۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱

شهردار اسکیت دوست، اسکیت را شکوفا ساخت

قدمت فعالیت ورزش اسکیت در همدان هر چند دهه دوم خود را سپری می کند اما با وجود جهانی شدن و کسب سهمیه های مهم بین الملل، همچنان با کمبود امکانات مواجه است.  
کد خبر: ۶۶۶۶۴

اسکیت از جمله رشته های مورد علاقه خانواده های همدانی است و به رغم نبود بسترهای لازم برای فعالیت استاندارد این ورزش به خصوص در محیط بازی، یک سالن ورزشی سرپوشیده به این رشته اختصاص یافته است. 

براساس آمارهای موجود، از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به یکصد اسکیت باز به صورت بیمه شده ورزشی سازمان یافته شده اند که از این تعداد 44 نفر را بانوان تشکیل می دهند. 

 

** از آموزش برادران ادیب تا ریاست هادی سبزواری

بدون تردید برادران ادیب از بانیان توسعه و ترویج ورزش اسکیت در همدان هستند. دو برادری که برای رشد این ورزش در بین خانواده ها بویژه رده های پایه زحمات بی شماری داشتند.

اسکیت همدان در زمینی هر چند کوچک اما خاطره انگیز مجتمع عباس آباد شکل واقعی خود را به منصه ظهور گذاشت. برادران ادیب در این مکان ساعت ها به تمرین و آموزش اسکیت بازان مبتدی پرداختند و از دل این تمرین و آموزش ها، اسکیت بازان حرفه ای پدید آمدند که حاصل دسترنج آنها بود.

هادی سبزواری سکاندار هیات اسکیت همدان در اوایل دهه 80 شد. درست در این زمان اسکیت همدان سازمان رسمی به خود گرفت هر چند با تغییر رئیس هیات، وارد فاز جدید از رشته های زیرمجموعه شد.

با روی کار آمدن سعید عبدالله زاده، اسکیت هاکی همدان بیش از سایر رشته ها رشد چشمگیری پیدا کرد تا جایی که برای نخستین بار سهمیه جام باشگاه های آسیا را به دست آورد.

 کسب این سهمیه آسیایی افتخار بزرگی برای ورزش همدان محسوب شد اما محدودیت های مالی و نبود اسپانسر سبب شد تا تیم همدان موفق به حضور در جام باشگاه های آسیا نشود.

با این حال اسکیت همدان رنگ و بوی بین المللی به خود گرفته بود.

 

** شهردار اسکیت دوست، اسکیت را شکوفا ساخت 

سپردن سکان هیات اسکیت به مهدی مجیدی از مسئولان شهرداری همدان موجبات شکوفایی بیش از پیش اسکیت شد.

مجیدی که چند صباحی به عنوان سرپرست در هیات اسکیت همدان فعالیت داشت، با حمایت های مالی و معنوی خود، زمینه دلگرمی مربیان و بازیکنان را فراهم ساخت و موجی از امید و انگیزه را در دل های قهرمانان اسکیت زنده کرد.

روی کار آمدن این مدیر اسکیت دوست سبب شد تا روح تازه ای بر پیکیره بی جان یکی از رشته های نوپا ورزش همدان دمیده شود.

اسکیت همدان با مهدی مجیدی در همین مدت کوتاه از مدیریت خود در راس هیات، به اندازه قدمت خیلی از رشته های ورزشی همدان مدال آوری داشته است.

 

** جهانی شدن اسکیت همدان

سجاد محمدی ساسان بدون تردید افتخاری بزرگ برای جامعه اسکیت همدان است. نفر پنجم جهان که طی دو سال اخیر عضو ثابت تیم ملی  فری استایل کشور بوده و در رقابت های جهانی و آسیایی حضوری مستمر دارد.

محمدی ساسان از نخبه های اسکیت استان همدان محسوب می شود و سابقه کسب عنوان قهرمانی کشور را دارد.

 

** درخشش خیره کننده در مسابقات کشوری

اسفندماه سال گذشته بود که اسکیت همدان افتخاری تاریخی را در رقابت های کشوری به ثبت رساند.

مرحله سوم و پایانی لیگ اسکیت فری استایل کشور با درخشش اسکیت بازان هیات اسکیت همدان در سالن 22 بهمن محمدشهر کرج به پایان رسید.

در این رقابت ها 77 ورزشکار در بخش مردان و زنان حضور داشتند که در بخش تیمی بانوان نیز شامانای الف اصفهان رتبه نخست را از آن خود کرد و هایپریون اصفهان و هیات اسکیت همدان به ترتیب دوم و سوم شدند.

همچنین در رده سنی بالاتر از 16 سال نیز، سجاد محمدی ساسان، سعید داودی و پارسا کبیر، رده های اول تا سومی لیگ اسکیت فری استایل کشور را به خود اختصاص دادند.

در بخش تیمی مردان نیز تیم شامانای الف اصفهان اول شد، هیات اسکیت هیات اسکیت همدان در جایگاه دوم ایستاد و آکادمی اسکیت انقلاب الف بر سکوی سوم تکیه زد.

 

 


** نبود کف پوش استاندارد دغدغه اصلی قهرمانان  

این روزها نبود کف پوش استاندارد دغدغه اصلی قهرمانان و عنوان داران اسکیت ایران در همدان است.

مهدی مجیدی رئیس هیات اسکیت همدان در این باره می گوید: اسکیت همدان از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار است و هم اکنون یکی از اسکیت بازان همدانی بهترین ملی پوش کشورمان در رشته فری استایل جهان فعالیت دارد.

نبود کف پوش استاندارد باعث شده تا اسکیت بازان همدانی نتوانند عملکرد ایده آل خود را در رقابت های کشوری و بین المللی داشته باشند.

وی در ادامه گفت: نصب کف پوش استاندارد در سالن اختصاصی اسکیت همدان یک میلیارد ریال بودجه نیاز دارد که البته شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور قول پرداخت این هزینه را داده است و با این حال هنوز عملی نشده است.

 

 

** آغاز اسکیت مدرسه ای!

هیات اسکیت همدان این روزها درگیر ثبت نام از علاقه مندان اسکیت در مدرسه تخصصی هیات است.

در این مدرسه اسکیت بازان مراحل مبتدی تا تخصصی شدن را فرا می گیرند.

مجیدی در این باره می گوید: خانواده‌ها مي‌توانند براي شرکت فرزندانشان در کلاس‌هاي تابستاني اسکيت به خانه اسکيت واقع در کوي شهيد بهشتي مراجعه کنند و يا با شماره تلفن ۳۲۶۲۵۱۸۸براي کسب اطلاعات بيشتر تماس بگيرند.

 

** تبریک به ملی پوشان

رئيس هيأت اسکيت استان همدان همچنين از حضور 2 تن از بازيکنان رشته اينلاين هاکي استان در اردوي تيم ملي اسکيت هاکي خبر داد و گفت:عرفان زنگنه و حميد ابکار از اسکيت بازان همدان هستند که به اردوي تيم ملي اسکيت هاکي دعوت شده‌اند و اين اتفاق افتخار ديگري براي هیات اسکيت استان همدان محسوب مي‌شود.