۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۳
اختصاصی دی اسپورت،

مروری برهفته نخست مسابقات لیگ دسته دوم

دی اسپورت:سرانجام سوت آغاز مسابقات لیگ دسته دوم به صدا در آمد تا تیم ها پا در ماراتن این مسابقات بگذارند.
کد خبر: ۶۹۸۴۲

به گزارش"دی اسپورت"،مسابقات لیگ دسته دوم فصل 97-96ظهر امروز وارد هفته نخست خود شد و در افتتاحیه این مسابقات سربازان نیروی زمینی موفق شدند با سه گل مس نوین کرمان را شکست  دهند تا نوید از یک لیگ پر گل را بدهد.


 گروه A:


اما در دیگر بازی گروه نخست متاسفانه شاهد یک امتیاز منفی برای آغاز مسابقات لیگ دسته دوم بودیم چرا که تیم فولاد یزد مقابل گل ابریشم تهران حاضر نشد تا تهرانی ها اولین سه امتیاز خود را دشت کرده باشند،البته امیدواریم در دیگر بازی های هفته نخست شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

 

نماینده مازندران با سرمربیگری محمود شافعی که تیم خوبی نیز جمع کرده اند باید به مصاف زاگرس یاسوجی بروند که گویا امتیاز این تیم به تربیت بدنی شهرستان واگذار شده است.

 

فولاد نوین اهواز باید در خانه از تیم پر طرفدار قشقایی شیراز میزبانی کند که بدون شک می تواند دیدار جذابی از آب درآید.

 

اما در حساس ترین دیدار گروه نخست شاهین شهرداری بوشهر و اروند خرمشهر که هر دو تیم را می توان جز مدعیان به حساب آورد باید در بوشهر مقابل هم صف آرایی کنند که البته این بازی از حساسیت های بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

 

گروه B:

 

در گروه دوم که همه بازی ها روز دوشنبه برگزار خواهد شد پرسپولیس مشهد تازه صعود کرده به لیگ دسته دوم در اولین گام در خانه از شهرداری ارومیه پذیرایی می کند.

 

استقلال اهواز که در فصل نقل و انتقالات زیاد پر فعالیت کار نکرده بود باید در خانه از استقلال کاشانی پذیرایی کند که این تیم امتیاز تیم شهرداری کاشان را خریداری کرده ولی سرمربی کاشانی ها همچنان حسین اشرف است.

 

کاسپین قزوین که سعید دقیقی را بر روی نیمکت خود دارد باید در خانه از استقلال جنوبی پذیرایی کند که این تیم نیز امتیاز شاهین ماهشهر را خریدای کرده و با بسته شدن توسط بازیکنان تهرانی باید منتظر بود و عملکرد آن را مشاهده کرد.

 

اما در حساس ترین دیدار هفته نخست در گروه دوم سردار بوکان پر طرفدار از تیم خوب شهرداری بندر عباس پذیرایی می کند.

 

همچنین دیگر دیدار حساس این گروه بین دو تیم نفت و گاز گچساران و شهدای بابلسر برگزار خواهد شد که هر دو تیم تدارک خوبی برای آغاز مسابقات لیگ دسته دوم دیده اند.

 

گروه C:

 

اما علی رغم تفکر بسیاری گروه سوم یکی از جذاب ترین گروه های لیگ دسته دوم می باشد که مطمئنا رقابت در آن نیز بسیار حساس و نفس گیر دنبال خواهد شد.

 

گیتی پسند اصفهان در هفته نخست از نفت امیدیه ای پذیرایی می کند که سرمربی این تیم یعنی عیسی زاده از سمت سرمربیگری امیدیه ای ها استعفا داده است این در حالی هست که نفت امیدیه از ماه ها پیش در تدارک آغاز مسابقات لیگ دسته دوم بود.

 

دو تیم همنام شهرداری همدان و شهرداری فومن در دیداری جذاب و نزدیک در همدان به مصاف هم خواهند رفت.هر دوی این تیم ها میتوانند در این گروه حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند.

 

پالایش آبادان که امتیاز پتروکیان شوشتر را خریداری کرده نتوانسته آن طور که باید در فصل نقل و انتقالات موفق عمل کند و در هفته نخست نیز باید مقابل کیمیافرآیند قم صف آرایی کند. هدایت کیمیافرآیند را جهانبخش جعفری و پالایش آبادان را علی فیروزی برعهده دارد که در جذاب تر شدن این بازی کمک خواهد کرد.

 

اما شاید در مهم ترین بازی این هفته خیبر خرم آباد که فصل گذشته در لیگ یک حاضر بود باید در خانه از پاس همدانی پذیرایی کند که بابدشانسی سال گذشته موفق نشد به مرحله دوم راه پیدا کند.

 

بعثت کرمانشاه نیز باید از تیم خوشه طلایی ساوه ای پذیرایی کند که علی رغم اینکه سال نخست حضورش در لیگ دسته دوم را سپری خواهد کرد اما با توجه به مربیگری ابراهیمی(مربی سابق پرسپولیس)حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

 

وجود نظم در برگزاری بازی های لیگ دسته دوم بدون شک در زیبایی این بازی ها تاثیر گزار خواهد بود که انتظار می رود سازمان لیگ و باشگاه ها با همکاری هم بتوانند در این جذابیت سهیم باشند.

 

گزارش:علیرضا یاوری