۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
باشگاه به وظایفش عمل کرده، کادر فنی مقصر است!

رمز گشایی از استعفای مدیرعامل مس

احمد نخعی و شاگردانش که در هفته اخیر روزهای ناآرامی را پشت سر گذاشتند
کد خبر: ۷۴۷۸۰

به گزارش «دی اسپورت»؛ احمد نخعی و شاگردانش که در هفته اخیر روزهای ناآرامی را پشت سر گذاشتند. نتایج مس مطلوب هواداران این تیم نبود و پس از ثبت شکست دوم در دور برگشت، سایت باشگاه مس کرمان از استعفای سید امجد مسعود زاده مدیرعامل این باشگاه خبر داد، آن هم در شرایطی که به نظر می رسید طراحان این ماجرا نیت دیگری را در تفکر خود دنبال می کنند .
 گمانه زنی ها درست از آب درآمد و مدیرعامل مس در مصاحبه ای با یکی از خبرگزاری ها اینگونه گفت :  استعفا دادم، اما هنوز هیأت مدیره قبول نکرده است. اصرار می کنم از تیم جدا شوم، اما هیأت مدیره به دنبال این هست که من در تیم بمانم و کمک کنم. بعضی وقت ها رفتن باعث می شود تا فضا برای دوستان بهتر شود تا بتوانند با آرامش کار کنند. من دلم با تیم است، شرایط من با تیم مس کرمان مثل رابطه پدر و فرزندی است.
او همچنین نارضایتی اش را از نتایج تیم اینگونه اعلام می کند تا به نحوی کادر فنی تیمش را هم در نتایج ضعیف تیم سهیم کرده باشد.
از نتایج به دست آمده ناراضی هستم، چراکه ما ابزار، نیرو و امکانات مناسبی داریم و پتانسیل آن را داریم که نتایج خوبی را کسب کنیم. بعضی وقت ها با توجه به بضاعت کم، نمی شود نتایج گرفت، اما زمانی که تمام شرایط مهیا است، حتی یک بازیکن هم به علت مسائل مالی به باشگاه مراجعه نمی کند، این نشان می دهد که تیم مس فضای مناسبی دارد و می تواند نتایج خوبی کسب کند
با این مصاحبه معادلات کمی پیچیده تر شد، مدیرعاملی که چند هفته قبل، و حتی از ابتدای فصل همواره مورد حمایت احمد نخعی سرمربی تیم بود و حتی حمایت های همه جانبه سرمربی از وی، موجب شده بود تا روابط نخعی با برخی از هواداران مس  تیره و تار شود، با عقب نشینی ضمنی در شرایط بحرانی از سرمربی تیمش حمایت نکرده و تلویحا کادر فنی را مقصر نتایج بدست آمده معرفی می کند .
جابجایی محل برگزاری بازی ها
مسعود زاده از ابتدای فصل به خوبی از برنامه های تاکتیکی سرمربی تیمش مطلع بود و می دانست تیمش فوتبال روی زمین صاف و هموار را در دستور کار دارد. حال با گذشت یک نیم فصل و با وجود اعتراضات هواداران مس در قبال نتایج این تیم ، وی دست به کار شده و پس از انجام مذاکراتی تصمیم به انتقال بازی های مس کرمان به شهرسیرجان  می گیرد. آن هم در شرایطی که وضعیت نامناسب زمین مختص تیم مس کرمان نبوده و بسیاری از تیم ها چه در کرمان و چه در بیرون کرمان با این مشکل مواجه هستند .
اما در این بین سوالاتی مطرح می شود، آیا این انتقال در واقع به معنی هشدار و فرصتی به احمد نخعی از سوی باشگاه برای جبران نتایج و امتیازات از دست رفته است؟  تا دیگر وی بهانه ای برای طرح موضوع کیفیت پائین چمن ورزشگاه  کرمان نداشته باشد ؟ یا اینکه در کوچ مسی ها به سیرجان باید به دنبال مسائل و اتفاقات دیگر مثل فرار از شنیدن صدای هواداران معترض  به عملکرد کادر فنی و اجرایی باشگاه بود ؟ آیا این استعفای نه چندان جدی و همچنین انتقال بازی ها به سیرجان سیاست حذف سرمربی فعلی مس از کادر فنی این تیم را دنبال می کند؟
باید منتظر بازی های نارنجی پوشان و اتفاقات هفته های پیش رو بود. آیا مدعیان حمایت از بومی گرایی در ادامه راه از سرمربی مسی ها حمایت می کنند؟  یا اینکه اتفاقات هفته های اخیر پروژه حذف آرام و با برنامه سرمربی بومی تیم را دنبال می کرده است.

 

یادداشت: عباس آقاملایی - روزنامه کارمانیا