۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

اتهام جادوگری به عبدالله ویسی!

دی اسپورت:خبر اولی که در رسانه‌ها و محافل ورزشی منتشر شد، این بود: در رقابت‌های هفته پنجم لیگ‌برتر یکی از مربیان شاغل در یک باشگاه از دست‌دادن با همتای خودش در نیمکت تیم مقابل صرف‌نظر کرد.
کد خبر: ۶۹۵۱۴

به گزارش"دی اسپورت"، خبر اولی که در رسانه‌ها و محافل ورزشی منتشر شد، این بود: «در رقابت‌های هفته پنجم لیگ‌برتر یکی از مربیان شاغل در یک باشگاه از دست‌دادن با همتای خودش در نیمکت تیم مقابل صرف‌نظر کرد. این اتفاق برای بار دوم تکرار می‌شد و پیش از این یک مربی نامدار لیگ‌برتری که به شهر دیگری سفر کرده بود، با سرگرم‌کردن خود به دلایل مبهم از مصافحه در ابتدای مسابقه و دست‌دادن با همین مربی خودداری کرد. نکته این‌که این بازی به سود تیمی تمام شد که مربی‌اش حاضر به دست‌دادن نشده بود.» انتشار این خبر دوباره بحث جادوگری را در فوتبال ایران به راه انداخت. موضوعی که در یکی، دو‌سال گذشته بارها و بارها درباره‌اش صحبت شده و تقریبا همه باور کرده‌اند که برخی افراد با افرادی موسوم به جادوگر ارتباط دارند، اما بعد از انتشار این خبر همه به دنبال پیداکردن جواب این سوال بودند! فردی که دو سرمربی لیگ برتری حاضر نشدند با او دست بدهند، چه کسی بود؟


آنهایی که با ویسی دست ندادند!

بررسی‌های تصاویر و اتفاقات هفته پنجم لیگ برتر نشان داد مربی که حاضر نشده بود به همکار خود در تیم حریف دست بدهد، مهدی تارتار سرمربی پارس جم جنوبی بود. شگفتی‌ساز لیگ برتر در این هفته باید در اهواز به مصاف استقلال خوزستان می‌رفتند که در مراسم پیش از بازی در کمال تعجب همگان تارتار حاضر نشد با عبدالله ویسی دست بدهد!‌ همین موضوع با توجه به شایعات منتشرشده در رسانه‌ها سوژه خوبی به دست شایعه‌سازان داد تا این بحث را مطرح کنند که عبدالله ویسی مربی موفق سال‌های اخیر فوتبال ایران در کار خود از طلسم و جادو استفاده می‌کند. شایعه‌ای که به هیچ عنوان قابل ‌اثبات و رسمی نیست اما حالا بدجوری در فوتبال ایران بر سر زبان‌ها افتاده است. نکته قابل ‌توجه اینجاست که در بازی هفته‌های قبل هم علی دایی سرمربی سایپا حاضر نشده بود با عبدالله ویسی در کنار زمین پیش از شروع مسابقه دست بدهد و در آن مسابقه سایپا برنده شده بود! مثل پارس‌جنوبی جم که تارتار به ویسی دست نداد و بازی را برد!

توضیح تارتار

ماجرای دست‌ندادن مربیان لیگ برتری با سرمربی استقلال خوزستان به قدری توسط شایعه‌سازان بازتاب پیدا کرد که درنهایت مهدی تارتار مجبور شد در مصاحبه‌ای پیرامون اتفاقات رخ‌داده توضیحات مهمی ارایه بدهد. تارتار گفته است: «دست‌ندادن من با عبدالله ویسی اتفاقی بود. من همیشه عادت دارم قبل از ورود به زمین نماز بخوانم. با توجه به این‌که جلسه فنی ما طولانی شد و من برای نماز رفته بودم، زمانی که تیم به زمین می‌رفت، نتوانستم به داخل زمین بروم و با ویسی دست بدهم. این مسأله، موضوع خاصی نبود. من اعتقادی به سحر و جادو و این موضوعات ندارم و همان‌طور که گفتم، موضوع دست‌ندادنم هم دلیلش مشخص است».

بازار داغ شایعات

صحبت‌های تارتار به خوبی نشان می‌دهد که نه شایعات درباره علت دست‌ندادن او با ویسی درست است و نه حرف و حدیث‌هایی که برای سرمربی استقلال خوزستان درست می‌‌‌کنند. همیشه در فوتبال ایران بازار شایعات مختلف و این‌چنینی داغ است و تا زمانی که مسئولان کمیته اخلاق با بررسی سرنخ‌ها و مستندات و اظهارات شاهدان تصمیمی رسمی درباره یک فرد اتخاذ نکنند،‌ نباید به این شایعات دامن زد!
منبع:شهروند


ترند های روز