۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶

مدیر استقلالی، مصلح را تقدیم پرسپولیس کرد

 دی اسپورت:شایان مصلح یکشنبه شب با قراردادی دوساله به پرسپولیس پیوست.
کد خبر: ۶۶۶۱۴

به گزارش" دی اسپورت":شایان مصلح یکشنبه شب با قراردادی دوساله به پرسپولیس پیوست.

 شایان مصلح یکشنبه شب با قراردادی دوساله به پرسپولیس پیوست. مدافع چپ فصل گذشته سپیدرود که نمایش خوبی در لیگ یک داشت از زمستان گذشته مد نظر پرسپولیس بود اما با وجود مذاکرات اولیه انتقال او در نیم‌فصل مهیا نشد. از هفته گذشته شنیده می‌شد استقلال به شدت دنبال جذب این بازیکن است اما اتفاقاتی رخ داد که مصلح دوباره به سمت پیراهن سرخ برگشت و همبازی دوست صمیمی‌اش محمد انصاری شد. البته بعد از پیوستن شایان مصلح به پرسپولیس هواداران استقلال در فضای مجازی حسابی از خجالت این بازیکن در آمدند و او را به پول پرستی متهم کردند در حالی که مدیر برنامه مصلح توضیح می‌دهد پیشنهاد مالی استقلال بهتر بوده و رفتار نه چندان جالب مدیران این باشگاه باعث شده مدافع چپ فصل قبل سپیدرود پرسپولیسی شود.

 

عبدالمهدی نوری مدیر برنامه مصلح با اشاره به اینکه مصلح در نیم‌فصل از پیشنهاد 500 میلیونی پرسپولیس گذشته گفت: «بعد از پیشنهاد اولیه پرسپولیس از سوی باشگاه استقلال پیشنهادی به دست ما رسید که ما چهار جلسه تلفنی و دو جلسه به صورت حضوری با یکدیگر جلسه برگزار کردیم اما مدیران باشگاه استقلال با شرایطی که داشتند حاضر به تمکین از حداقل شرایط هم نبودند و پیشنهاد آنها به گونه‌ای نبود که برای ما اطمینان‌آفرین باشد. از طرفی مدیران باشگاه استقلال به ما می‌گفتند هیچ باشگاهی حاضر نمی‌شود مبلغی که مدنظر ما بود -که البته دقیقا هم اندازه مبلغی بود که شایان در عرض پنج دقیقه با پرسپولیس به توافق رسیده بود- را به ما بپردازد. آنها می‌گفتند شایان عضو تیم پایه استقلال بوده و اینجا به نوعی خانه او است و به همین دلیل می‌خواستند از مبلغ قرارداد کم کنند. حتی شایان به خواسته من در یکی از جلسه‌ها حضور پیدا کرد و آماده امضا کردن قرارداد هم شد که ناگهان جمله‌ای شنید و به هم ریخت. وقتی یکی از مدیران استقلال به او گفت تو می‌خواهی با پول استقلال تمام مشکلات زندگی ات را حل کنی، شایان به غرورش برخورد و حاضر به امضای قراردادی که از نظر مالی بهتر از پرسپولیس بود هم نشد! حتی در تماس‌های تلفنی که با هم برقرار می‌کردیم حرف‌هایی می‌شنیدیم اما وقتی به باشگاه می‌رفتیم کسی را نمی‌دیدیم که عزم جدی برای امضای قرارداد داشته باشد. شاید بتوانم بگویم حدود ۱۰۰ تماس تلفنی بین ما و باشگاه استقلال برقرار شد در صورتی که پرسپولیس با همان مبلغ پنج دقیقه کار بستن قراردادش طول کشید.»

 

مدیر برنامه‌های مصلح ادامه داد:«باید بگویم پیشنهاد پرسپولیس تفاوت چندانی با پیشنهاد استقلال نداشت و حتی آپشن‌های توافقی استقلال با شایان بهتر از پرسپولیس بود اما مدیرعامل استقلال گفت ما نمی‌توانیم این پول را بدهیم چرا که هیأت مدیره نداریم و قراردادها باید از سوی وزیر ورزش تأیید شود. در این بین مصلح چند راه حل داشت؛ یا اینکه منتظر می‌نشست تا وضعیت مدیریت باشگاه استقلال مشخص شود، یا اینکه به پرسپولیس می‌رفت و یا اینکه به سایر تیم‌های خواهانش مثل ذوب‌آهن، سپیدرود، پدیده و… می‌پیوست. اما شایان مصلح معطل نماند و خیلی زود و بدون هیچ حاشیه خاصی تیمش را انتخاب کرد و این در حالی است که مورد بمباران توهین‌ها و تهمت‌های زیادی قرار گرفت که واقعاً لایق آن نبود. در فضای مجازی به شدت این بازیکن را اذیت کردند و در حالی که پیشنهاد مالی پرسپولیس مثل استقلال بود به او تهمت پول پرستی زدند؛ این کارها درست نیست چرا که هواداران از مسائل پشت پرده خبر ندارند اما حرف‌های نادرستی در این زمینه به راه افتاد. به طور مثال عنوان شد مصلح قرارداد میلیاردی بسته که این موضوع اصلاً درست نیست. تمام فایل‌های صوتی تماس‌ها و پیامک‌هایی که ردوبدل شده موجود است اما مدیران استقلال تمایل جدی برای جذب شایان مصلح نداشتند و می‌خواستند با راه انداختن یکسری مسائل در فضای مجازی هواداران استقلال را روبه‌روی شایان قرار دهند و با احساساتشان بازی کنند. هواداران استقلال اگر از موضوعی ناراحت هستند بهتر است این ناراحتی‌شان از ضعف ساختار باشگاه‌شان باشد چرا که به هر حال در فوتبال حرفه‌ای فرصت‌ها محدود است.»

 

 شایان مصلح هم بعد از قطعی شدن انتقالش به پرسپولیس در توضیح اینکه چرا استقلال را انتخاب نکرده، نوشت: «به خودم گفتم هر کدام از این دو تیم بزرگ را انتخاب کنی هواداران تیم رقیب ناراحت می‌شوند. به خودم قول دادم بعد از انتخابم از همه هواداران تیم رقیب به‌خاطر محبت‌هایی که داشتند تشکر کنم و از آنها بخواهم به انتخابم احترام بگذارند و برایم دعا کنند تا بتوانم بعد از این هم بدون حاشیه به فوتبالم ادامه دهم.»

 

مدافع جدید پرسپولیس ادامه داد: «آنچه برای من اهمیت دارد اخلاق است و اخلاق را با هیچ چیز معاوضه نمی‌کنم. دست تمام کسانی که بعد از انتخابم به من توهین کردند را می‌فشارم و از آنها می‌خواهم از این به بعد برای عاقبت بخیری‌ام دعا کنند، چون فوتبال ارزش بی حرمتی کردن به دیگران را ندارد.»

 

شایان نوشت:«متاسفانه فضایی پیش آمد که عده‌ای گفتند شایان به‌خاطر پول به پرسپولیس رفته. در جواب آنها دو نکته می‌گویم؛ شایان مصلح همان کسی است که در کنار غیرت رفقایش با بی پولی سپیدرود را از لیگ دو به لیگ برتر آوردند و اما نکته دوم؛ پیشنهاد استقلال و پرسپولیس برابر بود کما اینکه بندهای مالی قرارداد استقلال بهتر بود اما سربسته می‌گویم من عزتم برایم از پول مهم‌تر بود و جایی را انتخاب کردم که برایم بیشتر احترام قایل شدند و به من و نداری باشگاه سپیدرود طعنه نزدند.»

 

 

 

منبع:ایران ورزشی



ترند های روز