۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵

استقلال و پرسپولیس سرباز می‌گیرند!

دی اسپورت:بحث حضور اجباری بازیکنان مشمول خدمت در تیم‌های نظامی، همواره یکی از معضل‌های باشگاه‌های ایرانی بوده است.
کد خبر: ۶۹۹۰۵

به گزارش"دی اسپورت"،بحث حضور اجباری بازیکنان مشمول خدمت در تیم‌های نظامی، همواره یکی از معضل‌های باشگاه‌های ایرانی بوده است. این‌که باشگاهی بعد از سرمایه‌گذاری روی بازیکنان جوان خود باید آنها را برای خدمت سربازی از فهرست خارج کند و به تیم‌های نظامی بفرستد، نه‌تنها برای بازیکن بلکه برای باشگاه‌ها هم ضربه‌ای بزرگ است. به همین دلیل طرح وزیر ورزش و جوانان درخصوص استفاده باشگاه‌های دولتی از بازیکنان سرباز درحال بررسی است.

 
سردار موسی کمالی، رئیس اداره سرمایه انسانی نیروهای انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره باشگاه‌های مجاز به استفاده از این طرح گفته است: «طرح ارایه‌شده از سوی وزیر ورزش در حال بررسی است. در تلاش هستیم برای حضور بازیکنان سرباز در باشگاه‌های دولتی مثل استقلال و پرسپولیس راه‌ حلی پیدا کنیم اما این موضوع فعلا درحال بررسی است و نتیجه قطعی حاصل نشده است.»
 
در صورتی که پیشنهاد سلطانی‌فر برای استفاده باشگاه‌های دولتی از بازیکنان سرباز پذیرفته شود، هم باشگاه‌ها می‌توانند سود ببرند هم بازیکنان بدون تغییر تیم قادر به گذراندن خدمت سربازی خواهند بود. درحال حاضر با وجود مشکلی که برای باشگاه تراکتور ایجاد شده و این تیم از خرید بازیکن محروم است، فوتبالیست‌های سرباز فقط می‌توانند به باشگاه‌های ملوان و فجرسپاسی در لیگ دسته اول بروند که اتفاق خوبی برای آنها نیست. همین موضوع باعث شده امید عالیشاه و احمد نوراللهی بدون داشتن تیم درحال سپری‌کردن دوران خدمت سربازی باشند. این دو بازیکن که حاضر به حضور در لیگ دسته اول نشدند حالا در انتظار پایان دوران سربازی هستند تا به پرسپولیس برگردند. این درحالی است که با تصویب طرح سلطانی‌فر دیگر شاهد ایجاد چنین معضل‌هایی برای فوتبالیست‌های سرباز نخواهیم بود.
منبع:شهروند