۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴
اختصاصی «دی اسپورت»؛

دیدار خونه به خونه و نساجی از نگاه آمار

بدون شک حساس ترین دیدار هفته بیست و یکم رقابت های لیگ آزادان، تقابل دو تیم خونه به خونه بابل و نساجی مازندران است که جز دیدار رفت و برگشت دو سال پیش که تقریبا بدون حاشیه خاصی به پایان رسید
کد خبر: ۷۴۸۹۸

به گزارش «دی اسپورت»؛ بدون شک حساس ترین دیدار هفته بیست و یکم رقابت های لیگ آزادان، تقابل دو تیم خونه به خونه بابل و نساجی مازندران است که جز دیدار رفت و برگشت دو سال پیش که تقریبا بدون حاشیه خاصی به پایان رسید، در سال گذشته انواع و اقسام درگیری ها را به خود دیده است.


در زیر نگاهی اجمالی خواهیم داشت با تقابل دو تیم خونه به خونه بابل و نساجی مازندران از ابتدا تا کنون که می خوانید.

اولین دربی با طعم مربی خارجی
خونه به خونه بابل پس از ناکامی در صعود به لیگ آزادگان، امتیاز بهمن شیراز را خرید تا مازندران پس از چند سال دوباره صاحب دو تیم در سطح دوم فوتبال کشور شود. هواداران نساجی هم که سال های زیادی را در انتظار صعود به لیگ برتر منتظر مانده بودند پس از تقابل با نوشهر، ساری و ... حالا خود را برای مصاف با دیگر تیم استان آماده می کردند. دو تیم در شرایطی به دیدار هم رفتند که پائولو آلوز پرتغالی سکاندار هدایت نساجی بود و در مقابل اکبر میثاقیان وظیفه هدایت بازیکنان خونه به خونه را به عهده داشت. بازی با شور و هیجان خاصی از سوی هواداران دو تیم در ورزشگاه پیر شهید وطنی آغاز شد و برخلاف سکوها، بازی در زمین زیاد پرتکاپو دنبال نمی شد ولی درست در لحظه ای که همگان منتظر سوت پایان بازی و ثبت اولین تساوی دو تیم در اولین پیکارشان بودند، فریبرز گرامی با ضربه سر، استادیوم قائمشهر را که در دل شهر قرار دارد، به مرز انفجار رساند تا نساجی فاتح اولین دیدار برابر خونه به خونه لقب بگیرد.





 
نساجی با مربی جدید، میثاقیان در فکر جبران
دومین تقابل نساجی و خونه به خونه در حالی اتفاق افتاد که قائمشهری ها پائولو آلوز را به دلیل نتایج ضعیف از کار برکنار و سید کوروش موسوی، سرمربی موفق فولاد نوین اهواز را که سال گذشته با این تیم به لیگ برتر راه یافته بود را به عنوان سرمربی معرفی کردند و در تیم مقابل خونه به خونه با اکبر میثاقیان امید زیادی به حضور در جمع تیم های لیگ برتری فصل آینده داشت. با سوت آغاز بازی، دو تیم نمایشی به مراتب بهتر از بازی رفت را به اجرا در آوردند ولی نیمه نخست این دیدار هم به مانند بازی رفت، گلی در بر نداشت تا اینکه در اوایل دقیقه هشتاد، مهاجم بابلی ها با خطا عیسی پرتو، مدافع نساجی سرنگون شد و داور در سوت خود به نشانه اعلام ضربه پنالتی دمید و در ادامه اعتراض بازیکنان و هواداران نساجی سودی نداشت و منصور تنهایی پنالتی اعلامی را به راحتی وارد دروازه قائمشهری ها کرد. تلاش دو تیم در وقت های باقی مانده سودی در پی نداشت و در پایان خونه به خونه فاتح دومین تقابل دو تیم لقب گرفت.

 





 

سومین دربی و تقابل دارا و ندار
سومین تقابل دو تیم خونه به خونه و نساجی مربوط می شود به دوم آبان هزار سیصد و نود پنج که دو تیم در شرایطی کاملا متفاوت پا به میدان گذاشتند. قائمشهری ها پس از پشت سر گذاشتن فصلی آرام که تیم از لحاظ مالی شرایط نسبتا خوبی داشت، با یک رکود صد در صدی مواجه شدند، به طوری که مهدی پرهام، مالک باشگاه نساجی صراحتا از عدم تیمداری صحبت می کرد و باشگاه برای تامین ابتدایی ترین امکانات تمرین ناتوان بود و در مقابل بابلی ها به مانند همیشه در شرایطی کاملا رویایی از لحاظ مالی قرار داشتند. با آغاز بازی نساجی توپ و‌ میدان را در اختیار گرفت و محمد عباس زاده، گلزن ترین مهاجم فصل گذشته لیگ آزادگان موفق شد اولین گل بازی را به سود قائمشهری ها به ثمر برساند و محمد غلامی، مهاجم آماده آن روزهای خونه به خونه درست ۹ دقیقه بعد بازی را به تساوی کشاند تا حداقل هواداران دو تیم برای اولین بار، بازی با بیش از یک گل را تماشا کنند. بازی با تساوی یک - یک و فرصت هایی که از سوی دو تیم به ثمر نمی نشست می رفت به پایان برسد که جلال رافخایی در واپسین لحظات بازی، گل دوم شاگردان مرزبان را به ثمر رساند تا انتقام اولین تقابل دو تیم را که خونه به خونه با گل دقایق پایانی شکست خورده بود را بگیرد و در نهایت این دیدار که کارشناسان از آن به عنوان بهترین و فنی ترین تقابل فوتبال قائمشهر و بابل  در چند سال اخیر نام می برند، با برتری خونه به خونه به پایان برسد.

 





 

استارت درگیری های تقابل فوتبال بابل و قائمشهر
چهارمین تقابل دو تیم مربوط می شود به روزهای پایانی سال ۱۳۹۵ که هواداران دو تیم به مانند تمام مردم ایران خود را برای عید باستانی آماده می کردند. دو تیم با نیمکتی کاملا متفاوت نسبت به بازی رفت پا به میدان گذاشتند، به طوری که حسین مسگرساروی، به عنوان سرمربی نساجی جانشین محمود فکری شده بود و نادر دست نشان به جای مرزبان روی نیمکت خونه به خونه نشست. شکست در بازی رفت، کوچ مجتبی رمضانی، آماده ترین بازیکن نساجی مازندران که به دلیل مشکلات مالی عطای کار در تیم زادگاهش را به لقایش بخشیده بود و نشستن نادر دست نشان، سرمربی موفق قائمشهری ها روی نیمکت خونه به خونه موجب شده بود تا هواداران یکی از ریشه دارترین تیم های شمال کشور از این بازی تنها پیروزی بخواهند. بازی پرالتهاب دو تیم بدون حضور محمد عباس زاده که عبدالحمید رمضانی، مدیرعامل وقت قائمشهری ها پس از دو روز حضور در کمیته انضباطی نتوانسته بود اجازه بازی اش را به دلیل محرومیت بگیرد، در میان کری هواداران دو تیم آغاز شد و مرتضی غلامعلی تبار، مدافع بابلی نساجی موفق شد گل اول بازی را با یک ضربه سر به ثمر برساند و در اواخر نیمه نخست، پژمان نوری، هافبک کهنه کار بابلی ها بازی را به تساوی کشاند و دو تیم با همین نتیجه به رختکن رفتند. با پایان نیمه اول، کری بین هواداران جایش را به فحاشی داد و طرفداران دو تیم با سنگ و چوب به دنبال احقاق حقی که آخرش هم مشخص نشد چه بود، به جان هم افتادند و همین برای به خاک و خون کشیده شدن هواداران دو تیم کافی بود و بازی با نتیجه ۱-۱ نیمه تمام به پایان رسید. کمیته انضباطی در ابتدا رای بازی نیمه تمام را به سود بابلی ها داد و مدیرعامل وقت نساجی موفق شد این رای را در استیناف بشکند و حکم به برگزاری زمان باقی مانده بازی بگیرد که در نهایت آن بازی به دلیل عدم حضور خونه به خونه در زمین مسابقه، با حکم کمیته انضباطی با نتیجه ۳-۰ به سود نساجی به پایان رسید.





 

 

یک گل و دیگر هیچ

پنجمین تقابل نساجی و خونه به خونه به هفته چهارم همین فصل مربوط می شود که کاملا تحت تاثیر دیدار سال گذشته قرار داشت و در نهایت بازی سرد و کسل کننده دو تیم با گلزنی محمد آشتیانی به سود نساجی به پایان رسید و اینبار اتوبوس حامل بابلی ها بود که با سنگ عده قلیلی از هواداران عصبانی نساجی شکسته شد، تا باز هم فوتبال ایران، روی زشتی و پلیدی فوتبال را در مازندران به نظاره بنشیند.

 


بازیکنان سابق نساجی، برگ برنده بابلی ها

در کمتر از دو روز دیگر ششمین تقابل نساجی و خونه به خونه در حالی در ورزشگاه خاطره انگیز هفت تیر بابل برگزار خواهد شد که دو تیم باز هم دست به تغییر کادرفنی خود زده و از لحاظ بازیکن شرایط کاملا متفاوتی را تجربه می کنند، به طوری که قائمشهری به نسبت نیم فصل اول بیش از هفت بازیکن جدید به خدمت گرفته و همین مقدار بازیکن را از دست داده اند و بابلی ها با حفظ تمامی نفرات نیم فصل نخست، تنها در چند پست تیم خود را تقویت کرده اند. بدون شک نکته ای که در بازی پیش رو بیش از هر چیزی به چشم خواهد آمد، حضور تعداد زیادی بازیکنان مازنی در تیم بابلی است که نفراتی چون حمید کاظمی، مجتبی رمضانی، محمد قاسمی نژاد و فرشاد فرجی سابقه بازی در نساجی را نیز در کارنامه خود دارند و به هر ترتیب از انگیزه بالاتری نسبت به سایر بازیکنان برای این بازی برخوردارند و می توانند حوادث تاثیرگذار این بازی را رقم بزنند.
حال تنها باید منتظر ماند و دید که در نهایت برنده ششمین تقابل نساجی مازندران و خونه به خونه بابل چه تیمی لقب خواهد گرفت و آیا این بازی هم به مانند بازی های دیگر با معرفی یک تیم به عنوان پیروز میدان به پایان می رسد یا خیر؟

 




ترند های روز