۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷
اختصاصی دی اسپورت؛

ناکامان لیگ یک در فصلی که گذشت (عکس)

در فصلی که گذشت، بودند بازیکنانی که شاید به دلیل انتخاب اشتباه در ابتدای فصل یا مصدومیت توانایی هایشان علیرغم درخشش در حد یک ستاره به دلیل جایگاه تیم شان در جدول رده بندی چندان به چشم نیامده است.
کد خبر: ۶۶۱۳۴

دی اسپورت - لیگ آزادگان به پایان رسید و بازیکنان و تیم ها پس از ریکاوری چند روزه خودشان را برای فصل جدید آماده می کنند. در فصلی که گذشت، بودند بازیکنانی که شاید به دلیل انتخاب اشتباه در ابتدای فصل یا مصدومیت توانایی هایشان علیرغم درخشش در حد یک ستاره به دلیل جایگاه تیم شان در جدول رده بندی چندان به چشم نیامده است.

در زیر حاصل تلاش چند روزه تیم کارشناسی سایت دی اسپورت در مورد پیدا کردن بازیکنانی با آماری در حد بهترین های لیگ که سطح فنی شان به دلیل جایگاه تیم شان در جدول رده بندی چندان به چشم نیامد را می خوانید.

امیرحسین موسی زاده (مس رفسنجان):
امیرحسین موسی زاده در ابتدای فصل به تیم لیگ برتری سیاه جامگان پیوست ولی پس از چهار مسابقه طی صحبتی که با مدیران مس رفسنجان انجام داد و هدف این تیم را صعود به لیگ برتر می دید، با گرفتن رضایت نامه به رفسنجان رفت و از بازی مقابل مس کرمان برای تیم جدیدش به میدان رفت. موسی زاده تا پایان فصل در اکثر مسابقات مس به میدان رفت و موفق شد با زدن پنج گل(دو گل سه امتیازی)  و دادن پنج پاس گل به عنوان یکی از بهترین پلی میکرهای لیگ آزادگان خود را معرفی کند ولی به دلیل حضور رفسنجانی ها در میانه های جدول عملکردش چندان به چشم نیامد.
در مورد موسی زاده این نکته قابل ذکر است که در چند بازی مس رفسنجان به عنوان بال چپ و راست و هافبک دفاعی هم به میدان رفت که در این پست ها هم عملکرد تحسین برانگیزی را از خود به جا گذاشت.

امیرحسین موسی زاده بازیکن مس رفسنجان


بهمن شیروانی(راه آهن):
بهمن شیروانی در ابتدای فصل در حالی که چند پیشنهاد داشت به راه آهن پیوست و توانست قلب خط دفاعی لکوموتیورانان را به یکی از نقاط قوت این تیم در نیم فصل اول تبدیل کند به طوری که در 14 مسابقه ای که این بازیکن در ترکیب تیمش حضور داشت، راه آهن تنها پنج گل دریافت کرد. شیروانی تا پایان فصل در 29 مسابقه به میدان رفت که دروازه تیمش 25 بار باز شد و در پنج مسابقه ای که به دلیل محرومیت یا مصدومیت در زمین حضور نداشت، راه آهن کارش را با 24 گل به پایان رساند.

بهمن شیروانی بازیکن راه آهن



مهدی جعفرپور (گل گهر سیرجان – نساجی مازندران)
مهدی جعفرپور، بازیکن سابق تیم هایی چون پرسپولیس و سپاهان با آمدن وینگو بگوویچ به گل کهر جزو اولین بازیکنانی بود که با این تیم به توافق رسید. جعفرپور که قابلیت بازی در دفاع و هافبک کناری را داشت در اکثر مسابقات سیرجانی ها به میدان رفت و موفق شد با عمکردی فوق العاده و سانترهای بدون نقصش بارها هم تیمی های خود  را در موقعیت گلزنی قرار دهد که از این تعداد مهاجمان گل گهر تنها 9 بار در 8 مسابقه پاس های او را به گل تبدیل کردند. جعفرپور با آمار 9 پاس گل و یک گل  در تعطیلات نیم فصل مورد توجه یک تیم لیگ برتری قرار گرفت ولی در لحظه آخر به دلیل برخی مشکلات از حضور در این تیم  صرف نظر کرد و به نساجی مازندران پیوست ولی علیرغم آمار تحسین برانگیزش چندان در تیم جدیدش مورد استفاده قرار نگرفت تا فصلی را که به بهترین شکل برای وی در حال رقم خوردن بود را با یک انتخاب اشتباه به پایانی کابوس وار تبدیل کند.




مهدی رستمی (ملوان بندرانزلی):
مهدی رستمی پس از صعود با پیکان به لیگ برتر جزو اولین بازیکنانی بود که به درخواست مرزبان، سرمربی وقت خودروسازان  با او برای فصل جدید مذاکره کردند ولی قبل از عقد قرارداد، با رفتن مرزبان به خونه به خونه و آمدن آقا معلم به پیکان کمی اینکار عقب افتاد تا اینکه علیرغم درخواست جلالی مبنی بر عقد قرارداد، این بازیکن به دلیل به خدمت گرفتن امیرحسین صادقی ساز جدایی کوک کرد و از بین پیشنهاداتش ملوان را به دلیل پشت سر گذاشتن دوران خدمت سربازی برگزید و به این تیم رفت، هر چند در ادامه به دلیل دانشجو بودن فصلی که پشت سر گذاشت به عنوان دوران خدمت سربازی برایش محاسبه نشد. رستمی در ملوان آنقدر خوب کار کرد که سرمربی چون مایلی کهن برای به دست اوردن ارنج مدنظرش در خط دفاعی نفرات دیگر را در کنار او مورد آزمایش قرار می داد. رستمی و ملوان هفته های خوبی را پشت سر می گذاشتند که یک مصدومیت بد موقع آنها را با مشکل مواجه کرد، به طوری که خط دفاعی مستحکم ملوان در هفته هایی که این بازیکن را در خدمت نداشت با مشکل مواجه شد و برای رستمی هم هفته های سخت دور از زمین مسابقه را رقم زد.
رستمی  در 11 مسابقه ای که برای ملوان به میدان رفت تنها هشت بار دروازه شان باز شد و در 6 مسابقه هم بدون گل خورده زمین مسابقه را ترک کردند.


مهدی رستمی بازیکن ملوان بندرانزلی


احمد جعفری (خیبر خرم  آباد):
احمد جعفری پس از پشت سر گذاشتن خدمت سربازی در فجر شهید سپاسی با خرم آبادی ها وارد مذاکره شد و به تیم خیبر پیوست. جعفری که در پست بال چپ و راست به بازی گرفته می شد با استفاده از سرعت بالا و قدرت حمل توپش بارها هم تیمی های خود را در موقعیت گل زنی قرار داد و در 28 مسابقه ای که برای خرم آبادی ها به میدان رفت سه بار هم گلزنی کرد که به تنهایی پنج امتیاز ارزشمند را برای خیبری ها به ارمغان آورد.
احمد جعفری در ابتدای فصل با سه تیم به طور مستقیم وارد مذاکره شده بود که از بین آنها یک تیم به لیگ برتر صعود کرد و دیگری تا هفته های آخر مدعی صعود بود ولی این بازیکن علیرغم به نمایش کذاشتن بازی های تاثیرگذار در خیبر و به جا گذاشتن عملکردی مطلوب تنها به دلیل جایگاه تیمش در جدول رده بندی نتوانست در جمع برترین بازیکنان فصل قرار گیرد تا به دلیل انتخاب اشتباه در ابتدای فصل در لیست بازیکنان مورد نظر دی اسپورت قرار گیرد.

احمد جعفری بازیکن خیبر خرم  آباد


پیمان میری (نساجی مازندران):
پیمان میری در ابتدای فصل با رزومه بازی در تیم ملی امید در زمان سرمربیگری علیرضا منصوریان و تیم لیگ برتری سیاه جامگان، از نفت آبادان به نساجی مازندران پیوست تا با درخشش در این تیم بتواند دوباره با کارنامه ای بهتر به لیگ برتر باز گردد. میری با پیشنهاد فکری به قائمشهر رفت و تا هفته پنجم به دلیل صادر نشدن کارت بازی به میدان نرفت. حضور میری در اولین مسابقه رسمی نساجی نوید یک بال چپ کلاسیک را به هواداران این تیم می داد که با سرعت بالا و قدرت حمل توپش می توانست برای هر دفاعی خطر آفرین باشد. میری در اکثر بازی ها به طور ثابت به میدان می رفت تا اینکه حسین مسگرساروی، کمک مربی بومی محمود فکری به عنوان سرمربی معرفی شد. با روی کار آمدن مسگرساروی، پیمان میری به گفته سرمربی در جمع بازیکنان، با فشار هواداران به نیمکت ذخیره ها تبعید شد. پشتکار و تمرین مداوم میری در حالی که همگان فصل را برای این بازیکن پایان یافته قلمداد می کردند نشان می داد که او به توانایی خود ایمان دارد تا اینکه با حضور در سه هفته پایانی آنقدر خوب کار کرد که کادرفنی حتی با فشار هواداران هم نتوانست او را به نیمکت بازگرداند.
در مورد پیمان میری این نکته قابل ذکر است که در طول فصل در سه پست بال چپ و راست و هافبک پشت مهاجم در نساجی به میدان رفت و تنها در سه بازی پایانی فصل توانست  یک گل، یک پاس گل و یک پنالتی برای نساجی به ارمغان بیاورد.

پیمان میری بازیکن نساجی مازندران


نیما علیپور (مس رفسنجان):
نیما علیپور پس از پشت سر گذاشتن خدمت سربازی در تیم نیرو زمینی با قراردادی سه ساله به مس رفسنجان پیوست و در اولین بازی اش در مقابل فجر شهید سپاسی در چهارچوب دروازه مسی ها قرار گرفت که موفق شد دروازه اش را در یک بازی پر افت و خیز بسته نگه دارد. عملکرد تحسین برانگیز علیپور در چهارچوب دروازه رفسنجانی ها تا جایی پیش رفت که سجاد بیرانوند، گلر باتجربه این تیم در فصل نقل و انتقالات از این تیم جدا و به خیبر پیوست. با آغاز نیم فصل دوم نیما علیپور به عنوان گلر اول در ترکیب مس به میدان می رفت تا اینکه یک مصدومیت بی موقع همه چیز را خراب کرد و موجب شد این بازیکن برای مداوای پای مصدومش هفته ها از ترکیب تیمش دور بماند.
نیما علیپور در 10 مسابقه ای که در ترکیب مس رفسنجان به میدان رفت با پنج کلین شیت توانست نام خود را جزو گلرهای خوب لیگ آزادگان در فصلی که گذشت جای دهد.

نیما علیپور بازیکن مس رفسنجان


سید احمد موسوی (اکسین کرج):
احمد موسوی در ابتدای فصل از خونه به خونه بابل به اکسین البرز پیوست ولی در زمان فیروز کریمی زیاد مورد استفاده قرار نمی گرفت تا اینکه کریمی جای خود را به علی لطیفی داد. با روی کار آمدن لطیفی، موسوی به میدان رفت و با به نمایش گذاشتن عملکردی تحسین برانگیز حتی در زمان یحیی گل محمدی هم جزو مردان اصلی این مربی در ترکیب ثابت قرار می گرفت. موسوی در هجده مسابقه ای که برای اکسین انجام داد، دوبار گلزنی کرد و بارها هم تیمی هایش را با سانترهای کم نقصش در موقعیت گلزنی قرارداد که آنها تنها پنج بار از آن استفاده و دروازه حریفان را باز کردند.


سید احمد موسوی بازیکن اکسین البرز


محمد شاه محمدی(راه آهن):
محمد شاه محمدی در ابتدای فصل با وجود داشتن چند پیشنهاد به راه آهن پیوست و در 26 مسابقه از 34 مسابقه لکوموتیورانان در ترکیب اصلی قرار گرفت. شاه محمدی در بازی هایی که به میدان رفت موفق شد عملکرد مطلوبی از خود به جا بگذارد، به طوری که مقابل تیم هایی چون مس کرمان، مس رفسنجان، گل گهر، پارس جنوبی، اکسین، نساجی، استقلال اهواز، فولاد یزد و آلومینیوم اراک،  پاس گل داده و مقابل فجر شهید سپاسی موفق به گلزنی شده است تا با 9 پاس گل و یک گل زده یکی از چهار مدافع راست تاثیرگذار لیگ آزادگان لقب گیرد که تنها به دلیل جایگاه تیمش علیرغم به جا گذاشتن چنین آماری چندان به چشم نیامد.
شاه محمدی در دیدارهایی که به میدان رفته از نظر دفاعی هم عملکرد مطلوبی را با لوکوموتیورانان به نمایش در آورده به طوری که در 14 دیدار نیم فصل نخست تنها 5 بار دروازه راه آهن باز شده است
محمد شاه محمدی بازیکن راه آهن


معین راشدی (استقلال اهواز):
معین راشدی در ابتدای فصل با وعده تغییر نگرش مالکان استقلال اهواز به این تیم پیوست و توانست در اکثر بازی های ایم تیم به میدان برود و علاوه بر معرفی خود به عنوان یکی از بهترین مدافعان لیگ، چهار بار هم برای اهوازی هم گلزنی کند تا تنها به دلیل جایگاه تیمش سطح فنی اش چندان به چشم نیاید.

معین راشدی بازیکن استقلال اهواز

 

 

 

سید علیرضا زندوی(فجر شهید سپاسی):
علیرضا زندوی نیم فصل نخست را در صبا سپری کرد ولی به دلیل اینکه کمتر مورد استفاده قرار می گرفت برای اثبات توانایی هایش در زمان نقل و انتقالات نیم فصل به فجر شهید سپاسی کوچ کرد و توانست در 13 بازی این تیم به میدان برود. عملکرد فنی زندوی در فجر به حدی خوب بود که بارها از سوی پیروانی مورد تمجید قرار گرفت و به تنهایی سمت راست کاکوها را به نقطه قوت این تیم تبدیل کرد.
در مورد زندوی این نکته قابل ذکر است که در 13 بازی که برای فجر به میدان رفت بارها مهاجمان این تیم را در فرصت گلزنی قرار داد که هم بازی هایش تنها چهار بار از این فرصت ها استفاده کردند.


سید علیرضا زندوی بازیکن فجر شهید سپاسی