۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
اختصاصی دی اسپورت؛

اشتباهاتی که داریوش یزدی نباید تکرار کند

دی اسپورت :سرمربی نفت وگاز گچساران برای موفقیت در لیگ دو نباید اشتباهات فصل پیش را تکرار کند 
کد خبر: ۶۷۷۰۷

به گزارش "دی اسپورت "، مدیران باشگاه نفت وگاز گچساران برای فصل ۹۶-۹۷ لیگ دو کشور  بار دیگر هدایت این تیم را برعهده داریوش یزدی گذاشتند. 


سرمربی خوزستانی نفت وگاز در فصل گذشته در لیگ دو نتوانست انتظارات مردم گچساران را به جا آورد و از صعود به لیگ یک بازماند.

 

 در فصلی که گذشت داریوش یزدی به عنوان نفر اول کادرفنی اشتباهاتی داشت که اگر بخواهد طبق همان روال فصل پیش به مربیگری خود ادامه دهد مطمئنا نه در گچساران بلکه در هر تیمی توفیقی به دست نخواهد آورد .

 

برخی از نکاتی که سرمربی خوزستانی نفت و گاز در فصل پیش رو به آنها توجه بیشتری کند به شرح زیر می باشد :

 

*بازیکنان جوان و پرانگیزه لیگ دو 

 

سرمربی نفت وگاز در فصل جدید باید در انتخاب بازیکنان دقتش را بیشتر کند و همانند سال پیش بازیکنان پا به سن گذاشته و مصدوم که با قرص و آمپول بازی می کردند را جذب نکند ، بازیکنان جوان و پرانگیزه ای در فصل پیش در لیگ دو حضور داشتند که مطمئنا آرزوی بازی در نفت گچساران را دارند و به راحتی می توان آنها را جذب کرد .

 

*جذب بدنساز 

 

یکی دیگر از مواردی حضور آن در کادرفنی نفتی های گچساران لازم است حضور بدنساز می باشد ،مطمئنا اگر یک بدنساز در کنار بازیکنان حضور داشت  فصل پیش بازیکنان به راحتی مصدوم نمی شدند و تعداد مصدومین به هشت نفر نمی رسید  .

 

*آنالیزور کاربلد 

 

تیم فوتبال نفت فصل گذشته در چندین دیدار در دقایق پایانی مسابقه نتیجه را به حریفان واگذار کرد و امتیازات زیادی را به راحتی از دست دادند ، بدون شک اگر یک آنالیزور کاربلد در کنار کادرفنی حضور داشت می توانست در شرایط سخت  به کمک یزدی بیاید و نتایج به گونه ای دیگر رقم می خورد .

 

*مشورت با پیشکسوتان 

 

یزدی نباید اشتباه فصل پیش را تکرار کند ،وی باید  مشورت با پیشکسوتان و صاحبنظران را در دستور کار خود قرار دهد و هر چند مدت یکبار چنین جلسه را برگزار کنند ، مطمئنا نظرات پیشکسوتان در برهه هایی از فصل می تواند کمک شایانی به تیم کند .

 

*استفاده درست و به موقع از بازیکنان بومی 

 

بازیکن بومی که توسط سرمربی جذب می شود صد در صد برای استفاده جذب شده است و باید در طول فصل به این بازیکنان فرصت بازی کردن  داده شود تا با جو مسابقات بیشتر آشنا شود و در بازی های رسمی با اعتماد به نفس بالا پا به مستطیل سبز بگذارد .

 

*نیمکت آرام و با تمرکز 

 

یکی از مواردی که باعث شد که نفتی های گچساران در فصل پیش در برخی دیدارها تمرکز کافی در مستطیل سبز نداشتند نیمکت پرسرو صدا و  کادرفنی شلوغ کار نفت وگاز بود که هم تمرکز خودشان را بهم می زد و هم تمرکز بازیکنان درون زمین .

 

به هر حال اگر داریوش یزدی می خواهد در فصل جدید رقابت های لیگ دو نسبت به فصل گذشته موفق تر باشد باید اشتباهاتی که به آن اشاره شد را دیگر تکرار نکند و مطمئنا اگر بخواهد طبق روال قبلی در این فصل عمل کند هیچگونه موفقیتی بدست نخواهد آورد .