۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳

آغاز رقابت ستاره های شطرنج جهان در همدان

چهاردهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی اوپن ابن سینای همدان باحضور 321 شطرنجباز داخلی و خارجی به میزبانی سالن 6 هزار نفری شهر همدان آغاز شد.      
کد خبر: ۶۹۲۹۷

رئیس هیات شطرنج همدان در حاشیه این مسابقات گفت: شطرنجبازان مطرح 17 کشور جهان در این رقابت ها حضور دارند که در جدول A   بازی می کنند. 

 

احمد علی بابایی خاطرنشان کرد: 255 شطرنجباز در جدول B   و 66 شطرنجباز مطرح داخلی و خارجی در جدول A   رقابت دارند. 

 

علی بابایی افزود: همزمانی این پیکارها با رویداد بین المللی ابوظبی امارات و چند مسابقه بین المللی دیگر سبب شد تا برخی شطرنجبازان خارجی نتوانند حضور یابند.

 

وی تصریح کرد: با این حال خوشحالیم میزبان بهترین شطرنجبازان مطرح داخلی و خارجی به ویژه قهرمانان جهان هستیم.

 

رئیس هیات شطرنج همدان افزود: در این رقابت ها شطرنجبازان مطرحی از جمله اکسی شیروف از لتونی و اولگ کورنیف از اسپانیا حضور دارند.

 

وی یادآور شد: برگزاری باشکوه این رقابت ها نتیجه همفکری ، همراهی و همدلی مسئولان ارشد استان و دستگاه ورزشی و همکاری عوامل و دست اندرکاران است و چنین رویداد مهم بین المللی تاثیر بسزایی در رشد و اعتلای ورزش به ویژه در شطرنج خواهد داشت.

 

وی با قدردانی از فدراسیون شطرنج ، مسئولان اجرایی استان و دستگاه ورزش استان همدان در برگزاری مطلوب رقابت های بین المللی اوپن ابن سینا اظهار کرد: این رقابت ها بستر بسیار مناسبی برای پیشرفت شطرنجبازان مستعد کشور است.

 

چهاردهمین دوره رقابت های بین المللی شطرنج اوپن ابن سینا از تا ششم شهریورماه به میزبانی سالن 6 هزار نفری انقلاب همدان در جریان است.