۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰

بررسی شرایط مقدماتی جام جهانی در 5 قاره

دی اسپورت:با فرا رسیدن روزهای فیفا،‌ به‌نظر می‌رسد که در دور جدید رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی که در قاره‌های مختلف برگزار خواهد شد، چهره برخی دیگر از تیم‌های صعود‌کننده به جام‌جهانی ٢٠١٨ روسیه مشخص شود.
کد خبر: ۶۹۶۴۸

به گزارش"دی اسپورت"، با فرا رسیدن روزهای فیفا،‌ به‌نظر می‌رسد که در دور جدید رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی که در قاره‌های مختلف برگزار خواهد شد، چهره برخی دیگر از تیم‌های صعود‌کننده به جام‌جهانی ٢٠١٨ روسیه مشخص شود.


آسیا؛ اوج حساسیت در گروه دوم!

در گروه دوم آسیا با شکست عربستان مقابل امارات معادلات پیچیده شده است. ژاپن در این گروه با هشت بازی و ١٧ امتیاز صدر‌نشین است و امروز یک بازی بسیار حساس مقابل استرالیا ١٦ امتیازی در توکیو برگزار خواهد کرد. در بازی آخر هم ژاپن باید در ریاض به مصاف عربستان برود و استرالیا هم میزبان تایلند خواهد بود. امارات ١٣ امتیازی هم در صورت پیروزی در بازی هفته آخر مقابل عراق و شکست عربستان و استرالیا در بازی‌های باقی مانده می‌تواند به‌عنوان تیم دوم به جام‌جهانی صعود کند.

همه نگاه‌ها به سرنوشت آرژانتین

مسابقات انتخابی جام‌جهانی در قاره آمریکای جنوبی با حضور ١٠تیم در یک گروه به شکلی حساس دنبال می‌شود. برزیل از مدت‌ها قبل صعود خود را به‌عنوان اولین تیم به جام‌جهانی جشن گرفته است. تیم‌های کلمبیا،‌ اروگوئه، شیلی با ٢٣ امتیاز و آرژانتین‌ با ٢٢ امتیاز و اکوادور با ٢٠ امتیاز تلاش زیادی می‌‌کنند که در پایان مستقیم به جام‌جهانی صعود کنند. شرایط حساس و خطرناک آرژانتین تمام نگاه‌ها را به اتفاقات این گروه معطوف کرده است. آنها در ٤بازی باقی مانده،‌ باید به مصاف اروگوئه، ونزوئلا، پرو و اکوادور بروند.

شرایط آفریقا و آمریکای شمالی

در قاره آمریکای شمالی هم ٤بازی به پایان رقابت‌های انتخابی باقی مانده است و مکزیک(١٤)، کاستاریکا(١١)،‌ آمریکا(٨) و پاناما(٧)، هندوراس(٥)، ترینیداد و توباگو(٣) امتیاز به ترتیب در رتبه‌های اول تا ششم جدول قرار دارند. همچنین در قاره آفریقا، تیم‌ها در ٥ گروه رقابت‌های خود را دنبال می‌کنند. در گروه اول کنگو و تونس با ٦ امتیاز رقابت اصلی را دارند. در گروه دوم نیجریه ٦ امتیازی بالاتر از کامرون و الجزایر شانس بالای برای صعود دارد. در گروه سوم ساحل عاج با ٤ امتیاز صدرنشین است و گابن و مراکش ٢امتیازی و مالی یک امتیازی هم در تعقیب ساحل‌عاج هستند. در گروه چهارم بورکینافاسو و آفریقای جنوبی ٤ امتیاز دارند و سنگال هم ٣ امتیازی است. در گروه پنجم آفریقا نیز مصر ٦ امتیازی، اوگاندا ٤ امتیازی را در تعقیب خود می‌بیند.

فرانسه-هلند؛‌ اوج حساسیت

در قاره اروپا ٩ تیم صدرنشین هر گروه به جام‌جهانی می‌روند و ٨تیم از بهترین تیم‌های دوم گروه‌ها در دو دیدار پلی‌آف شرکت می‌کنند تا سرنوشت ٤سهمیه دیگر این قاره مشخص شود. تا پایان هفته ششم،‌ سوئد و فرانسه در گروه اول با ١٣ امتیاز تیم اول و دوم هستند. هلند ١٠ امتیازی و بلغارستان ٩ امتیازی است. به این ترتیب حساس‌ترین بازی این هفته را امشب فرانسه و هلند در پاریس برگزار می‌کنند.

کدام تیم‌ها از قاره سبز صعود می‌کنند؟

در گروه دوم سوییس ١٨ امتیازی است و پرتغال هم با ١٥ امتیاز این تیم را دنبال می‌کند. جالب اینجاست که باز هفته آخر این گروه را هم سوییس و پرتغال با هم برگزار خواهند کرد. در گروه سوم آلمان با ١٨ امتیاز صدرنشین است و احتمالا در بازی پیش‌رو مقابل چک صعود خود را قطعی خواهد کرد. لهستان را هم باید یکی از تیم‌های صعود‌کننده به جام‌جهانی روسیه قلمداد کنیم که با یک پیروزی به روسیه می‌رسد. انگلیس ١٤ امتیازی در گروه ششم صدر‌نشین است اما کار سختی برای قطعی کردن صعودش دارد. اوج حساسیت در گروهی است که ایتالیا و اسپانیا از ٦ بازی ١٦ امتیاز کسب کرده‌اند و رقابت حساسی را برای صعود به جام‌جهانی دنبال می‌کنند. این ٢ تیم شنبه در یک دیدار فوق حساس به مصاف هم می‌روند. بلژیک صدرنشین گروه هشتم، یکی دیگر از تیم‌هایی است که احتمالا در مسابقات آتی به جام‌جهانی صعود خواهد کرد.
منبع:شهروند