۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰
یادداشت روز:

باز هم جادوگری و باز هم خونه به خونه!

باید منتظر ماند و دید که نیروی انتظامی بابل که مالک باشگاه خونه به خونه رسما سربازش را با توجه به تصاویر منتشره به رمالی متهم کرده ، چه واکنشی به این ماجرا نشان خواهند داد؟
کد خبر: ۷۵۶۳۱

«دی اسپورت»: اتفاقاتی مانند جادوگری از دیرباز نقل محافل ورزشی بوده و در قرن بیست و یکم نیز در کشورهای جهان سوم همچنان شنیده می شود. معضلی که حالا ورزشگاه ها و باشگاهای ایرانی را فرا گرفته، به طوری که یکی از باشگاه های لیگ یکی در عرض کمتر از چند ماه، با توجه به اسناد و مدارک منتشر شده، دو بار به گرفتن امتیاز از راه جادو و جمبل و نیروهای ماوراالطبیعه متهم می شود.
با پایان هفته یازدهم مسابقات لیگ آزادگان، به یکباره خبری به سرعت برق و باد در رسانه های معتبر کشور مبنی بر استفاده باشگاه گل گهر سیرجان از جادوگری برای کسب نتیجه مقابل خونه به خونه بابل منتشر و در فضای مجازی دست به دست شد( دیداری که با نتیجه صفر - صفر به پایان رسید). اظهارات آن روز متهمان ردیف اول استفاده از جادوگری در نهایت به سود بابلی ها خاتمه یافت و تنها جمله ای که فتح آبادی، سرپرست سیرجانی ها در برنامه زنده تلویزیونی مطرح کرد این بود که «خدا جای حق نشسته». جمله ای که گویا خیلی زودتر از آنچه تصور می شود، قرار است حقانیت را روشن کند.

 


با گذشت چند ماه، ماجرای جادو و جمبل سیرجان می رفت پس از با متهم شدن گل گهری ها و محرومیت چند نفر از کارمندان این باشگاه که حتی برنامه لیگ یک آن زمان هم دوست نداشت حرف های آنها را بشنود، به دست فراموشی سپرده شود که دوباره پای یکی از باشگاه هایی که در آن روز نامش به عنوان متهم مطرح شده بود، اینبار در بازی برابر نفت مسجد سلیمان به ماجرای جادوگری باز شد.

تصاویر تلویزیونی فوتبال یک، فردی را در پشت نیمکت تیم نفت مسجدسلیمان نشان می داد که با به تن کردن کاور ماموران نیروی انتظامی، با کاغذی در دست اقدام به کشیدن اشکالی می کرد که در نهایت با اعتراض نفتی ها از پشت نیمکت شان دور شد ولی تصاویر منتشر شده نشان می دهد که شماره بازیکن گلزن و حتی دروازه ای که قرار است باز شود، روی کاغذ مورد نظر به سادگی قابل رویت است.




تمام اینها در حالی است که خلردی، نایب رییس هیات فوتبال استان مازندران که معمولا از حاشیه گریزان است و در بازی خونه به خونه و نساجی به سادگی مقابل دوربین خبرنگاران از محمودزاده، رییس برگزاری مسابقات لیگ یک که ورود اسب ها به داخل ورزشگاه هفت تیر بابل را تنها نقطه تاریک برگزاری آن بازی بیان کرده بود، انتقاد کرد و گفت: مگر با هم حرف نزدیم که در این مورد صحبت نکنی، درست دقایقی بعد طی مصاحبه ای همه چیز را دانسته و ندانسته تکذیب کرد. حال اینکه تا چه حد صحبت های چنین فردی می تواند ملاک انجام یا عدم انجام کاری قرار گیرد، سوالی است که بدون شک خوانندگان بهتر می توانند پاسخ آن را بدهند.
 





 

حال باید منتظر ماند و دید که نیروی انتظامی بابل که مالک باشگاه خونه به خونه رسما سربازش را با توجه به تصاویر منتشره به رمالی متهم کرده و همچنین کمیته اخلاق که مبنای تاسیسش مبارزه با فسادهای اینچنینی است، چه واکنشی به این ماجرا نشان خواهند داد؟