۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵

استارت سربازگیری توسط تراکتور

یک‌ سال محرومیت از جذب بازیکن جدید برای هیچ تیمی خوشایند نیست؛ آن هم برای تیمی مانند تراکتورسازی که در هر پنجره نقل‌و‌انتقالاتی حداقل دو، سه بازیکن سرباز از تیم‌های دیگر جذب می‌کند و به قدرت خود می‌افزاید.
کد خبر: ۷۱۲۵۴

به گزارش «دی اسپورت»؛ یک‌ سال محرومیت از جذب بازیکن جدید برای هیچ تیمی خوشایند نیست؛ آن هم برای تیمی مانند تراکتورسازی که در هر پنجره نقل‌و‌انتقالاتی حداقل دو، سه بازیکن سرباز از تیم‌های دیگر جذب می‌کند و به قدرت خود می‌افزاید. حالا اما در شرایطی که جوانان تراکتورسازی آرام آرام در ترکیب تیم جا افتاده‌اند و عملکرد خوبی ارایه داده‌اند، با نزدیک‌شدن به نقل‌و‌انتقالات نیم‌فصل شایعات درباره جذب ستاره‌های تیم‌های دیگر توسط تیم تبریزی داغ شده است.

 
تقویت تیم در نیم‌فصل
 
تراکتوری‌ها برای تقویت تیم خود در نیم‌فصل برنامه‌های زیادی دارند و از سوی دیگر ٨ جای خالی در لیست بزرگسالان نشان می‌دهد که آنها با خیالی آسوده می‌توانند به یارگیری در فصل نقل‌و‌انتقالات زمستانی بپردازند. موضوعی که در نقل‌و‌انتقالات نیم‌فصل درباره اکثر بازیکنان خوب وجود دارد،‌ قرارداد این نفرات با تیم‌های خود است و باشگاه‌ها نیز معمولا نفرات کلیدی‌شان را از دست نمی‌دهند. از این رو نقل‌و‌انتقال خاصی هم در نیم‌فصل صورت نمی‌گیرد. تراکتور اما امتیازی نسبت به تیم‌های دیگر دارد که می‌تواند هر بازیکنی را به خدمت بگیرد؛ جذب بازیکن سرباز. این امتیاز به باشگاه تراکتورسازی اجازه می‌دهد ستاره‌هایی که به خدمت سربازی‌ نرفته‌اند را هر زمان که می‌خواهد به تیم خود بیاورد و آنها به ‌طور قرضی هم سربازی‌شان را بگذرانند و هم برای تراکتور در لیگ برتر به میدان بروند.
 
توضیح یحیی
 
بعد از قوت‌گرفتن شایعات درباره جذب ستاره‌ها در نیم‌فصل یحیی گل‌محمدی مجبور شد توضیحاتی را ارایه دهد: «بسیاری از بازیکنان پیغام‌هایی برای من ارسال کرده‌ و برای حضور در تراکتورسازی در نیم‌فصل ابراز تمایل کرد‌ه‌اند. طبیعی است که چنین بازیکنی دوست دارد پیراهن تیم محبوبی مثل تراکتورسازی را بپوشد و حتی شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا را پیدا کند. از سوی دیگر ما هم نمی‌توانیم همه این درخواست‌ها را قبول کنیم.»
 
جذب ستاره‌های بزرگ
 

رمزگشایی از حرف‌های یحیی گل‌محمدی ما را به چند بازیکن خاص می‌رساند. نخستين نفری که به نظر می‌رسد او را در نیم‌فصل تراکتوری‌ بدانیم، احسان پهلوان ستاره چند‌ سال گذشته ذوب‌آهن است. در بین بازیکنان ذوب‌آهن گفته می‌شود صحبت‌هایی میان سعید مهدی‌پور و دانیال اسماعیلی نیز رد و بدل شده است. همچنین چند بازیکن ستاره از تیم‌های دیگر نیز تلاش‌هایی داشته‌اند تا بتوانند برای خدمت سربازی راهی تراکتورسازی شوند. در این شرایط حتی این احتمال وجود دارد تا ستاره‌های نامدار تیم‌های پرطرفدار پایتخت نیز از نیم‌فصل دوم پیراهن تراکتور را به ‌عنوان یار سرباز بر تن کنند. همان‌طور که شایعاتی درباره حضور علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس در تراکتورسازی شنیده می‌شود، شاید برخی از نفرات مورد اعتماد باشگاه‌های بزرگ نیز برای گذراندن خدمت سربازی راهی تبریز شوند.

 

 

منبع: شهروند