۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
اختصاصی دی اسپورت،

مروری بر هفته یازدهم لیگ دسته دوم گروهC

دی اسپورت:هفته یازدهم مسابقات لیگ دسته دوم در گروه سوم این رقابت ها عصر فردا آغاز می شود و تیم ها در دیدارهای بسیار حساس به مصاف هم می روند.
کد خبر: ۷۲۱۹۹

به گزارش"دی اسپورت"،در مهم ترین بازی های هفته یازدهم و در گروه سوم این مسابقات تیم صدرنشین شهرداری فومن باید در خانه از پالایش آبادان مدعی پذیرایی کند و و دو تیم رده سومی  نفت امیدیه و رده دومی خیبر خرم آباد در امیدیه به مصاف هم می روند.

 

شهرداری فومن که با وجود مشکلات شدید مالی همچنان در صدر جدول گروه سوم می تازد هفته گذشته موفق شد یک پیروزی ارزشمند را در کرمانشاه و مقابل بعثت کسب کند. شاگردان عاشوری در هفته یازدهم نیز باید در خانه مقابل تیم مدعی پالایش آبادان صف آرایی کنند.فومنی ها در بازی های خانگی آمار فوق العاده صد در صد پیروزی را یدک می کشند و دیگر تیم مدعی این گروه را نیز یعنی نفت امیدیه در فومن شکست داده اند.اما در طرف دیگر شاگردان فیروزی که هفته گذشته در خانه خود شکست دور از انتظاری مقابل شهرداری همدان پذیرا شدند به دنبال این هستند که در هفته یازدهم باخت هفته گذشته را جبران کنند هر چند که آبادانی ها مطمئنا کار سختی را مقابل شهرداری فومن خواهند داشت و در ابتدا باید به فکر این باشند که مقابل خط آتش خوب شهرداری گلی را دریافت نکنند و در ادامه به فکر گلزنی باشند. چیزی که پالایش آبادان را امیدوار می کند عملکرد خوب خط دفاعی این تیم است که با5گل خورده بهترین خط دفاعی را در این گروه دارد که البته خط آتش فومنی ها نیز با18گل زده دومین خط حمله برتر این گروه است که باید منتظر بود و دید جدال این دو تیم چه نتیجه ای را رقم می زند.باخت در این بازی میتواند آبادانی ها را تا حدی از جمع بالانشینان دور کند و پیروزی شهرداری فومن به نوعی میتواند خیال این تیم را به شرط رفع مشکلات مالی از بابت صعود راحت کند.

 

اما در دیگر دیدار 6امتیازی این گروه نفت امیدیه رده سومی باید در خانه از تیم مدعی خیبر خرم آباد پذیرایی کند.این دیدار را که به نوعی میتوان حساس ترین دیدار این گروه در هفته یازدهم نامید در امیدیه برگزار خواهد شد. دو تیم با وجود شرایط خوبشان در جدول هفته گذشته نتایج خوبی کسب نکردند، خیبر خرم آباد مقابل تیم قعرنشین خوشه طلایی ساوه در خانه خودش متوقف شد و نفت امیدیه نیز در خانه دیگر تیم قعرنشین گروه یعنی شهرداری بم موفق به کسب پیروزی نشد.خیبر خرم آباد با 20گل زده عنوان بهترین خط حمله را در هر سه گروه لیگ دسته دوم در اختیار دارد که میتواند در این بازی حساس کمک حال این تیم باشد البته در بخش دفاعی نفتی ها بهتر از حریف کار کرده اند که نشان میدهد مهاجمان خیبر در این بازی کار ساده ای نخواهند داشت.نفت امیدیه در خانه خودش سابقه باخت پر گل را داشته چیزی که بیشتر شاگردان خادمی را امیدوار می کند.اما تیم نفت امیدیه نیز با توجه به امتیاز میزبانی به دنبال این است که با پیروزی در این مسابقه و در صورت لغزش شهرداری فومن حتی باز هم صدر جدول را در اختیار بگیرد که البته با توجه به رقابت مستقیم با خیبر خرم آباد کار ساده ای نخواهد بود.

 

پاس همدان که با سرخاب نتوانسته بود نتایج خوبی کسب کند سکان هدایتش را به باقری نیا سپرد که این مربی کاربلد تحول خوبی را در پاس ایجاد کرد تا جایی که همدانی ها موفق شدند با4گل نفت امیدیه صدرنشین را در خانه اش شکست دهند و با توجه به استراحت هفته گذشته همچنان در رده پنجم قرار دارند و میتوانند با پیروزی در بازی خانگی این هفته مقابل تیم قعرنشین شهرداری بم خود را به جمع مدعیان گروه برسانند. اما آمار جالب در خصوص این دو تیم این که شهرداری بم با وجود اینکه در رده دهم جدول قرار دارد و در جمع فانوس به دستان است اما خط حمله این تیم با14گل زده از پاس همدان رده پنجمی هم بهتر عمل کرده اما خط دفاعی بمی ها با 23گل خورده عملکرد بسیار ضعیفی داشته که جایگاه این تیم در جدول به خوبی بیانگر این موضوع است. پاسی ها با توجه به استراحت هفته گذشته و روحیه بالا شانس بیشتری برای پیروزی در این بازی دارند هرچند که تیم شهرداری بم تیم از پیش باخته ای نیست.

 

بعثت کرمانشاه که در ابتدای فصل با جوانان گمنام بسیار خوب عملکرده بود رفته رفته با وجود مشکلات مالی نتوانست نتایج خوبی کسب کند که مدیریت باشگاه چاره کار را در شوک تغییر در راس کادر فنی دید تا جهانبخش جعفری سکاندار این تیم باشد اما این شوک هم کارگر نبود و بعثت هفته گذشته در کمال ناباوری با2گل مقابل شهرداری فومن در خانه خودش شکست خورد تا با یک پله سقوط در رده هفتم جدول قرار گیرد.با این سقوط حال دو تیم بعثت و کیمیافرآیند که هدایتش را جهانبخش جعفری سرمربی کنونی بعثت برعهده داشت همسایه هم در جدول هستند که میتواند به حساسیت و جذابیت این دیدار کمک کند.مطمئنا هر دو تیم بعثت و کیمیافرآیند به چیزی جز پیروزی در این بازی فکر نمی کنند و بازیکنان هر دو تیم انگیزه های فراوانی برای شکست تیم حریف دارند که در این بین کیمیافرآیند با پیروزی پر گل و خارج از خانه هفته گذشته از روحیه بالاتری برخوردار است.حواشی که در خصوص جدایی جهانبخش جعفری از کیمیافرآیند و پیوستنش به بعثت کرمانشاه به وجود آمد میتواند به حساسیت دو چندان بازی کمک کند خصوصا اینکه دو تیم برای جدایی از جمع تیم های قعرنشین باید در این بازی 3امتیاز را کسب کنند.

 

در دیگر بازی حساس این گروه که به نوعی6امتیازی قعرنشینان به حساب می آید خوشه طلایی ساوه در ساوه از گیتی پسند اصفهان پذیرایی می کند. ساوه ای ها هفته گذشته دست به کار بزرگی زدند و تیم مدعی خیبر خرم آباد را در خانه اش با نتیجه بدون گل متوقف کردند و مقابل بهترین خط حمله لیگ دسته دوم که در اختیار خیبر قرار دارد گلی را دریافت نکردند اما گیتی پسند هفته گذشته در خانه خودش تن به باخت3بر1مقابل کیمیافرآیند داد تا یک گام بیشتر به سمت سقوط به لیگ دسته سوم بردارد.این دیدار به نوعی یکی از آخرین شانس های گیتی پسند برای رهایی از سقوط است. در طرف دیگر خوشه طلایی که انگیزه فراوانی از توقف خیبر در خانه اش دارد به دنبال این است که با شکست گیتی پسند یک و یا دو پله در جدول صعود کند و  مقداری شرایط خود را بهبود بخشد.

 

در این هفته شهرداری همدان استراحت خواهد داشت.

 

گزارش:علیرضا یاوری

 

برنامه هفته یازدهم لیگ دسته دوم گروهC:

 

کیمیافرآیند  -  بعثت کرمانشاه

 

خوشه طلایی ساوه  -  گیتی پسند اصفهان

 

شهرداری فومن  -  پالایش آبادان

 

پاس همدان  -  شهرداری بم

 

نفت امیدیه  -  خیبرخرم آباد