۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
اختصاصی دی اسپورت

ناظرینی که خود نیاز به نظارت دارند

دی اسپورت: دیدار کاسپین قزوین و شهدای بابلسر با همه ی اتفاقات تلخ پیش آمده اتفاق بدتری داشت و آن برخورد بسیار بد ناظر با خبرنگاران بود.
کد خبر: ۷۵۵۴۵

به گزارش دی اسپورت، امروزه یکی از ارکان بسیار مهم در فوتبال پوشش رسانه ای مسابقات است که سبب می شود جذابیت های این رشته برای هواداران چندین برابر شود. تعداد کمی از هواداران امکان حضور در ورزشگاه را دارند و بسیاری از دیدارها پوشش تلویزیونی ندارند و در این بین تنها راه ارتباطی برای هواداران یک تیم رسانه ها هستند. 

رسانه ها این روزها در فوتبال ایران با کمترین درآمد و در شرایط بسیار سخت آب و هوایی، رفت و آمد، جایگاه خبرنگاران و ... در پوشش مسابقات تلاش بسیاری می کنند اما گاها اتفاقات کوچکی کام خبرنگاران را تلخ می کند و سختی کار آنها را دو چندان.

خوشبختانه در سطح لیگ برتر و در اکثر مسابقات لیگ یک امکانات هرچند حداقل اما مناسبی در ورزشگاهها برای رسانه ها فراهم است اما در برخی مسابقات لیگ دو ورزشگاهها عملا امکاناتی برای خبرنگاران ندارند و ناظرین بازی نیز با برخوردهای گاها تند مانع از انجام وطیفه آنها می شوند.

یکی از مشکلاتی که خبرنگاران با آن مواجه هستند تهیه اسامی بازیکنان است. در مسابقات لیگ برتر و اکثر مسابقات لیگ یک لیست بازیکنان دو تیم تایپ شده در اختیار خبرنگاران قرار می گیرد اما در لیگ دو خبرنگاران ناچارند لیست را از ناظر بازی دریافت کنند اما عدم همکاری تعدادی از ناظرین و گاها برخورد بسیار تند آنها سبب می شود خبرنگاران در انجام وظیفه ی خود ناکام بمانند. البته ناگفته نماند بسیاری از ناظرین نیز بسیار محترمانه با خبرنگاران برخورد کرده و نهایت همکاری را دارند.

در جریان دیدار کاسپین قزوین و شهدای بابلسر ناظر بازی که در رختکن داوران حضور داشت از دادن لیست بازیکنان به خبرنگار دی اسپورت حتی تا ۵ دقیقه مانده به شروع بازی خودداری کرد و در ادامه برخوردهای بسیار تندی با وی داشت. 

از طرفی در جریان دیدار خوشه طلایی ساوه و خیبر خرم آباد ناظر این دیدار برخورد بسیار محترمانه ای نه تنها با خبرنگاران بلکه با همه ی عوامل بازی داشت و با وجود اینکه تماشاگران خیبر به وی فحاشی کردند و برخی نیمکت نشینان این تیم برخورد بدی با وی داشتند با سعه صدر جنجال های طول بازی و انتهای بازی را کنترل کرد.

ای کاش انتخاب ناظرین با دقت بیشتری انجام شود و در  کلاسهای توجیهی نحوه برخورد با عوامل مختلف مسابقات برای آنها شرح داده شود. به هرحال ناظرین بالاترین رده در برگزاری مسابقات هستند و از آنها توقع بیشتری می رود.