۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵

تاریخ سازی پابرهنه‌های خوش‌تکنیک

دی اسپورت:تیم‌ملی فوتبال ساحلی اگر چه نتوانست با نتایجی مقتدرانه به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کند، اما همین که برای نخستين‌بار به نیمه نهایی جام‌جهانی رسیده، اتفاق بزرگی را رقم زده است.
کد خبر: ۶۵۶۲۰

به گزارش" دی اسپورت"؛تیم‌ملی فوتبال ساحلی اگر چه نتوانست با نتایجی مقتدرانه به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کند، اما همین که برای نخستين‌بار به نیمه نهایی جام‌جهانی رسیده، اتفاق بزرگی را رقم زده است. ساحلی‌بازان فوتبال ایران از گروه سختی که داشتند به سلامت گذاشتند و بعد از پیروزی باارزش مقابل سوییس به مرحله نیمه‌نهایی رسیده‌اند و برای حضور در فینال باید تاهیتی را شکست دهند تا فینالیست جام‌جهانی شوند.


آرزوی بزرگ ساحلی‌بازها

دیگر قهرمانی قاطعانه در مسابقات آسیایی و موفقیت در جام‌های بین قاره‌ای هم تیم‌ملی ایران را راضی نمی‌کند. ستاره‌های خوش‌تکنیک فوتبال ایران دیگر به دنبال کسب نتایج غافلگیرانه در سطح جهان نیستند. اگر به آرشیو سایت‌ها و خبرگزاری‌ها قبل از آغاز جام‌جهانی فوتبال ساحلی سر بزنید و مصاحبه‌های بچه‌های تیم‌ملی را جست‌وجو کنید، می‌بینید که همه آنها از یک هدف می‌گفتند. آن یک هدف هم قرار گرفتن روی سکو در جام‌جهانی باهاما است. حالا بچه‌های تیم‌ملی کمتر از ٤٠ دقیقه تا رسیدن به این هدف و شاید آرزو فاصله دارند.

صعودی سخت

وقتی گروه‌بندی جام‌جهانی اعلام شد، خود ساحلی‌بازها هم به این نتیجه رسیدند که صعود به‌عنوان تیم اول در این گروه دشوار است. نیجریه و ایتالیا جزو قدرت‌های برتر فوتبال ساحلی در دنیا هستند و مکزیک هم تیمی نبود که بشود به سادگی آن را شکست داد. در مرحله گروهی تیم‌ملی ایران نیجریه را در ضربات پنالتی و مکزیک را در جریان بازی شکست داد و مقابل ایتالیا بازنده شد تا به‌عنوان تیم دوم از گروه خود صعود کند. صعود به‌عنوان تیم دوم کار را برای ایران سخت کرد و شاگردان میرشمسی باید در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف سوییس می‌رفتند. یوزهای ایرانی در این دیدار کار بسیار سختی داشتند و درنهایت موفق شدند با نتیجه نزدیک ٤ بر ٣ حریف خود را شکست دهند و به مرحله نیمه نهایی صعود کنند. این بازی در وقت قانونی با تساوی ٣ بر ٣ به پایان رسید تا این‌که در وقت اضافه درخشش پیمان حسینی با گل محمدعلی مختاری همراه شد تا پابرهنه‌های خوش‌تکنیک فوتبال ایران بتوانند با نتیجه ٤ بر ٣ نایب قهرمان اروپا را شکست دهند و حریف تاهیتی در نیمه‌نهایی جام‌جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۱۷ شوند.

رویایی که برآورده می‌شود

تیم ملی ایران از ‌سال ٢٠١٢ به این طرف در رقابت‌های بین قاره‌ای همه مقام‌های از اول تا چهارم را کسب کرده است. قهرمانی ایران در مسابقات آسیایی هم باعث شد ساحلی‌بازهای ایران به سلطه ژاپن و امارات پایان دهد. ایران در مسابقات قهرمانی آسیای ٢٠١٧ به دومین عنوان اولی‌اش در این رقابت‌ها هم رسید تا با ژاپن و امارات که آنها هم دو عنوانی هستند، برابری یافت. حالا تنها رویای باقیمانده برای ستاره‌های ساحلی قرار گرفتن روی سکو در جام‌جهانی است که فاصله کمی تا برآورده شدن این رویا باقی مانده است.
منبع:شهروند