۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
بازیکن مس کرمان؛

سالاری: برای صعود باید همدل باشیم

فرهاد سالاری یکی از بازیکنان شاخص و با تجربه‌ی مس کرمان در این فصل از رقابت‌های لیگ دسته اول کشور، در گفتگویی با خبرگزاری ایسنا پیرامون موارد مختلف تیم خود به صحبت پرداخته است.
کد خبر: ۶۸۴۵۶

به گزارش "دی اسپورت"، فرهاد سالاری یکی از بازیکنان شاخص و با تجربه‌ی مس کرمان در این فصل از رقابت‌های لیگ دسته اول کشور، در گفتگویی با خبرگزاری ایسنا پیرامون موارد مختلف تیم خود به صحبت پرداخته است.

جوان با انگیزه و کم تجربه ای که روزگاری فکر و ذهن  لوکا بوناچیچ را به خودش مشغول ساخته بود ، درست در روزهای پر التهاب مس در لیگ برتر و جام باشگاه های آسیا توانست نام خود را بر سر زبان ها انداخته و خود را به مس کرمان و فوتبال ایران معرفی کند، او حالا با گذشت قریب به یک دهه از حضورش در مس کرمان و البته دوری دو ساله از تیم به دلیل گذران خدمت سربازی، می خواهد در فصل پیش رو نقش یکی از ارکان و ستون های اصلی تیمی را بازی کند که دیگر کرمانی ها از بودنش در لیگ یک خسته شده اند !

فرهاد سالاری دفاع چپ روزهای پر فروغ مس در آسیا در این فصل از مسابقات کاپیتان لاله های نارنجی است ، تیمی که با هدایت مربی کرمانی و البته بازیکنان جوان و با انگیزه شکل گرفته تا شاید بعد از چند سال از حضور مسی ها در لیگ دسته اول ، تغییر استراتژی و جوانگرایی روزگار تازه ای را برای فوتبال کرمان رقم بزند .

تیم فوتبال مس کم کم خود را آماده حضور در مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور می کند ، به نظر شما همه جوانب برای حضور موفق تیم در مسابقات رعایت شده است ؟

تیم فوتبال مس به منظور حضور موفق در رقابت های لیگ دسته اول یک ماهی است که تمریناتش را شروع کرده،  تیم جوان و فوق العاده یک دست و هماهنگی برای حضور در مسابقات بسته شده است. از نظر فنی اکثر بچه ها به هم نزدیک هستند و این یعنی فاصله چندانی بین بازیکنان ما نیست و از سوی دیگر این موضوع موجب می شود که فیکس بودن و یا حضور فلان بازیکن و یا فلان بازیکن از قبل در ترکیب و بدنه تیم قطعی نباشد .

خوشبختانه اردوی خوبی در بروجرد داشتیم ، با وجود اینکه تصور می کردیم کمپ مناسبی برای بدنسازی و آماده سازی تیم انتخاب نشده باشد ، اما همه شرایط برای آماده سازی تیم فراهم شده بود  و  تیم توانست شروع خوبی را برای آماده سازی قدرتمندانه در پیش فصل داشته باشد . از سوی دیگر بازی های تدارکاتی خوبی تدارک دیده شد ، از بازی های ساده با تیم های لیگ استان  تا دیدار مقابل تیم هایی مثل فجر و اکسین که تیم های با تجربه تر و قوی تری بودند . تصور می کنم شرایط در مجموع برای آماده سازی و هماهنگی تیم به خوبی فراهم شد و حالا باید کم کم منتظر شروع بازی های این فصل باشیم .

می توان گفت تقریبا هسته و اسکلت تیم سال قبل مس در نقل و انتقالات تابستانی از این تیم جدا شدند و مس با شکل و شمایل جدیدی دراین فصل از مسابقات حضور خواهد داشت .

بله ، چهره ی تیم ما کاملا دگرگون شده است، ما در درون دروازه ، خط دفاعی ، خط حمله و خط میانی نفرات زیادی را از دست دادیم و در نقطه مقابل نیز بازیکنان زیادی به جمع ما اضافه شدند . بخش اعظم خط دفاعی ما از تیم سال قبل به تیم های دیگری رفته اند ، هماهنگی بازیکنان در خط دفاعی کمی سخت و زمان بر است ، اما  تصور می کنم با توجه به همه این اتفاقات مس در این فصل از مسابقات با تیمی هماهنگ ، جوان و با انگیزه  یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر باشد

در خصوص خط میانی و حمله مس  چه نظری داری ؟

خط هافبک را می توان نقطه قوت تیم دانست، البته در مورد خط حمله هم باید بگویم که بازیکنان خوبی در این بخش به جمع نفرات تیم اضافه شده اند ، با توجه به جدایی همه مهاحمان فصل گذشته تیم ، سه تا 4 بازیکن خوب در خط حمله به ترکیب تیم اضافه شده اند که به نظر من نه تنها از نفرات سال قبل ضعیف تر نیستند ، بلکه از آن ها بهتر هم هستند .

 


فرهاد سالاری بازیکن مس کرمان



کدام تیم ها در این فصل از مسابقات مدعی صعود به لیگ برتر هستند ؟

به نظر من صحبت کردن از الان در خصوص تیم های مدعی کمی زود است ، جدای از مس که یکی از مدعیان اصلی این فصل از مسابقات است، چند تیم در نقل و انتقالات عملکرد خوبی داشته اند، برای مثال بادران کادر فنی و اکثر بازیکنان فصل گذشته خود را حفظ کرده ، گل گهر سیرجان هم در نقل  و انتقالات بازیکنان خوبی مثل احمد حسن زاده ، آرمان شهداد نژاد و علی ابراهیمی را جذب کرده است .

شما وقتی مسابقات فصل گذشته را مرور کنید به صحبت من می رسید ، تیم هایی مثل سپید رود و پارس جنوبی از ابتدا در بین مدعیان نبودند ، البته سپید رود از ابتدا شروع خوبی داشت ، اما پارس جنوبی آهسته آهسته و از نیم فصل دوم خود را به جمع تیم های مدعی اضافه کرده و در نهایت با کسب نتایج خوب در هفته های پایانی راهی لیگ برتر شد ، به نظر من  این سوال شما را در کوران مسابقات بهتر می توان پاسخ داد!

فرهاد سالاری الان دیگر یک بازیکن باتجربه است ، گویا امسال کاپیتان تیم هم هستنی، علت اینکه باشگاه مس در سال های اخیر نتوانسته است علی رغم هزینه های بالا به لیگ برتر صعود کند چیست ؟

به نظر من مهمترین عامل ناکامی مس را باید در مسائل مهمی همچون عدم اتحاد، تفرقه و ناهماهنگی عوامل بیرونی و کناری تیم جستجو کرد . ما اگر یک دل و متحد باشیم، بخش بزرگی از مسیر سخت و پر پیچ و خم صعود را طی کرده ایم !

به نظر من به غیر از بازیکنان و مجموعه باشگاه ، عواملی همچون هیات فوتبال ، اداره کل ورزش ، هواداران ، رسانه ها و موارد متعدد دیگری در درون استان باید همسو و در کنار تیم باشند تا قصه دوری مس از لیگ برتر به پایان برسد!

وقتی از مس برای پشت سر گذاشتن خدمت سربازی جدا شدی، برخی ها گفتند فوتبال سالاری تمام شده، در این خصوص چه صحبتی داری ، آیا در این فصل از مسابقات شاهد درخشش دوباره ات در خط دفاعی مس خواهیم بود ؟

من وقتی از مس رفتم در بهترین دوران زندگی ورزشی ام بودم . به خصوص سال اولی که تیم در لیگ دسته اول بود ، بازیکنان خوبی در تیم حضور داشتند ، مربی خوبی داشتیم و در مجموع ذهنیت و برنامه مسئولان باشگاه نیز بازگشت تیم به لیگ برتر بود، من فکر می کنم که اگر ماجرای خدمت سربازی و جدایی 4 بازیکن اصلی تیم پیش نیامده بود مس همان سال می توانست به لیگ برتر بازگردد.

سال گذشته هم از نیم فصل به تیم اضافه شدم ، البته در مقطعی از نظر بدنی  آمادگی خوبی نداشتم، اما در این فصل از مسابقات خوشبختانه شرایط خوبی دارم و از نظر بدنی نیز در وضعیت خوبی هستم ، امیدوارم بتوانم همچون گذشته برای تیم مثمر ثمر باشم .

نظرت در خصوص احمد نخعی سرمربی تیم چیست ؟

در یک مقطعی برخی ها می گفتند کرمان فوتبالیست ندارد و دلیل این صحبت هم حضور آقای فرزاد حسین خانی در ترکیب 11 نفره مس بود . با گذشت زمان و با حضور مربیانی مثل لوکا ، بلاژ و مرفاوی بازیکنانی مثل من ، میلاد فخرالدینی ، احمد زنده روح، وحید اسماعیل بیگی ، علی ابراهیمی و احمد حسن زاده به فوتبال کشور معرفی شدند و این فرضیه کاملا نقض شد . یعنی ما فوتبالیست داشتیم ، اما مربیانی که به کرمان می آمدند به دلایل مختلفی چشمشان را بر روی این ظرفیت و استعداد می بستند ، در خصوص مربیان کرمانی نیز ماجرا به همین شکل است ، ما مربیان خوبی داریم، مربیان با دانش و نجیب ! باید مدیران و افرادی باشند که به مربیان کرمانی میدان دهند و با آن ها اعتماد کنند .

به نظر من احمد نخعی از نظر فنی از مربیانی که تا کنون به کرمان آمده اند ، از امیر قلعه نوعی گرفته تا مسعود ابراهیم زاده چیزی کمتر ندارد و توانایی خوبی برای هدایت مس دارد

صحبت پایانی ؟

فوتبال در دنیای امروز ابزاری برای رشد و توسعه فرهنگ ها است. به نظر من همه ما باید به یکدیگر احترام بگذاریم و به سلایق هم احترام بگذاریم. نباید به سادگی به بازیکنانی که سال ها برای یک تیم زحمت کشیده اند بی احترامی کنیم . ما نباید به بازیکنانی که از مس جدا شده اند و برای پیشرفت فوتبال خود راهی لیگ برتر شده اند خرده بگیریم ، و یا به بازیکنانی که از مس به گل گهر رفته اند مسائلی را نسبت دهیم ، بالاخره زندگی ورزشی و ورزش حرفه ای نقطه پایانی دارد و برخی  آسایش و رفاه خانواده خود را در اولویت می دانند .