۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
اختصاصی دی اسپورت :

بررسی عملکرد تیم گل گهر سیرجان در فصل ۹۶_۹۵

دی اسپورت:تیم فوتبال گل گهر سیرجان در فصلی که گذشت علی رغم عملکرد نسبتا خوبی که داشت موفق نشد جواز حضور در لیگ برتر را بدست آورد.
کد خبر: ۶۵۷۶۵

به گزارش "دی اسپورت":تیم فوتبال گل گهر سیرجان در رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور در فصلی که گذشت علی رغم در اختیار داشتن امکانات مناسب و مهره هایی کارآمد موفق نشد جواز حضور در لیگ برتر را بدست آورد. در این مطلب قصد داریم عملکرد وینگو بگوویچ و شاگردانش را مورد بررسی قرار دهیم:

 

تیم فوتبال گل گهر سیرجان در فصل ۹۶_۹۵ کار را با وینگو بگوویچ آغاز کرد، مسئولان این تیم از همان ابتدا اعلام کردند که در فصل پیش رو قصد صعود به لیگ برتر را ندارند و هدف آنها صرفا قرار گرفتن در جمع شش تیم برتر در پایان مسابقات است، سیرجانی ها فصل را رویایی آغاز کردند به نحوی که در ۸ هفته ابتدایی شکستی را تجربه نکردند و پنج پیروزی و سه تساوی حاصل تلاش شاگردان وینگو بود.

 

آبی پوشان سیرجانی در این هفته ها آنقدر خوب کار کرده بودند که هوادارانشان رویای صعود به لیگ برتر را در سر می پروراندند اما روند فراز و فرود های اژدهای نیلی از هفته نهم به بعد آغاز شد، دو شکست متوالی مقابل تیم های بادران تهران و مس رفسنجان نوار شکست ناپذیری تیم وینگو را پاره کرد تا در این مقطع تیم گل گهر اولین بحران خود را تجربه کند، بحرانی که زیاد طول نکشید و پیروزی پر گل در دیدار خانگی برابر تیم استقلال اهواز روحیه از دست رفته را به این تیم باز گرداند.

 

تیم وینگو در طول فصل چندین بار صدرنشینی را نیز تجربه کرد و با قرار گرفتن در رده های بالای جدول جزو گزینه های اصلی صعود به لیگ برتر بشمار می رفت اما در فاصله پنج هفته مانده به پایان مسابقات دومین بحران گریبانگیر تیم آبی پوش سیرجانی شد، شکست سنگین مقابل تیم خونه به خونه بابل باعث شد گل گهر در اوج قرار گرفته از صدر به زیر کشیده شود. پیرمرد کروات که به مانند فصول گذشته و این بار با تیمی دیگر تا یک قدمی صعود پیش آمده بود تمام تلاش خود را برای خروج تیمش از بحران به کار گرفت ولی موثر واقع نشد تا تیمی که شانس زیادی برای صعود داشت با شکست دیگری در دیدار مرگ و زندگی مقابل تیم پارس جنوبی در خانه و تساوی خارج از خانه مقابل تیم آلومینیوم اراک به فاصله دو هفته مانده به پایان رقابت‌ها به یکباره همه چیز را از دست بدهد.

 

با این همه ارائه بازی های هجومی، زیبا و تاکتیکی از سوی تیم وینگو موجب شد که برای نخستین بار طی ده فصل گذشته هواداران سیرجانی برای حضور در ورزشگاه ترغیب شوند به نحوی که در دیدارهای خانگی استادیوم اختصاصی گل گهر مملو از تماشاگر می شد، دیگر نقطه قوت تیم گل گهر در فصل گذشته آمار فوق العاده گلزنی این تیم بود، به ثمر رساندن ۴۹ گل در ۳۴ مسابقه ماحصل تلاش و عملکرد خوب شاگردان وینگو در خط حمله بود و این در حالی بود که قهرمان لیگ برتر ۴۶ گل به ثمر رسانده بود. با این حال تیمی که وینگو ساخته بود نقاط ضعف بارزی نیز داشت آسیب پذیری خط دفاع و عملکرد ضعیف هر دو دروازه بان گل گهر از مهمترین این ضعف ها بود که البته می توان از آن به پاشنه آشیل این تیم نیز تعبیر کرد و از دلایل اصلی ناکامی این تیم، چرا که دو تیم صعود کرده به لیگ برتر از دروازه بانان خوب و خطوط دفاعی مستحکمی برخوردار بودند.

 

به هر روی اگر وینگو قصد دارد با تیم های تحت هدایتش به دسته بالاتر راه یابد باید کار جذب بازیکنان خوب را ابتدا از سنگر تیمش و سپس خط دفاعی آغاز کند، عدم وجود دروازه بانان مطمئن و مدافعان با تجربه می تواند زحمات هر تیمی را بر باد دهد، تاوان سنگینی که سالهاست تیم های وینگو از این جهت می دهند.

 

نکته ای که در پایان باید ذکر شود این است که مسئولان تیم گل گهر به اهدافی که پیش از آغاز فصل در نظر داشتند دست یافتند، حال باید دید در فصل آتی برنامه های نماینده سیرجان برای حضور در لیگ دسته اول چه خواهد بود و کار برای آنها به چه شکل پیش خواهد رفت، تیمی که یازدهمین فصل حضور خود در لیگ دسته اول فوتبال کشور را تجربه خواهد کرد!

 

 

خبرنگار:سید مهدی حق گوی



ترند های روز