۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹

تحلیلی بر عملکرد فنی مس کرمان در دیدارهای تدارکاتی

دی اسپورت:در حالی که یک هفته به آغاز رقابت‌های لیگ دسته اول کشور باقیمانده است، تیم فوتبال مس با جذب یک بازیکن دیگر و انجام بازی‌های تدارکاتی، هرچه بیشتر در جهت شناسایی ترکیب نهایی خود در این فصل گام برمی‌دارد.
کد خبر: ۶۸۳۷۹

به گزارش"دی اسپورت"، احمد نخعی با انجام دو بازی دوستانه در کرج به نوعی تفکرات خود در تیم این فصل مس را بیشتر نشان داد،تفکراتی که به احتمال فراوان شاکله‌ی اصلی تیم مس کرمان را در بازی‌های این فصل لیگ یک خواهد ساخت.

در دو بازی دوستانه‌ی مس در کرج و حتی بازی تدارکاتی برابر سپاسی، اولویت اول احمد نخعی در مس این فصل کاملا مشخص شد و آن حفظ دروازه‌ی تیم و عدم باز شدن آن با کنترل و یک دفاع تیمی همه جانبه است...

مس در پنج بازی تدارکاتی اخیر خود فقط یک گل خورده داشت و دو بازی دوستانه‌ی این تیم هم با تساوی بدون گل خاتمه یافت و این یعنی اینکه بسته نگه داشتن دروازه‌ی مس از اوجب واجبات تیم احمد نخعی در بازی‌های این فصل لیگ یک است که باید توسط تمام تیم انجام گیرد.

این همان تفکری است که فصل قبل تیم پارس جنوبی را روانه‌ی لیگ برتر کرد و نتایج عمدتا یک بر صفر این تیم در بازی‌هایش و همچنین آمار بسیار پائین گل دریافتی تیم پارس جنوبی در بازی‌های لیگ فصل قبل درواقع کلید صعود این تیم به لیگ برتر بود که ظاهرا احمد نخعی و تیم مس این فصل نیز در این فصل قصد دارند از همین کلید در صعود خود را باز کنند.

حتی در مقطعی که در نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ دسته یک فصل قبل، تیم مس به همراه منصور ابراهیم‌زاده اوج گیری فوق‌العاده‌ای داشت تا به سه امتیازی صدر جدول هم برسد، با همین حربه‌ی حفظ دروازه‌ی خودی و کم شدن گل‌های دریافتی اتفاق افتاد.

بازی‌های دوستانه‌ی مس نشان داد که الویت گل نخوردن برای مس به مراتب بیشتر از الویت گل زدن است و از همین رو وظیفه‌ی مهاجمان مس بسیار سخت‌تر می‌شود... هدف گذاری مس که بر حفظ دروازه‌ی خودی می‌باشد سبب می‌شود که مهاجمان این تیم باید از موقعیت‌های گل نه چندان پرشمار نهایت استفاده را ببرند.

 







جذب یاسر فیضی برای مهاجم نوک مس در کنار شاهرخ غلامرضایی و مقداد اکبرخواه یعنی اینکه احمد نخعی در صدد است در نوک حمله‌ی خود رقابتی ایجاد کند که این سه مهاجم نوک مس فرصت از دست دادن هیچ موقعیت گلی نداشته باشند و آن‌ها بیشترین اثرگذاری را در زدن گل و یا ساختن آن در خط حمله‌ی مس داشته باشند.

در بازی با اکسین مس تا زمانی که بازی بدون گل در جریان بود، با نگاهی به حفظ دروازه‌ی خودی، برنامه‌های هجومی خود که عمدتا فرستادن توپ‌های بلند به پشت مدافعان میانی و کناری حریف بود امتحان کرد و در صحنه‌ی گل خود، کاملا بر اساس آنچه که می‌خواست به گل رسید....توپ بلندی برای اکبرخواه ارسال شد و او با کنترلی خوب آن را به محمد علیزاده شوت زن سپرد تا این هافبک دفاعی مس که در زمانی که تیمش هنوز به برتری دست پیدا نکرده است اجازه‌ی نفوذ بیشتری دارد، با شوتی محکم گل تیم خود را به ثمر برساند.

بعد از این گل و در بازی با داماش، مس بازی کنترلی را به خوبی تمرین کرد تا این سبک بازی به خوبی توسط نخعی برای شاگردانش ملکه‌ی ذهن شود.

از همین روست که برای مس این فصل اصلا نباید انتظار بازی انتحاری داشته باشیم و مثلا این توقع را داشته باشیم که تعداد حملات مس به یک رقم فوق العاده برسد... مس در این فصل فوتبال اقتصادی بازی می‌کند... دروازه‌ی خود را بسته نگه می‌داد... در زمانی که گل می‌خواهد به مقدار کفایی حمله می‌کند تا گل خود را به ثمر برساند و پس از آن بازی را کنترل و اداره می‌کند... این برنامه اصلی مس در این فصل است.

فوتبال اقتصادی فصل قبل هم در مقطع اوجگیری مس با ابراهیم‌زاده نمایش داده شد... همان سبکی که البته کی روش هم با آن تیم ملی را به جام جهانی برد و فصل قبل هم توسط پارس جنوبی در لیگ یک به بهترین شکل ممکن پیاده شد.

حالا این فوتبال اقتصادی توسط احمد نخعی در مس این فصل پیاده می‌شود و این سبک فوتبال حوصله و صبر بیشتری را از سکوها و همچنین کارشناسان طلب می‌کند. شاید فوتبال هجومی و سراسر حمله برای تماشاگران و کارشناسان جذاب‌تر باشد کما اینکه این سبک فوتبال ریسک گرفتن و یا نگرفتن نتیجه را بیشتر می‌کند اما فوتبال اقتصادی که کیروش با آن نتیجه گرفت و یا همین سبک که در لیگ یک بیشتر موجب نتیجه گرفتن تیم‌ها شده است سبب می‌شود که سرمربی این فصل مس نیز فعلا این سبک بازی را تمرین و نمایش دهد.

گزارش:سعید قرایی