۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵

برجای مانده از المپیاد ورزشی دانشجویان دختر علمی کاربردی کشور

چهارمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در حالی هفته گذشته به میزبانی شهر همدان برگزار شد که آمارهای جالبی در این رقابت‌ها به ثبت رسید.
کد خبر: ۶۸۳۸۵

به گزارش دی اسپورت، تهرانی‌ها در این رقابت‌ها با 13 نشان، بیشترین مدال طلا را کسب کردند، مرکزی با 6 مدال دوم شد و همدان، زنجان و اصفهان با چهار مدال در جایگاه بعدی قرار گرفتند. 

 

در توزیع مدال‌های نقره نیز تهرانی‌ها هفت نشان کسب کردند، خراسان‌رضوی با 6 مدال در رتبه دوم قرار گرفت و همدان با 5 نشان در جایگاه سوم ایستاد. 

 

در توزیع مدال‌های برنز نیز باز هم تهرانی‌ها با 13 مدال اول شد، خراسان‌رضوی، آذربایجان‌شرقی، فارس و کرمانشاه هر یک با 5 مدال برنز در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

 

نکته جالب توجه اینکه تیم‌های اردبیل و خراسان‌جنوبی در این رقابت‌ها موفق به کسب مدال نشدند. سیستان و بلوچستان، لرستان، هرمزگان و سمنان نیز تنها یک نشان کسب کردند.

 

50 مدال طلا، 49 نقره و 66 برنز در این دوره از مسابقات توزیع شد. شنا با 39 مدال، بیشترین رشته توزیع نشان‌های قهرمانی این دوره از مسابقات بود. در شطرنج نیز تنها 6 مدال توزیع شد.

 

بیشترین مدال در رشته تنیس روی میز را کرمانشاهی‌ها کسب کردند و در بدمینتون نیز تهرانی‌ها بیشترین مدال را به دست آوردند.

 

در رشته شنا تهرانی‌ها گوی مدال‌آوری را ربودند و در دوومیدانی همدان و زنجان بیشترین مدال را از آن خود کردند. همچنین در رشته‌های تیراندازی، شطرنج و تکواندو بیشترین مدال نصیب تهرانی‌ها شد و در کاراته مرکزی با 6 طلا رکورد زد.

 

تهرانی‌ها در این دوره از مسابقات با 46 ورزشکار بیشترین شرکت‌کننده را داشتند، استان مرکزی 39 شرکت‌کننده داشت، قم 32 و کرمانشاه 30 ورزشکار شرکت دادند.

 

همدان میزبان این رقابت‌ها نیز 22 ورزشکار داشت. چهارمحال و بختیاری و خراسان‌شمالی نیز در این رقابت‌ها شرکت نکردند. خراسان‌جنوبی نیز تنها با یک ورزشکار کمترین شرکت‌کننده را داشت.

 

تیم تهران با کسب 21 مدال طلا، 7 نقره و 13 برنز و 222 امتیاز عنوان قهرمانی این دوره از پیکارها را کسب کرد.

 

تیم استان مرکزی با 6 نشان طلا، 2 نقره و 2 برنز و 60 امتیاز نایب قهرمان شد و تیم همدان با 4 مدال طلا، 5 نقره و 4 برنز60 امتیاز بر سکوی سوم قرار گرفت.

 

تیم زنجان نیز با چهار طلا، چهار نقره و 2 برنز و با کسب 52 چهارم شد و خراسان‌رضوی با 2 طلا، 6 نقره و 5 برنز و 50 امتیاز در جایگاه پنجم ایستاد.

 

در مجموع 478 بانوی ورزشکار از 31 استان کشور در این دوره با یکدیگر رقابت کردند.

 

چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در گروه دختران در قالب 8 رشته ورزشی شامل تنیس روی میز، بدمینتون، شنا، دوومیدانی، تکواندو، تیراندازی، شطرنج و کاراته برگزار شد.

 

در این دوره از رقابت‌ها 165که شامگاه چهارشنبه گذشته پایان یافت، مدال بین قهرمانان و براساس نتایج کسب کرده توزیع شد.