۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷
اختصاصی دی اسپورت؛

علل حذف تیم ملی جوانان از جام جهانی

دی اسپورت: فدراسیون فوتبال و کادرفنی مقصران اصلی عدم صعود هستند.
کد خبر: ۶۶۱۳۳

به گزارش " دی اسپورت "، تیم ملی فوتبال جوانان ایران که در مسابقات جام جهانی جوانان 2017 کره جنوبی حضور داشت با کسب یک برد مقابل کاستاریکا و دو شکست مقابل زامبیا و پرتغال از صعود به دور دوم بازماند  و از جام جهانی خداحافظی کرد . در این مطلب  میخواهیم به دلایل حذف زودهنگام از جام جهانی اشاره کنیم :مقصر اصلی فدراسیون فوتبال و کادرفنی تیم ملی ایران می باشد.


به چه دلیل فدراسیون فوتبال  در رده های پایه لیگ برگزار می کند ؟ مگر قرار نیست  از دل همین لیگ ها،  استعداد ها و مربیان موفق به فوتبال کشور معرفی شوند ؟


مربیان و بازیکنان زیادی در لیگ های پایه وجود دارند که در مسابقات زحمات زیادی را متحمل می شوند ولی در پایان فقط با اهدا کاپ قهرمانی به تیم قهرمان همه چیز به پایان می رسد و به همین صورت تا اینکه فصل جدید شروع شود و تقویم فدراسیون فقط  پر شود .

آیا کمیته فنی رده های پایه  فدراسیون بعد ازپایان مسابقات جلسه ای با مربیان تیم های رده های پایه کشور برگزار کرده است  ؟ از آنها نظری یا پیشنهادی برای پیشرفت فوتبال در رده پایه  خواستند ؟


چرا نباید به مربیانی که تیمشان قهرمان لیگ برتر در رده جوانان شده است بها دهیم ؟ مطمئن باشید مربی که یک فصل تلاش کرده و به مقام قهرمانی دست یافته است به خوبی تجربه دارد که بتواند  حداقل در رده های پایه بروی نیمکت بنشیند و شک نداشته باشید انگیزه اش از مربیان فعلی خیلی بیشتر خواهد بود .


وقتی فدارسیون و کمیته فنی رده های پایه هدایت تیم ملی جوانان را به فردی می دهند که اصلا در تیم های پایه کارنکرده است نباید هم انتظاری بیشتر از این از این چنین مربیانی داشته باشیم.


آقای امیرحسین پیروانی با این همه امکاناتی که در اختیار داشت و اردو هایی که برگزار کرد به راحتی از جام جهانی حذف شد ، حال یک سوال برای ورزش دوستان و کارشناسان پیش می آید که آقای پیروانی در کدام یک از تیم های پایه فوتبال کشور کارده بودند و کدام تیم را قهرمان کردند که هدایت تیم ملی جوانان را به ایشان دادند ؟


گفتنی است تیم  ملی ایران در جام جهانی 2017 کره جنوبی با کسب3 امتیاز و قرار گرفتن در رده چهارم جدول از راه یابی به مرحله بعد باز ماند و این درحالی که تیم جوانان ایران در هیچ یک از دیدارها تاکتیک و برنامه خاصی نداشت .

 

خبرنگار:کریم عزیزنژاد

 



ترند های روز