۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

صخره عربستانی، پلی برای افتخار آسیایی

برای یک قدم دیگر نزدیک شدن به هدف بسیار بزرگ،‌ بهترین حالت ممکن این است.
کد خبر: ۷۰۱۹۷

به گزارش «دی اسپورت»؛ برای یک قدم دیگر نزدیک شدن به هدف بسیار بزرگ،‌ بهترین حالت ممکن این است. گل نخوریم و در بهترین حالت اگر هم گل می‌خوریم در پایان مسابقه برنده شویم! در این صورت نماینده شایسته ایران به جمع ٤تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا صعود خواهد کرد. امروز ساعت ١٩:٣٠ به وقت ایران،‌ همه نگاه‌ها به بازی بسیار حساس برگشت پرسپولیس مقابل الاهلی عربستان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا است. جایی که شاگردان برانکو برای صعود حتما باید برنده از زمین خارج شوند و با توجه به شرایط بسیار خوبی که دارند این کار نشدنی نیست و همه امید زیادی به صعود سرخپوشان دارند. ماراتن پرسپولیس و الاهلی در بازی رفت با تساوی ٢ بر ٢ و بازگشت رویایی تیم برانکو به مسابقه به پایان رسید و حالا بازی برگشت با قضاوت تیم داوری چینی تکلیف تیم صعود‌کننده را مشخص خواهد کرد.


نباید الاهلی و سوما را دست کم گرفت

الاهلی عربستان را به هیچ عنوان نباید دست کم گرفت. این تیم خط حمله قدرتمندی دارد که در بازی رفت هم نشان دادند از هر فرصتی برای گل زدن می‌توانند استفاده کنند. عمر سوما مهاجم سوریه‌ای الاهلی که در بازی رفت در همان دقایق ابتدایی به بیرانوند گل زد و همین چند روز قبل هم با پیراهن تیم‌ملی سوریه زمینه‌ساز گل اول تیم‌ملی این کشورشد و در پایان بازی هم گل تساوی را به ثمر رساند. او حالا به رسانه‌های عربستانی و هواداران الاهلی قول داده است دوباره به پرسپولیس گلزنی خواهد کرد و انگیزه بسیار بالای او برای زدن گل به پرسپولیس می‌تواند خطری بزرگ برای نماینده ایران باشد. در طول هفته گذشته آنالیزورهای پرسپولیس تمام نقاط ضعف و قوت و عملکرد تک‌تک بازیکنان الاهلی را بررسی کرد‌ه‌‌اند و تمرینات منظم و خوبی هم توسط برانکو و دستیارانش برای گذر از الاهلی اجرا شده است. نکته قابل‌تامل اینجاست که اکثر کارشناسان اعلام کرده‌اند تیم برانکو اگر تمرکز لازم را داشته باشد می‌تواند از سد الاهلی عبور کند. البته روحیه بازیکنان تیم هم به شدت بالا است و با کنار رفتن حاشیه‌ها از داخل تیم تمام بازیکنان با همدلی و اتحادی مثال‌زدنی عزم خود را جزم کرده‌اند تا الاهلی را شکست بدهند.

تیم آماده برانکو؛ فقط سید جلال نرسید
 
برانکو ایوانکوویچ امید زیادی داشت تا با توجه به ضعف خط دفاعی تیمش در بازی رفت،‌ بتواند از سیدجلال حسینی با تجربه استفاده کند اما تلاش پزشکان برای رساندن سید جلال به این بازی نتیجه نداد و کاپیتان پرسپولیس در این بازی بزرگ هم غایب خواهد بود. پس مثل بازی رفت زوج شجاع خلیل‌زاده و محمد انصاری قلب خط دفاعی پرسپولیس را تشکیل می‌دهند. استفاده از حسین ماهینی در پست غیرتخصصی دفاع چپ می‌تواند با توجه به این نکته که پرسپولیس نباید گل بخورد،‌ ریسک پرخطری برای برانکو باشد. به همین ترتیب باید منتظر ماند و دید تصمیم برانکو برای دفاع چپ و راست چه خواهد بود. از طرفی دیگر حضور کمال کامیابی‌نیا،‌ محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده،‌ مهدی طارمی، وحید امیری و علیپور هم در ترکیب ثابت فاز هجومی تیم خیلی محتمل خواهد بود. منشا، شایان مصلح، سیامک نعمتی، بشار رسن، ربیع‌خواه هم بازیکنانی هستند که در هر دقیقه‌ای از بازی می‌توانند وارد زمین شوند و به تیم کمک کنند.

سنگ تمام اماراتی‌ها و ترس الاهلی از پرسپولیس

در حال‌حاضر اماراتی‌ها برای میزبانی از الاهلی سنگ تمام گذاشته‌اند. مسئولان امارات حتی با شاخه‌های گل در فرودگاه حاضر شدند تا به بازیکنان و مربیان این تیم عربستانی روحیه بدهند. آنها حتی برای حضور پرشور تماشاگران در ورزشگاه هم از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌‌‌‌اند وتمام تمهیدات لازم را برای میزبانی خوب از الاهلی انجام داده‌اند. با این وجود بازیکنان الاهلی که آنها هم امید زیادی برای برتری مقابل پرسپولیس دارند،‌ می‌دانند که کار راحتی در پیش نخواهند داشت. این همان نکته‌ای است که ربروف سرمربی اوکراینی الاهلی نیز روی آن تأکید کرده است. سرگی ربروف در کنفرانس خبری قبل از مسابقه گفت: «این دیدار برای ما خیلی مهم است، به‌خصوص این‌که در رقابت‌های آسیایی است و یکی از اهداف ما قهرمانی در این رقابت‌هاست. با توجه به بازی آخرمان در لیگ قهرمانان، حریف‌مان (پرسپولیس) حتی قادر به شکست ما است و این بدین معناست که تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها قدرتمند هستند و من و بازیکنان نباید به هیچ عنوان حریف را دست کم بگیریم».

برانکو: به‌خاطر مردم ایران و هواداران پرسپولیس می‌جنگیم

برانکو ایوانکوویچ یکی از بهترین پرسپولیس‌های تاریخ را ساخته است. او تیمی دارد که این قابلیت را دارد هر کار بزرگی را انجام بدهد. مرد کروات روزی که قرارداد خود را با پرسپولیس تمدید کرد از هدف‌گذاری سه ساله برای رسیدن پرسپولیس به قهرمانی آسیا صحبت کرده بودو حالا در همان ‌سال اول این برنامه سه‌ساله،‌ پرسپولیس را به تحقق این رویای بزرگ نزدیک کرده است. با این وجود برانکو روز گذشته در کنفرانس خبری قبل از مسابقه در جمع خبرنگاران گفت: «الاهلی در کنار الهلال و النصر جزو برترین تیم‌های عربستان است. اما با هیجان و انگیزه بالایی به دنبال برتری هستیم. من تمام نکات را به بازیکنان گفته‌ام و اکنون آنها هستند که در زمین برنده بازی را مشخص می‌کنند. این دومین دیدار ما مقابل الاهلی است و ما به حریف احترام می‌گذاریم و می‌دانیم حریف خطرناکی است اما ما می‌خواهیم برنده شویم. اکنون نتیجه بازی غیرقابل پیش‌بینی است و هر دو تیم شانس برابری دارند. این‌که کسی بخواهد برنده و بازنده را پیش‌بینی کند عجیب است» برانکو که به برگزاری بازی در کشور ثالث و محروم بودن پرسپولیس از حمایت هوادارانش در بخشی از صحبت‌های خود انتقاد کرده بود در پایان تأکید کرد: «ما برای پیروزی خواهیم جنگید و این خواسته نه ما که تمام ملت ایران و خصوصا طرفداران پرسپولیس است. کار سختی پیش‌رو داریم و ما در بازی رفت توانستیم به بازی برگردیم و این نشان‌دهنده انگیزه و روحیه بالای بازیکنان برای هدفی است که پیش رو داریم. در فوتبال هیچ غیرممکنی وجود ندارد و ما تا ثانیه آخر برای هدف مان خواهیم جنگید».
منبع: شهروند