۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۵
در گفتگو با خبرنگار "دی اسپوررت"؛

رزاقپور: با کسب عنوان بهترین مدافع چپ جام جهانی به اروپا می روم

رزاقپور: فوتبالیست های ایرانی مرد روزهای سخت هستند / با کسب عنوان بهترین مدافع چپ جام جهانی به اروپا می روم
کد خبر: ۶۵۹۲۱

دی اسپورت - یوسف قاسمی: تا ساعاتی دیگر تیم ملی فوتبال جوانان ایران در اولین دیدارش در جام جهانی به مصاف کاستاریگا خواهد رفت. به همین دلیل با ابوالفضل رزاقپور، مدافع چپ تیم ملی تماس گرفتیم تا شرایط تیم پیش از اولین دیدارشان در جام جهانی را از زبان او جویا شویم.

گفتگو خبرنگار دی اسپورت با ابوالفضل رزاقپور، مدافع چپ تیم ملی فوتبال ایران را در زیر می خوانید.

 در مورد شرایط تیم ملی پیش از دیدار برابر کاستاریکا برای خوانندگان ما بگویید.
خب ما برای چنین رویدادی خیلی زحمت کشیده و مدت ها در اردو حضور داشتیم که با توجه به تمریناتی که در این مدت انجام داده ایم شکر خدا شرایط تیم خیلی خوب است و بازیکنان از لحاظ ذهنی، روحی، بدنی و تاکتیکی در بهترین شرایط قرار داشته و آماده دیدار برابر کاستاریکا هستند.

از کاستاریکا شناخت دارید؟
از روزی که به کره آمده ایم، کادرفنی هر شب در جلسات آنالیز نقاط ضعف و قدرت کاستاریکا را برای بازیکنان تشریح کرده اند و فکر می کنم تک تک بچه ها شناخت خیلی خوبی از این تیم داشته باشند. انشاله فردا با به نمایش گذاشتن یک بازی خیلی خوب با بهترین نتیجه زمین مسابقه را ترک کنیم.

کادر فنی و بازیکنان چه هدفی را برای خود در نظر گرفته اند؟
برنامه ریزی مدیران و مربیان و خواست بازیکنان تیم ملی طوری بوده که در ابتدا از گروه خودمان صعود کنیم که به نظرم تا همین حد هم افتخار بزرگی برای فوتبال ایران می تواند باشد.

ولی دست یابی به این موضوع سخت است.
بله خیلی سخت است ولی فوتبالیست های ایرانی هم مرد روزهای سخت هستند. هدف ما از حضور در جام جهانی به نمایش گذاشتن فوتبال ناب ایرانی است که امیدروارم با فوتبالی که به نمایش می گذاریم موجب سربلندی ایران عزیز شده و پرچم مقدس سه رنگ کشورمان را در کره با افتخار به اهتزار در آوریم تا همه جهان متوجه سطح بالای فنی فوتبال ایران شوند.

جام جهانی ویترین فوتبال جهان است، رزاقپور از حضور در این مسابقات چه هدفی را دنبال می کند؟
 بله، واقعا جام جهانی در هر رده سنی ویترین فوتبال دنیاست. انتظاری که خودم از خودم دارم این است که بهترین دفاع چپ جام جهانی لقب گرفته و از همین جا به تیم های خوب اروپایی راه پیدا کنم.

توان شکست کاستاریکا را دارید؟
 در فوتبال هیچ چیز غیرممکن نیست ولی نتیجه را هم نمی توان حدس زد و امیدوارم هر تیمی که بهتر بود پیروز شود ولی شخصا خیلی امیدوارم که این مسابقه را با دست پر به پایان برسانیم.

مدت هاست در تیم ملی حضور دارید به نظر شما چه تفاوتی بین فوتبال ایران و کره وجود دارد؟
از نظر سخت افزاری که کره ای ها خیلی پیشرفته هستند و سال ها از فوتبال ایران جلوترند. به طور مثال ما در جزیره ای در جنوبی ترین نقطه کره قرار داریم ولی در همین جا هم تعداد زیادی زمین های تمرین و مسابقه استاندارد وجود دارد که نشان می دهد فوتبال پایه تا چه حد برایشان اهمیت داشته و برایش برنامه ریزی کرده اند.

کدام حریفتان در این گروه از بقیه قدرتمندتر است؟
همه حریفان ما در این گروه قدرتمند هستند. در واقع اینجا جام جهانی است و اگر تیمی پتانسیل بهترین بودن را نداشته باشد اصلا به این مسابقات راه پیدا نمی کند ولی ما می خواهیم طوری بازی کنیم که اگر پس از مسابقه کسی ازحریفان ما  در مورد سرسخت ترین حریف شان در این گروه سوال پرسیدند، نام ایران را به زبان بیاورند.

حرف پایانی.
 از همه مردم ایران می خواهم ما را از دعای خیر خود محروم نکنند و از طرف همه بازیکنان قول می دهم که تا پای جان از اعتبار فوتبال ایران دفاع کنیم.