۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
آرزویم حضور دوباره در استقلال است

ایمان باصفا: برای صعود می جنگیم

بازیکن تیم فوتبال ملوان گفت: فوتبالم را از استقلال آغاز کردم و آرزویم حضور دوباره در این تیم است.
کد خبر: ۷۵۱۶۱

به گزارش «دی اسپورت»؛ دیدار ملوان و صبا از سری مسابقات هفته بیست و یکم رقابت های لیگ آزادگان به دلیل عدم حضور قمی ها در انزلی لغو شد ولی ایمان باصفا، هافبک تهاجمی انزلی چی ها معتقد است که این موضوع تنها به دلیل بی برنامگی قمی ها به وجود آمده است.

ماحصل گفتگو خبرنگار دی اسپورت با ایمان باصفا، هافبک تهاجمی ملوان بندرانزلی را در زیر می خوانید.

 از لغو بازی ملوان و صبا آغاز کنیم.
 در مورد لغو دیدار ما برابر صبا باید بگویم که شرایط جوی و زمین مسابقه کاملا برای انجام این دیدار مهیا بود و تیم ما هم به طور صد در صد آماده برگزاری این بازی و کسب سه امتیاز بود ولی با تمام احترامی که برای صبایی ها قائلم، به اعتقاد من این بازی تنها به دلیل بی برنامگی این تیم لغو شد ولی در کل باید این را هم اضافه کنم که ما برای صعود می جنگیم و این دیدار هر زمان از سال برگزار شود، ما مشکلی نداریم و باید این بازی را با پیروزی پشت سر بگذاریم.

پس اعتقاد دارید که ملوان از لغو این دیدار متضرر شده است؟
بله، یقینا همین طور است. زیرا حالا باید در فاصله ۱۲ روز، آن هم در این موقع از سال، سه دیدار را برگزار کنیم که البته با درایت کادرفنی و انجام تمرینات ریکاوری مناسب انشاله این مشکل حل می شود.

از شرایط تیم ملوان برای بازی با مس کرمان برای خوانندگان ما بگویید.
خب پس از لغو دیدار برابر صبا، تمرینات مان را برای تقابل با مس کرمان آغاز و تمرینات خیلی خوبی را پشت سر می گذاریم و با توجه به اعتقاد آقای دست نشان که حتی از بازی های بیرون خانه هم امتیاز کامل می خواهند، تنها برای کسب سه امتیاز به میدان می رویم و انشاله با ارایه یک بازی زیبا و تماشاگر پسند بتوانیم به هدف مان برسیم.

شرایط ملوان نسبت به هفته های ابتدایی لیگ خیلی بهتر شده، به عنوان بازیکن، دلیل آن را در چه می دانید؟
ملوان در این فصل تغییرات زیادی داشته و‌ همانطور که گفتید از هفته ابتدایی فصل تا به امروز پیشرفت محسوسی داشته ایم. به هر حال گذشت زمان موجب شده تا بازیکنان بیشتر با ذهنیت کادرفنی آشنا شوند و هماهنگی بیشتری پیدا کنند. البته این موضوع را هم باید اضافه کنم که حضور پژمان نوری به عنوان کاپیتان در ترکیب ملوان کمک زیادی به بازیکنان جوان تیم می کند زیرا رنج تیمی ما بسیار جوان است و حضور آقا پژمان مخصوصا در شرایطی از بازی که کار گره می خورد خیلی به ما جوانترها کمک می کند.

آیا ملوان می تواند در پایان فصل جشن صعود بگیرد؟
ببینید اینکه از حالا و در حالی که هنوز ۱۴ هفته از لیگ باقی مانده، بخواهیم بگوییم کدام تیم صعود می کند، فکر می کنم منطقی نباشد. به هر حال هر تیمی که بخواهد صعود کند، نیاز به یک سری امکانات دارد که ملوان از لحاظ بازیکن و مربی، تمام شرایط را دارد ولی از لحاظ امکانات تا اینجا تنها مسوولینی داشته ایم که پیگیر کار هستند ولی در کل از نظر امکاناتی شرایط خیلی خوبی نداریم که انشاله شرایط بهتر شود.

نظرتان در مورد مردم انزلی چیست؟
اگر تنها یک بار به انزلی سفر کنید، به چشم می بینید که مردم این شهر با فوتبال زندگی می‌کنند و واقعا برد و باخت تیم در زندگی روزمره شان تاثیرگذار است. ما هم تنها به دلیل داشتن چنین هوادارانی بدون توجه به مشکلات بیرونی، در زمین مسابقه تمام تلاش مان را به کار می‌ گیریم تا انشاله بتوانیم ملوان را به جایگاه اصلی اش که حضور در لیگ برتر است برسانیم تا مردم انزلی را خوشحال کنیم که انشاله بتوانیم در پایان فصل به این مهم دست یابیم.

شما چند سالی در استقلال بازی کرده اید و این تیم به فینال جام حذفی رسیده است.
بله، من فوتبالم را از استقلال آغاز کردم و آرزویم حضور دوباره در این تیم است. به شخصه از حضور این تیم در فینال جام حذفی بسیار خوشحالم. در مجموع به نظر من استقلال بهترین تیم ایران است که حتی در آسیا به دلیل داشتن دو قهرمانی یک برند محسوب می شود.

به نظر شما با آمدن شفر شرایط استقلال بهتر شده است؟
خب کاملا از روند تیمی مشخص است که تیم از لحاظ تاکتیکی تغییرات زیادی داشته و این موضوع را می توان از نتایج این تیم متوجه شد ولی به نظر من باید از آقای منصوریان هم تشکر کرد و به ایشان هم خسته نباشید گفت، زیرا این نفرات با نظر ایشان جذب شده اند و نتایج اخیر نشان می دهد که در جذب بازیکن خوب عمل کرده است.

حرف پایانی.
در پایان امیدوارم که مهدی قاعدی عزیز هرچه زودتر سلامتی خود را به دست بیاورد و به مستطیل سبز بازگردد و همچنین ملوان هم بتواند از سه بازی پیش رو حداکثر امتیاز را کسب کند و در پایان فصل جزو تیم های صعود کننده به لیگ برتر باشد.