۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۷
رئیس هیات کشتی همدان:

برای بازگشت به دوران اوج 6 سال زمان نیاز داریم

رئیس هیات کشتی همدان معتقد است: برای بازگشت کشتی این استان به دوران اوج حداقل 6 سال زمان نیاز است.
کد خبر: ۶۹۰۲۵

به گزارش دی اسپورت، علی رحیمی فر در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه رویکرد این هیات پرداختن به پرورش و شکوفایی استعدادها در رده های پایه است، افزود: باید 6 سال منظم و مفید کار کنیم تا کشتی استان به روزهای اوج بازگردد. ما به دنبال پشتوانه سازی و تامین تیم های کشتی رده های بالاتر هستیم.

 

وی اضافه کرد: کشتی ریشه در همدانی ها دارد اما در سال های گذشته شاهد افت محسوس این ورزش بودیم. حالا وقت آن رسیده که با تجربه پیشکسوتان و انگیزه جوانتر ها بتوانیم تحول عظیم در این ورزش ایجاد کنیم.

 

وی بیان کرد: هم اکنون دو کمیته مهم را راه اندازی کرده ایم که در هر دو کمیته استعدادیابی و آموزش ضمن استفاده از مسئولان جوان، دارای کارنامه درخشان و متعهد ، به دنبال کشف و پرورش نخبه ها هستیم.

 




رحیمی فر در ادامه با اشاره به نحوه انتخاب مربیان تیم های منتخب استان گفت: مبنای عدالت را همیشه رعایت کرده ایم. مربیان براساس نتایج تیمی انتخابی استان همدان معرفی می شوند. فعلا دانش مربیان ما بالا نیست که در حد قهرمانی کار کنند.

 

وی پیرامون استعفای مسعود مصطفی جوکار رئیس هیات کشتی ملایر گفت: استعفایی دست ما نرسیده اما در تماس با مصطفی جوکار، وی اعلام کرد که درگیر مسایل فنی تیم ملی جوانان است. جوکار از مفاخر کشتی و مایه مباهات ورزش استان همدان است و احترام خاصی برای وی قائل هستیم.

 

رئیس هیات کشتی همدان خاطرنشان کرد: در بخش زیرساخت ها نیز خدود 200 میلیون تومان صرف بازسازی و تجهیز سالن خانه کشتی همدان شد. این هزینه توسط خیرین ورزشی و سایر منابع خارج از هیات کشتی استان تامین شده است.

 

وی با تاکید بر لزوم تسویه مالی طلبکاران گفت: نباید بدهی برای نسل بعدی هیات بگذاریم. بدهی ها باید تسویه شود. تاکنون 25 میلیون از بدهی لیگ را پرداخت کردیم و در مقابل، تنها 9 میلیون تومان دریافتی هیات بوده است. با این حال حق الزحمه داوران نیز تسویه شد و 15 میلیون از طلب مربیان نیز پرداخت شد. 10 میلیون نیز بدهی بازار داشتیم که تسویه شد.

 

وی افزود: وظیفه ما ورود به ورزش حرفه ای و تیمداری در لیگ نیست. باید نگاه اقتصادی به این مهم داشت. هنوز هم بدهی های مالی هیات کشتی به طور دقیق مشخص نشده و با این حال نگذاشته ایم مسابقات انتخابی استان زمین بماند.

 

وی یادآور شد: به نظرم اعتمادسازی در کشتی باید یک اصل باشد و اکنون نیز دیوان محاسبات در حال بررسی مسایل مالی گذشته بود.

در این نشست از خبرنگاران ورزشی رسانه های مختلف و نیز رسانه دی اسپورت تجلیل به عمل آمد.