۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲

محبی: 40 روز روی نقاط ضعف کمیل کار کردم

دی اسپورت:قهرمان سنگین وزن تیم ملی کشتی آزاد با بیان این که از جان مایه می‌گذارد تا در مسابقات جهانی 2017 پاریس موفق شود، گفت: هیچ ترسی از مقابله با حریفان جهانی ندارم.
کد خبر: ۶۷۶۵۱

به گزارش"دی اسپورت"،یدالله محبی درباره قهرمانی در رقابت‌های انتخابی سنگین وزن تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد با برتری مقابل جابر صادق زاده، امین طاهری و کمیل قاسمی، اظهار کرد: سطح مسابقات انتخابی تیم‌ ‌ملی بسیار سنگین بود و تمامی مدعیان دوبنده تیم‌ ‌ملی در این رقابت‌ها حضور داشتند. در سنگین وزن نیز کمیل قاسمی با توجه به عناوین و افتخاراتی که طی سال‌های گذشته برای ایران به دست آورده است، مدعی اصلی محسوب می‌شد، اما خوشحال هستم که با کمک مربیانم و زحماتی که کشیدم توانستم در نهایت عنوان قهرمانی را به دست بیاورم.

دارنده مدال طلای آسیا، درباره کسب دو پیروزی مقابل کمیل قاسمی، دارنده مدال‌های نقره و برنز  المپیک، گفت‌: پس از قهرمانی در آسیا 40 روز زمان داشتم تا خود را برای حضور در رقابت‌های انتخابی تیم‌ ‌ملی آماده کنم که در این مدت زیر نظر عموهایم (محمد حسن و محمد حسین محبی) در کرمانشاه تمرین داشتم و به دقت بر روی نقاط ضعف کمیل قاسمی کار کردم که خوشبختانه در انتخابی تیم‌ ‌ملی توانستم به خوبی برنامه‌هایم را پیاده کنم و از نقاط ضعف قاسمی استفاده ببرم.

وی با اشاره به مسابقاتی که طی یک سال اخیر در آن حضور داشته است، خاطر نشان کرد: شهریور ماه سال گذشته در مسابقات انتخابی تیم‌ ‌ملی دانشجویان شرکت کردم. سپس در مسابقات قهرمانی کشور به عنوان اولی رسیدم و در جام تختی قهرمان شدم و سپس در جام جهانی کرمانشاه کشتی گرفتم و طی این مدت کلا در مسابقه و اردو حضور داشتم. پس از جام جهانی هم در مسابقات آسیایی در هند شرکت کردم که به عنوان قهرمانی رسیدم. بعد هم در رقابت‌های انتخابی تیم‌ ‌ملی به روی تشک رفتم که این بار نیز توانستم مزد زحماتم را بگیرم و به قهرمانی برسم.

محبی در پاسخ به این پرسش که آیا در مبارزه مقابل کمیل قاسمی استرس داشته است یا خیر؟ گفت‌: هر کشتی‌گیری قطعا مقابل کمیل قاسمی استرس خواهد داشت. من هم از این قاعده مستثنی نبودم، چرا که او یکی از پر افتخارترین سنگین ‌وزن‌های دنیا است. مقابل کمیل هر چند که استرس داشتم، اما انگیزه بسیار زیادی داشتم تا به موفقیت برسم. من تاکنون با او کشتی نگرفته بودم و به همین علت کشتی‌های سختی مقابل او داشتم.

آزادکار وزن 125کیلوگرم ایران درباره نظر مثبت شورای فنی بر روی وی و احتمال اعزامش به مسابقات جهانی پاریس، گفت‌: جا دارد از اعتماد شورای فنی قدردانی کنم. ان‌شاء‌الله بتوانم طی مدت کمتر از 40 روز باقی‌ مانده به این مسابقات به خوبی خودم را مهیای حضور در رقابت‌های جهانی پاریس کنم. مطمئنا از جان مایه می گذارم تا در مسابقات جهانی به بهترین نتیجه‌ برسم. هیچ ترسی از مقابله با حریفان جهانی ندارم و بر روی تشک مبارزه با قدرت حاضر خواهم شد.

محبی در پایان درباره هدفش از حضور در مسابقات جهانی پاریس نیز خاطر نشان کرد: من همیشه به دنبال خوش رنگ‌ترین مدال بودم و هیچ وقت دوست نداشتم به کمتر از قهرمانی فکر کنم. برای  اولین بار است که عازم مسابقات جهانی می شوم، اما به دنبال خوش  رنگ‌ترین مدال هستیم. مطمئن باشید از جان مایه می گذارم تا با صلاحدید شورای فنی و کادر فنی، در مسابقات جهانی پاریس آبروداری کنم.

منبع:ایسنا