۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۷

درخواست 250 میلیونی رحمتی و حیدری خارج از قرارداد

 دی اسپورت:افکار عمومی لازم است بداند که معینی، عضو سابق هیات مدیره باشگاه استقلال درباره تلاش‌های مهدی رحمتی و خسرو حیدری برای دریافت مطالبات خود خارج از قرارداد و بندها راست می‌گوید یا خیر؟
کد خبر: ۶۷۳۵۶

به گزارش" دی اسپورت":افکار عمومی لازم است بداند که معینی، عضو سابق هیات مدیره باشگاه استقلال درباره تلاش‌های مهدی رحمتی و خسرو حیدری برای دریافت مطالبات خود خارج از قرارداد و بندها راست می‌گوید یا خیر؟

افکار عمومی لازم است بداند که معینی، عضو سابق هیات مدیره باشگاه استقلال درباره تلاش‌های مهدی رحمتی و خسرو حیدری برای دریافت مطالبات خود خارج از قرارداد و بندها راست می‌گوید یا خیر؟ معینی در تازه‌ترین مصاحبه خود ادعاهایی را مطرح کرده که اساس مدیریت در باشگاه استقلال را زیر سوال می‌برد و مداخله آشکار برخی بازیکنان را در امور مدیریتی باشگاه استقلال نشان می‌دهد. این موضوع باید هر چه زودتر برای همه روشن شود.

 

طرح شکواییه مهدی رحمتی از معینی به دلیل اظهاراتی است که اخیرا عضو سابق هیات مدیره استقلال انجام داده و از تلاش‌های این دروازه‌بان و خسرو حیدری برای دریافت پول از حامی مالی پرده برداشته است.

 

معینی در مصاحبه‌ای که چند روز پیش با خبرگزاری تسنیم داشت به این نکته مهم اشاره کرده که دو بازیکن مطرح استقلال قصد داشتند خارج از قراردادها و بندها مبلغ 250 میلیون تومان را از حامی مالی دریافت کنند. این مصاحبه سوال‌های متعددی را به ذهن متبادر می‌کند.

 

در این میان مهم‌ترین پرسش این است که مطالبه مبلغ فوق الذکر متعلق به چه زمانی بوده است؟ فصل شانزدهم یا فصول قبل‌تر؟ یا شاید مبلغ درخواستی اساسا در قرارداد فی مابین ذکر نشده و ممکن است به توافق‌های شفاهی اختصاص داشته باشد، توافق‌هایی که غالبا میان بازیکنان گرانقیمت و مدیران باشگاه‌ها رخ می‌دهد.

 

احتمالا مهدی رحمتی به دلیل همین ذهنیت‌هایی که میان افکار عمومی ایجاد می‌شود و اینکه خودش را در مظان اتهام دیده از عضو سابق هیات مدیره باشگاه استقلال شکایت کرده است.

 

اینکه رحمتی راست می‌گوید یا مسعود معینی قطعا با توجه به اسناد و مدارکی که ارائه می‌شود و اظهارات دو طرف از سوی قاضی پرونده مشخص خواهد شد اما به طور قطع موضوع باید برای افکار عمومی راستی آزمایی شود.

 

شاید اگر این مصاحبه از زبان کسی بیرون می‌آمد که با ورزش آشنایی نداشت و تجربیات کمی در این حوزه داشت می‌شد به نادرستی ادعای مطروحه صحه گذاشت اما وقتی طرح چنین موضوع مهمی از زبان یکی از افراد باتجربه هیات مدیره سابق باشگاه استقلال بیرون می‌آید باید روی آن حساس شد و ماجرا را با جدیت بیشتری پیگیری کرد.

 

گرچه همواره این پرسش هم مطرح بوده که چرا اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال در زمانی که در هیات مدیره عضویت دارند و مشغول به کار هستند درباره این مسائل چیزی به رسانه‌ها نمی‌گویند و به محض آنکه از سوی متولیان این دو باشگاه برکنار می‌شوند، تازه لب به سخن می‌گشایند و به اصطلاح افشا‌گری می‌کنند. به واقع اگر وزارت ورزش و جوانان باز هم معینی را در صف اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال قرار می‌داد آیا او همین صحبت‌ها را در رسانه‌ها بیان می‌کرد؟

 

شاید چک‌ها را زودتر از موعد به باشگاه برده بودند

 

ماجرا را می‌توان از زوایای گوناگون مورد تحلیل قرار داد. مسعود معینی در مصاحبه‌اش به این نکته اشاره نکرده که منظورش از مطالبه 250 میلیون خارج از قرارداد و بندها چیست. به همین دلیل نمی‌توان با قاطعیت گفت که این مطالبه بیشتر از مبلغی بوده که در قرارداد دو بازیکن با باشگاه نوشته شده است و آنها قصد داشته‌اند مبلغی اضافه‌تر از حقوق تعیین شده دریافت کنند. ممکن است منظور معینی این باشد که رحمتی و حیدری زودتر از موعد سر رسید چک‌های خود دنبال دریافت حقوق خود بوده‌اند و احتمالا منظور از خارج از بند و قرارداد خارج از تاریخ تعیین شده بود نه خارج از مبلغ نوشته شده در قرارداد. البته همین موضوع هم محل بحث است و باید این پرسش را بیان کرد که چرا این دو بازیکن زودتر از زمانی که موعد چک‌های‌شان فرا برسد از باشگاه مطالبه پول کرده‌اند و چه اهرم‌هایی باعث می‌شود آنها به خود اجازه دهند باشگاه را اینچنین تحت فشار قرار دهند و به قول معینی با حامی مالی نیز شخصا گفت‌وگو کنند.

 

چه عواملی در این رفتار دخیلند که مهدی رحمتی و خسرو حیدری را آزاد می‌گذارند تا به راحتی پا را فراتر از دایره یک بازیکن بگذارند و با حامی مالی باشگاه بر سر دریافت مطالبات خود گفت‌وگو کنند.

 

از کدام منبع پول ها پرداخت شد؟

 

علاوه بر جمله بحث برانگیز «آن چک‌ها برای مهدی رحمتی و خسرو حیدری بود که مستقیم با حامی مالی صحبت کرده و قصد داشتند جدا از قرارداد و بندهای آن 250 میلیون پول بگیرند» باید درباره جمله آخر مصاحبه معینی که گفته است «چک‌ها را امضا نکردم، اگرچه راه‌هایی پیدا شد تا این پول پرداخت شود» نیز بحث کرد. آنها که با اصول مدیریتی در باشگاه‌ها آشنایی دارند می‌دانند که اعضای هیات مدیره علاوه بر مدیرعامل باید پای چک‌های باشگاه را امضا کنند.

 

معمولا این کار به عهده رییس هیات مدیره است و شهاب جهانیان باید این کار را به عهده می‌گرفت اما با توجه به اینکه جهانیان از هیات مدیره باشگاه استقلال استعفا داده بود و منصور پورحیدری هم به رحمت خدا رفته بود مسوولیت این کار به عهده معینی سپرده شده بود اما وی صراحتا از امتناع خود در امضای چک‌ها پرده برداشته و بی ملاحظه کاری و لاپوشانی اعلام کرده این دو بازیکن از طریق راه‌هایی به پول خود رسیده‌اند.

 

چرا افتخاری شفاف‌سازی نمی‌کند؟

 

این سوال هم مطرح است که در غیاب معینی چه کسانی چک را امضا کرده‌اند؟ آیا اساسا چکی امضا شده یا اگر پولی به حساب رحمتی و حیدری رفته از طرق دیگر بوده است.

 

به هر حال اینها ابهام‌هایی است که باید روشن شود و فارغ از شکایتی که مهدی رحمتی مطرح کرده انتظار می‌رود که افتخاری به‌عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال در این باره پاسخ‌های شفافی به افکار عمومی بدهد و اجازه ندهد چنین ابهام بزرگی بر پیکره باشگاه استقلال سایه افکند.

 

افتخاری به جای آنکه در برنامه زنده تلویزیونی علیه مدیران سابق باشگاه استقلال که موفق هم بوده‌اند، جبهه بگیرد بهتر است در این راستا شفاف‌سازی کند.

 

 

 

منبع:ایران ورزشی