۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶

اصفهانی‌ها در انتظار آسیایی شدن

از آنجایی که در فوتبال ایران معمولا تهدیدها خیلی جدی گرفته نمی‌شود، شاید در نگاه اول به تهدید کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز کسی ماجرای حذف تیم‌های بدهکار از لیگ قهرمانان را جدی نمی‌گرفت اما به نظر می‌رسد این‌بار AFC کاملا جدی مقابل تیم‌های بدهکار ایستاده است.
کد خبر: ۶۸۷۱۵

به گزارش «دی اسپورت»؛ از آنجایی که در فوتبال ایران معمولا تهدیدها خیلی جدی گرفته نمی‌شود، شاید در نگاه اول به تهدید کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز کسی ماجرای حذف تیم‌های بدهکار از لیگ قهرمانان را جدی نمی‌گرفت اما به نظر می‌رسد این‌بار AFC کاملا جدی مقابل تیم‌های بدهکار ایستاده است.

 
آخرین اولتیماتوم به استقلال
 
استقلال در کنار پرسپولیس، نفت و تراکتورسازی نمایندگان این فصل ایران در لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شوند؛ تیم‌هایی که به گفته کنفدراسیون فوتبال آسیا نباید بدهی معوقه داشته باشند تا مجوز حضور در فصل ٢٠١٨ را کسب کنند. با این حال، اوضاع برای آبی‌پوشان پایتخت نسبت به ٣ تیم دیگر وخیم‌تر به نظر می‌رسد، چون ٢ بازیکن سابق این تیم گزارشی را به AFC ارسال کردند که توجه ناظران این کنفدراسیون را به سوی این باشگاه جلب کرده است. حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ در پی اخطارهایی که در AFC دریافت کرده، در نامه‌ای به مدیرعامل استقلال هشدار داده؛ باید ٣ مورد را هر چه سریع‌تر رفع کند تا از خطر حذف از آسیا و حتی تعلیق باشگاه جلوگیری شود. در بند اول این نامه به تسویه‌حساب با هنریک هلمکه بازیکن خارجی سابق استقلال اشاره شده است. در بند دوم به برنامه‌های باشگاه استقلال در بخش توسعه جوانان اشاره شده که AFC خواستار دریافت مستندات در این‌باره شده است. در بند سوم نیز، تعیین تکلیف وضع بدهی باشگاه درخصوص پرونده‌های باز فیفا و شکایت‌های اخیر بازیکنان خارجی و داخلی ازجمله آندو تیموریان و کاوه رضایی آمده است.
 
خطر تعلیق بیخ گوش آبی‌ها
 
در بخش پایانی نامه‌ای که رئیس سازمان لیگ به باشگاه استقلال ارسال کرده، آمده است: «از آن‌جا که ارسال موارد اصلاحی و پاسخ‌دهی نواقص اعلام شده، در سیستم مجوز حرفه‌ای مستقیما در تعهد باشگاه است، لذا ضروری است هرچه سریع‌تر و قبل از موعد تعیین‌شده، ترتیبی اتخاذ شود تا مجوز حرفه‌ای آن باشگاه معتبر باقی مانده شامل جرایم و تعلیق احتمالی نشود.» این نشان می‌دهد در فاصله نزدیک به ٢٥روز تا پایان مهلت AFC فدراسیون حساسیت‌ها را درک کرده و نگران وضع باشگاه‌هاست، اگرچه اقدام خاصی در باشگاهی مثل استقلال برای حل‌وفصل مشکلات صورت نمی‌گیرد و اساسا امکان پرداخت این میزان بدهی در فرصت کوتاه باقی مانده هم وجود ندارد.
 
ذوب‌آهن و سپاهان در انتظار
 

شاید برای برخی سوال باشد در صورتی که نماینده‌ای از ایران نتواند مجوز حرفه‌ای دریافت کند و به لیگ قهرمانان آسیا برسد، سهمیه ایران حذف می‌شود یا تیم دیگری جایگزین خواهد شد. طبق اطلاعات دریافت‌شده، فدراسیون می‌تواند با رایزنی با AFC در صورت حذف هر تیم، یک نماینده دیگر را معرفی کند. بنابراین در صورت حذف احتمالی سهمیه استقلال و حتی نفت، به ترتیب تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان که در رده‌های چهارم و پنجم لیگ شانزدهم قرار گرفتند، در انتظار خواهند بود تا به شکل عجیبی سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا در فصل ٢٠١٨ را کسب کنند، اگرچه هنوز برای تصمیم‌گیری در این‌باره زود است.

 

منبع: ایسنا