۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
در گفت و گو با "دی اسپورت" مطرح کرد؛

سید محمد حسینی: صعودمان شانسی نبود!

حسینی: کمک هایی که در طول فصل دریافت می کردیم، صدقه بود / کمک های مالی را به عنوان پاداش می گرفتیم نه درصد قرارداد
کد خبر: ۶۵۷۶۹

دی اسپورت – یوسف قاسمی - سپیدرود رشت به عنوان یکی از قدیمی ترین باشگاه های ایران طی دو فصل اخیر توانست از لیگ دو به لیگ یک و سپس به لیگ برتر راه یابد. سید محمد حسینی، دروازه بان سپیدرود با ثبت 16 کلین شیت یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان نظرمحمدی برای صعود به لیگ برتر بود. حسینی معتقد است؛ بومی گرایی و یک دلی از مهمترین رمز موفقیت سپیدرود طی این دو فصل بود.   

گفتگو مفصل خبرنگار دی اسپورت با سید محمد حسینی، دروازه بان سپیدرود رشت را در زیر می خوانید.

از ابتدای فصل شروع کنیم.
ما پس از صعود از لیگ دو به لیگ آزادگان واقعا روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم. شرایط سپیدرود برای حضور در لیگ یک اصلا شرایط خوبی نبود و به دلیل مشکلات مالکیتی که در باشگاه وجود داشت تنها 23 روز مانده به آغاز لیگ کارمان را آغاز کردیم که فکر می کنم با توجه به این شرایط باید برای بقا می جنگیدیم.

ولی سپیدرود از همان ابتدا جزو تیم های بالانشین جدول بود.
وقتی تمرینات را آغاز کردیم هیچ هدف مشخصی برای صعود به لیگ برتر نداشتیم ولی بچه هایی که با نظر آقای نظرمحمدی دور هم جمع شده بودند، خودشان این توانایی را در خود می دیدند که بتوانند سپیدرود را به عنوان تیمی مدعی معرفی کنند. از طرفی تیم هایی مانند سپیدرود که پرتماشاگر هستند، نسبت به بقیه تیم ها امتیاز خاصی دارند و آن هیجانی است که هواداران به تیم تزریق می کنند. همین حمایت ها موجب دوچندان شدن توان بازیکنان و کادرفنی می شود زیرا باشگاه که از نظر مالی شرایط مشخصی نداشت و همه تلاش بازیکنان تنها برای شاد کردن دل همین هوادارانی بود که در سرما و گرما از ما حمایت می کردند.

سید محمد حسینی+ دروازه بان +سپیدرود رشت +لیگ دسته اول

خودت شخصا فصل موفقی را با 16 کلین شیت پشت سر گذاشته ای.
بله ولی این را باید بگویم که این موفقیت تنها مختص من نیست و زحمت همه بازیکنان بود که من تنها به دلیل اینکه آخرین نفر بودم تنها کار آنها را تکمیل می کردم تا بتوانیم تقریبا یک نیم فصل بدون گل خورده را پشت سر بگذاریم.

از تیمی که از لیگ دو به لیگ یک صعود کرد، چند درصد از بازیکنان حفظ شدند؟
من خودم سه فصل است که در سپیدرود حضور دارم و از تیمی که از لیگ دو به لیگ یک صعود کرد، حدود 60،70 درصد تیم حفظ  شد و همان تیم موفق شد با کمی تغییر لیگ برتری شود.

به نظر می رسد همین حفظ اسکلت فصل گذشته خیلی به لیگ برتری شدن شما کمک کرد.
شما ببینید به نظر من یکی از رمزهای اصلی موفقیت سپیدرود در این دو فصل این بود که آقای نظرمحمدی تیم را بومی بست و امسال با اضافه شدن بازیکنان باتجربه ای چون حسین کعبی و محمدرضا مهدوی خیلی به ما کمک کرد تا بتوانیم تیمی یک دست و بی ادعایی را تشکیل دهیم.

خب تیم بومی که می گویید را بازیکنان باتجربه ای تشکیل می دادند که تجربه زیادی در لیگ داشتند.
بله، اکثر بازیکنانی که طی این دو فصل کنار هم جمع شدیم بازیکنانی بودند که سال ها تجربه بازی در لیگ های مختلف ایران را داشتند و در کنار آنها کادرفنی از چند بازیکن جوان هم بهره برد که خیلی به موفقیت تیم کمک کرد. البته نباید از این موضوع هم به سادگی عبور کنیم که اکثر تیم ها و کارشناسان فن سپیدرود را به عنوان تیم مدعی به حساب نمی آوردند و هر هفته منتظر آغاز بحران در تیم ما بودند که به نظر من همین که تیم ما را به عنوان تیم مدعی قبول نداشتند کار ما را خیلی برای صعود راحت کرده بود.

سید محمد حسینی+ دروازه بان +سپیدرود رشت +لیگ دسته اول

نظرت در مورد داوری ها در این فصل از رقابت ها چیست؟
خب اشتباه داوری خیلی به ما در جریان مسابقات ضربه زد. به طوری که اگر این اشتباهات ناحق نبود چند هفته زودتر به لیگ برتر صعود می کردیم.
 
البته خیلی جاها هم داوری ها به سود سپیدرود رقم می خورد به خصوص پنالتی هایی که اکثر تیم ها به آن معترض بودند.
تا آنجایی که ما کارشناسی های برنامه های مختلف را می دیدیم، داورها پنالتی های زیادی را به سود ما نگرفتند و در واقع همواره به ضرر ما سوت می زدند. شما ببینید در مسجدسلیمان پنالتی اخراج روی میلاد قربان زاده را داور نگرفت درحالی که گلر حریف باید اخراج و یک پنالتی برای ما گرفته می شد. یا در نیم فصل نخست در دیدار برابر ملوان، محسن ترکی در ثانیه 45 به ضرر ما پنالتی گرفت و به من کارت زرد نشان داد که کارشناسان گفتند تصمیم داور اشتباه بوده. از این دست اشتباهات برای تیم ما خیلی اتفاق افتاده. به هر حال با تمام این اتفاقات خدا را شکر می کنم که سپیدرود به حقش رسید. زیرا تیمی که 19 هفته صدرنشین است نشان می دهد پتانسیل لیگ برتری شدن را داشت و این صعود شانسی نبوده.

 

گویا تیم تان مشکلات مالی زیادی را در طول فصل تحمل کرد.
تیم ما از ابتدای فصل مشکلات مالکیتی زیادی داشت و حتی در حال حاضر هم مالک نداریم ولی در طول فصل از سوی دوستداران سپیدرود کمک هایی به تیم ما شد. بطور مثال آقای هدایتی و خلیل زاده کمک هایی به تیم کردند. از سمت شورای شهر، یک میلیارد تومان مصوب کردند که تا کنون 750 میلیونش پرداخت شده و 250 میلیون دیگر هم در همین روزها پرداخت می شود ولی در مجموع این مبالغ خیلی کمتر از هزینه هایی است که خیلی از تیم های مدعی انجام دادند ولی خب تنها چیزی که موجب می شد تا همه بچه ها بخواهند تمام تلاش شان را بدون توجه به این مسائل انجام دهند اول بومی بودن تیم بود و دوم اینکه همه دوست داشتیم با صعود به لیگ برتر جواب زحمات هوادارانی که ما را حمایت می کردند را بدهیم. در ایران کمتر تیمی را می بینید که در تمرین هم 200 – 300 هوادار حضور داشته باشند ولی سپیدرود به دلیل قدمتی که دارد، هوادارانی با 70 – 80 سال سن هم در مسابقاتش حضور دارند که همین موضوع انگیزه بچه ها را بیشتر می کرد تا همه تلاش شان را به کار بگیرند تا جلوی این عزیزان شرمنده نشوند.

خب اکثر این شرایطی که می گویید تیم نساجی با قدمت چند 10 ساله دارد. با توجه به اینکه چند سال در این تیم حضور داشتند علت عدم صعود این تیم را چه چیزی می بینید.
سوال خوبی بود. من احساس می کنم که همدلی ای که مربی ما در تیم ایجاد کرد و عدم داشتن حاشیه خیلی به تیم ما کمک کرد ولی در اطراف باشگاهی مثل نساجی، حاشیه ها خیلی بیشتر از متن آن است و کسانی که در اطراف این تیم حضور دارند، خودشان سرمنشا حاشیه هستند. به نظرمن کسانی که در نساجی کار می کردند خودشان آدم های موجهی نبودند و با هزار جور مشکل پا به این تیم می گذاشتند. یکی دیگر از دلایلی که سبب عدم نتیجه گیری نساجی می شود، آه و ناله بازیکنان و مربیانی است که پشت این تیم وجود دارد. شما می دانید چند نفر از سال های پیش از این تیم طلب دارند؟ خب وقتی کسی به شهر غریب می آید تا فوتبال بازی کند به امید کسب درآمد آمده و وقتی در پایان فصل با 20 تا 30 درصد دریافتی کارش را به اتمام می رساند، نفرین خودش و زن و بچه اش پشت آن تیم باقی می ماند ولی در سپیدرود این چیزها وجود نداشت.

گفته می شود مبالغی که به تیم سپیدرود تزریق می شد به عنوان پاداش بوده، این موضوع را تایید می کنید؟
پول هایی که به تیم ما تزریق می شد، یک جورهایی صدقه بود. در واقع ربطی به قرارداد بچه ها نداشت و به عنوان پاداش به بازیکنان پرداخت می شد ولی واقعا بچه ها به این مسائل فکر نمی کردند و هدف شان فقط لیگ برتری شدن تیم بود و در مورد قراردادها هم اصلا فکر نمی کردیم چون می دانستیم بالاخره یک اتفاقی خواهد افتاد. 

سید محمد حسینی+ دروازه بان +سپیدرود رشت +لیگ دسته اول

برنامه ات برای فصل جدید چیست؟
واقعا نمی دانم. من همان قدر از سپیدرود اطلاع دارم که شما می دانید. ما فعلا منتظر هستیم تا از داخل استان یک نفر پیدا شود و طلب بچه ها که از لیگ دو در این تیم حضور داشتند را پرداخت کند. این درست است که سپیدرود برای رشت است اما در واقع این تیم تنها تیم از شمال کشور است که در لیگ برتر حضور  دارد و باید یک عزم استانی کار را در دست بگیرد. من خودم هنوز هیچ پیشنهاد خاصی ندارم زیرا خیلی از تیم ها هنوز مربی خود را نشناخته و به قول معروف فوتبال ایران به خواب رفته است و فکر می کنم حداکثر 10 تا 15 روز دیگر فعالیت باشگاه ها آغاز شود.

در اواسط فصل بجث واگذاری باشگاه به شهرداری مطرح بود. آن موضوع چه شد؟
بله ولی شورای شهر را عضوهای زیادی تشکیل می دهند که یکی دو نفر در آن برهه زمانی با این کار مخالفت کردند و همین حالا هم می دانم که شهرداری پیگیر کارهاست ولی فکر نمی کنم به عمر این شورا قد دهد. شاید بحث واگذاری طی یکی دو ماه آینده عملی شود اما باشگاه که نمی تواند تا آن موقع صبر کند و باید وضعیت برای فصل جدید نهایتا تا یک هفته دیگر مشخص شود و تا آنجایی که من می دانم آقای الماسخانه گفته اند که مالک سپیدرود، هیات فوتبال است و ما هزینه ها را از طریق استان تامین خواهیم کرد.

سید محمد حسینی+ دروازه بان +سپیدرود رشت +لیگ دسته اول

در نظرسنجی دی اسپورت هم به عنوان گلر اول لیگ یک انتخاب شدید چه نظری در این مورد دارید؟
هواداران به من لطف داشتند و همواره نشان دادند که فوتبال را خوب می فهمند ولی این تنها بحث هواداری نیست زیرا اگر واقعا کارشناسی هم نگاه کنید و نظر صاحب نظران فوتبال را جویا شوید باز هم از من به عنوان بهترین گلر لیگ یک یاد شود زیرا کسی که 16 هفته دروازه اش را بسته نگه می دارد و 4 پنالتی می گیرد، نمی تواند بی دلیل عنوان برترین گلر را از آن خود کرده باشد.

 

حرف پایانی؟
در پایان از همه هواداران سپیدرود که در طول فصل ما را یاری کردند تا بتوانیم به این مهم دست یابیم سپاسگزارم و امیدوارم هرچه زودتر شرایطی در تیم مهیا شود تا کار را آغاز کنیم چرا که لیگ برتر با لیگ یک و لیگ دو تفاوت دارد. امیدوارم بتوانیم نماینده خوبی برای مردم استان گیلان در لیگ برتر باشیم.



ترند های روز