در گام آخر ناکام بگذارد، اما تیم گل گهر سیرجان چنانچه موفق شود سه امتیاز این بازی را از آن خود کند در صورت لغزش تیم سپیدرود می تواند به رده دوم جدول و بالطبع آن لیگ برتر صعود کند.

 

نکته جالب در خصوص تیم گل گهر شکایت این تیم از تیم آلومینیوم اراک بدلیل استفاده از بازیکن غیر مجاز در دیدار برابر این تیم در هفته سی و دوم رقابت‌ها به کمیته انظباطی فدراسیون فوتبال می باشد، شکوائیه ای که هنوز در مورد آن تصمیم گیری نشده است و به همین دلیل مسئولان این تیم اعلام کرده اند چنانچه رسیدگی لازم در این زمینه صورت نپذیرد و حق و حقوقشان ضایع گردد شکایت خود را به فیفا و دادگاه عالی ورزش ارسال خواهند کرد که این مسئله‌ می تواند هفته پایانی رقابت ها را تحت الشعاع قرار دهد.

 

دیدار دو تیم در دور رفت مسابقات با حساب دو بر یک به سود تیم گل گهر خاتمه یافته بود، حال در دور برگشت رقابت‌ها و با توجه به حساسیت کار باید منتظر ماند و دید در مصاف دوباره این تیم ها چه نتیجه‌ای رقم می خورد.

 

قضاوت این دیدار بر عهده وحید کاظمی است و علیرضا ایلدروم، داریوش صابر مطلق و انور دورانی وی را در این امر یاری خواهند کرد.

 

 

خبرنگار:سید مهدی حق گوی