۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵
اختصاصی دی اسپورت:

داماش - شموشک پس از 11 سال در لیگ دو!

دی اسپورت:در چارچوب هفته چهارم مسابقات لیگ دسته دوم عصر فردا در رشت دو تیم شمالی داماش گیلان و شموشک مازندران به مصاف هم می روند
کد خبر: ۷۰۷۴۴

به گزارش "دی اسپورت"، این دو تیم شمالی در حالی عصر فردا پس از 11 سال در لیگ دسته دوم به مصاف هم می روند که در اوایل دهه 80 رقابت های جذابی با یکدیگر در لیگ دسته اول و برتر داشتند.در روزگاری که نساجی حال و روز خوشی نداشت شموشک قدرتمندترین تیم آن روزهای مازندران بود و داماش(پگاه گیلان) نیز به همراه ملوان جز دو تیم مطرح گیلان بودند.

 

اولین دوئل شموشک-پگاه در دهه 80 بر می گردد به لیگ دسته اول فصل 81-82 که در انتهای فصل هر دو تیم موفق به صعود به لیگ برتر شدند.این دو تیم در فصول 82-83 و 83-84 نیز 4 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفتند که یک پیروزی برای پگاه،یک پیروزی برای شموشک و دو تساوی حاصل پیکارهای دو تیم بود.

 

آخرین دیدارهای رسمی دو تیم نیز باز می گردد به لیگ دسته اول فصل 85-86 که در دیدار رفت پگاه با 3 گل شموشک را از پیش رو برداشت و در دیدار برگشت در نوشهر،شموشک موفق به شکست دادن پگاه شد.

 

پس از فصل 85-86 دو تیم مسیری متفاوت را طی کردند.پگاه دو بار با تغییر مالکیت مواجه شد و این روزها با نام داماش در لیگ دسته دوم روزگار به سر می برد.شموشک نیز هیچ گاه نتوانست به سطح اول فوتبال ایران بازگردد و پس از چند فصلی که خبری از این تیم در مسابقات کشوری نبود در این فصل با تشکیلاتی جدید شاهد احیای این تیم مازندرانی هستیم.

 

حال پس از 11 فصل این بار در لیگ دسته دوم دو تیم سابقا لیگ برتری فوتبال ایران عصر فردا در استادیوم عضدی رشت به مصاف هم می روند که بدون شک مانند بقیه دیدارهای نمایندگان گیلان و مازندران این دیدار نیز حساسیت های خاص خود را به همراه خواهد داشت.