۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
اختصاصی دی اسپورت؛

ردپای بازیکنان مربی دلال در تیم لیگ یکی

چند روز از آغاز نقل و انتقالات فصل جدید نگذشته، آنطور که از شواهد مشخص است کمک مربی سرمربی معروف اینبار در باشگاهی جدید اقدام به جذب بازیکنانی که گویا با او قرارداد دارند، کرده است.
کد خبر: ۶۶۷۶۰

به گزارش "دی اسپورت"، دلالی در فوتبال جهان موضوعی اجتناب ناپذیر است و هر از گاهی خبرهای مختلفی در مورد پولشویی افراد مختلف در این رشته جذاب ورزشی در رسانه های مختلف داخلی و خارجی منتشر می شود. بدون شک در چند سال اخیر خبرهایی در مورد جا زدن یک پرنده فروش به عنوان پدیده گلزنی برزیل به یکی از باشگاه های پرطرفدار پایتخت و یا دستگیری سران باشگاهی در ایتالیا و... شنیده یا خوانده اید که شاید باورش برای هر کسی آسان نباشد.
در زیر نمونه ای از دلالی یکی از اعضای کادرفنی سرمربی معروف در لیگ آزادگان را می خوانید تا زوایای جدیدی از زدوبند در فوتبال ایران را بشناسید.

یکی از سرمربیان نامدار کشور که فصل گذشته در یکی از باشگاه های پرطرفدار لیگ یکی مشغول فعالیت بود با آغاز یارگیری پیش از شروع فصل، اعلام کرد که تمامی بازیکنانی که جذب باشگاه خواهند شد ابتدا باید در تست فنی شرکت کنند و به این بهانه روی نام بسیاری از بازیکنان تراز اول این تیم که به دلیل مشخص نشدن وضعیت طلب فصل قبل شان از باشگاه، حاضر به تمرین نشدند خط قرمز کشید ولی رفته رفته بازیکنانی با آماری به مراتب پایین تر از بازیکنان فصل قبل بدون حضور در تمرینات با تیم قرارداد بستند تا مشخص شود که یکی از کمک مربیان سرمربی معروف در این رفت و آمدها نقش اصلی را ایفا می کند. اما این پایان ماجرا نبود زیرا در حالی که تنها چند روز از آغاز نقل و انتقالات فصل جدید نگذشته، آنطور که از شواهد مشخص است دوباره همان کمک مربیه سرمربی معروف اینبار در باشگاهی جدید اقدام به جذب بازیکنانی که گویا با او قرارداد دارند و بازیکنانی جدید کرده که نه تنها در فصل گذشته ندرخشیده اند بلکه یکی از دلایل ناکامی تیم شان لقب گرفته اند.

تمام اینها در حالی است که بدون شک مدیران برای پیشبرد اهداف باشگاه شان باید به کار زیر مجموعه خود نظارت کنند تا تخلفی صورت نگیرد و در این میان مدیرعامل باشگاه مورد نظر چه در مورد اتفاقاتی که در اطراف باشگاهش رخ می دهد اطلاع داشته باشد و چه اطلاع نداشته باشد متهم به کم کاری است زیرا در صورت دانستن این ماجرا و به دلیل عدم برخورد با مربی خاطی با کم کاری و ندانستن اتفاقاتی که در اطراف باشگاهش رخ می دهد به هواداران تیم خیانت کرده و در صورت ندانستن این موضوع بازهم به دلیل عدم اطلاع از سطح بازی بازیکنانی که جذب می کند، متهم به کم کاری است.

حال باید در انتظار نشست و دید که آیا مربی دلال لیگ یکی در نهایت به این نتیجه خواهد رسید که بهتر است به حقش از این فوتبال راضی بوده و دست از کارهایی که با روح جوانمردی در تضاد است بردارد یا خیر؟