۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲

همدان؛ شهر فوتبال ایران در مسیر بازگشت به عرصه بین المللی

سال ها از انتخاب همدان به عنوان شهر فوتبال ایران از سوی الکس سوسی دبیرکل سابق کنفدراسیون فوتبال آسیا می گذرد اما یک تغییر در راس هیات فوتبال طی چهار سال گذشته باعث به فراموشی سپردن  این عنوان مهم شد!
کد خبر: ۶۶۶۵۱

به گزارش دی اسپورت، زمانیکه عباس صوفی رئیس هیات فوتبال همدان دیگر تمایلی به ادامه فعالیت در راس هیات فوتبال نداشت، مجمع انتخابات هیات فوتبال این استان رای به انتخاب دیگری داد. 

 

رفتن عباس صوفی از راس هیات فوتبال زمانی رقم خورد که همدان عنوان شهر فوتبال ایران را یدک می کشید. بزرگترین فستیوال فوتبال جنوب غرب آسیا را میزبانی کرد و آورده مالی خوبی را از سمت AFC   همراه داشت. 

 

همدان به جرات می توان گفت اولین و تنها هیات فوتبالی بود که به مقر AFC   در مالزی رفت و با مقامات ارشد کنفدراسیون فوتبال آسیا دیدار داشت و پیشتاز در طرح آسیا ویژن بود. 

 

اما در چهار سال گذشته همه این فرصت های ایجاد شده به فراموشی سپرده شد و فوتبال همدان از مسیر بین المللی به محلات تغییر جهت داد. 

 


  ** بدهی های سرسام آور 

عباس صوفی بازهم به خواست برندهای فوتبالی همدان اعم از پیشکسوت، داور، مربی، بازیکن، ... پذیرفت بازهم سکان هدایت کشتی به گل نشسته هیات فوتبال را عهده دار شود. 

 

تجربه ارزشمند وی در دوره گذشته که فوتبال همدان را فراتر از ایران، در آسیا مطرح کرده بود، شاید یکی از دلایل مهم در انتخابش تلقی می شد اما بازگشت وی به این عرصه توام با انبوه بدهی مالی بود. 

 

بدهی های سرسام آور فوتبال همدان در واقع سوغات دوره گذشته هیات بود که اکنون شرایط را برای بزرگ مرد فوتبال همدان سخت کرده است. 

 

بدهی هیات که 600 میلیون تومان برآورد می شود، حالا به عنوان یک چالش بزرگ ، با تدبیر رئیس هیات فوتبال استان همدان در حال کاهش است منتهی به قدری انباشته شده، که رفع آن دغدغه ای مهم محسوب می شود. 

 

 

** بازگشت با هدف بین المللی شدن فوتبال همدان 

عباس صوفی برای بازگشت به راس هیات فوتبال همدان، اهداف بزرگی را در سر می پروراند. مهمترین هدف او بین المللی شدن زیرساخت ها و توانمندی های فوتبال همدان در عرصه بین المللی است.

 

او زمانی به گام به هیات فوتبال گذاشت که دیگر چیزی برای از دست داشتن ندارد. حالا در کنار انتظاری که از وی برای حل مشکلات تیم های فوتبالی حاضر در لیگ های کشوری می رود، احیای فوتبال پایه، مسایل اقتصادی و نیز اصلاح ساختار معیوب فوتبال استان کی رود، بین المللی شدن فوتبال همدان نیز هدفگذاری شده است.

 

هم اکنون شمارش معکوس فوتبال همدان برای میزبانی مسابقات آسیایی شروع شده و این شروعی بزرگ برای فوتبال استان در عرصه بین المللی محسوب می شود.

 




** بزرگترین رویداد استانی فوتبال ایران در همدان

مرحله مقدماتی رقابت های فوتبال نوجوانان آسیا در گروه ایران با حضور 150 ورزشکار و مربی در قالب 5 تیم به میزبانی شهر همدان برگزار خواهد شد.

 

عباس صوفی رئیس هیات فوتبال همدان در این باره می گوید: طبق اعلام AFC این رقابت ها 25 شهریورماه لغایت دهم مهرماه در مجوعه ورزشی شهید حاجی بابایی مریانج آغاز می شود.

 

وی اضافه کرد: تمامی هزینه های برگزاری این رقابت ها بر عهده کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهد بود و هیات فوتبال همدان تنها مجری برگزاری بازی ها است.

 

صوفی بیان کرد: همدان 2 دوره تجربه برگزاری رقابت های فوتبال پایه آسیا را عهده داشته است و این تجربه در برگزاری هرچه بهتر بازی ها بسیار تاثیر گذار است.

 

تیم‌ ‌ملی ایران در گروه C رقابت های مقدماتی نوجوانان آسیا با تیم‌های قرقیزستان، افغانستان، لبنان و بوتان همگروه است.

 

این پیکارها از تاریخ 25 شهریور ماه امسال آغاز می‌شود و تیم‌ ‌ملی ایران روز 27 شهریور و در نخستین بازی به مصاف لبنان خواهد رفت.

 



ترند های روز