۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۷
اختصاصی دی اسپورت؛

حضور 350 ورزشکار در مسابقات بیلیارد در ارومیه

نخستین جشنواره بازی های بیلیاردی ایران در ارومیه و رد حال برگزاری است
کد خبر: ۶۸۲۴۰

به گزارش"دی اسپورت"، نخستین جشنواره بازی های بیلیاردی ایران در ارومیه و رد حال برگزاری است، مسابقاتی که در رشته های مختلف اسنوکر و پاکت بیلیارد در دو بخش تیمی و انفرادی بانوان و آقایان این رشته را به مدت ده روز دور هم جمع کرده است.
نطفه این جشنواره با پیشنهادی از سوی فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس جمهوری اسلامی ایران در زمستان سال پیش شکل گرفت و حالا در تابستان ثمر داده و خود را در قالب یک فرزند بالغ میبیند که زیبایی های زیادی دارد.
 برای این فرزند  زیبا می شود آینده ای بزرگ  متصور بود که میتواند باعث غرور والدینش شود.
حضور در یک مسابقه برای یک ورزشکار همانند آزمون هایی است که در مدارس از دانش آموزان گرفته می شود و آنها را راهی  سطوح بالاتر میکند و بر آن میدارد تا نقاط ضعف عیان شده خود را پوشش دهند.
حالا بزرگترین آزمون بیلیارد ایران تشکیل شده که هر ساله میتوان از این کنکور بزرگ قهرمان هایی را استخراج کرد که در مسابقات بین المللی با تجارب ارزنده این جشنواره خوش خواهند درخشید.
بازیکنانی که با دیدن و تجربه  این سطح از مسابقات ازین پس به این رشته نگاه ویژه تری به عنوان یک ورزش بین المللی  خواهند داشت و در اصطلاح حر فه ای تر، زندگی ورزشی خود را ادامه  خواهند داد.
جشنواره بازی های بیلیاردی ایران نمایش با شکوهی از قابلیت های این رشته را در سطح عموم جامعه به نمایش گذاشته است و از یک فرصت بزرگ خبر میدهد  که در همان روزهای اول آزمون و خطاهای خود را پشت سر گذاشت و قدم در راه بالندگی می گذارد .
حضور 350 ورزشکار  بیش از بیست و پنج استان و 89 تیم حالا این نکته را به مسئولین ورزش نیز یادآوری خواهد کرد که به این رشته متفاوت تر باید نگاه کنند و عنایت بیشتری در حوزه های مختلف به آن داشته باشند.
بازی های بیلیاردی در دنیای وانفسای امروز بیش از هر چیزی میتواند اذهان شلوغ و درهم مردم را خالی از هر گونه استرس کند و تمرکز و تصمیم گیری را در بین آنها بالابرده و یا حتی آموزش دهد.
این در شرایطی است که آمادگی جسمانی  از مولفه های  اصلی این رشته است و برای حضور و موفقیت در آن  باید از سلامت، تناسب و قدرت خوب فیزیکی  بهره برد.
همه این نکات حالا رشته بیلیارد را بیشتر از گذشته به عنوان یک ورزش حرفه ای سر زبان ها انداخته است که میتواند قشر بیشتری از جامعه را پوشش دهد و به یکی از انتخاب های اول افراد مختلف برای ورود به ورزش بدل شود.
در همین جشنواره، بازیکنان زیادی حضور دارند که در سنین پایه و زیر هجده سال بازی های درخشانی را در بخش آقایان و بانوان به نمایش میگذارند و مقابل بزرگترها قد علم کرده اند، این در شرایطی است که جشنواره در رده سنی بزرگسال برگزار می شود.
این نمایشگاه بزرگ رقابت، سکانس های زیبایی را نیز در رفاقت و دوستی به نمایش گذاشت که میشد در اوج رقابت یک دوستی عمیق و یکرنگ را کنار میز های آبی و سبز بیلیاردی دید و بالعکس!

در پایان نخستین جشنواره بازی های بیلیاردی ایران اعتباری دیگر برای این رشته ایجاد کرد که در سال های آینده با تجارب این دوره چند برابر نیز  خواهد شد و با انگیزه ای که میان ورزشکاران این رشته ها ایجاد کرده است در سطوح بالاتر از این هم برگزار خواهد  شد.
اگر میخواهید بیشتر به سطح بالای مسابقات و بازی ها پی ببرید بهتر است بدانید نفرات اول و دوم رنکینگ پاکت بیلیارد ایران حالا جایی در مسابقات ندارند و حذف شده اند!

 

 

گزارش: میثم حجتی