۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶
ورزشگاه پارس با دربی شیراز افتتاح می شود

کامیاب: فجر پتانسیل صعود به لیگ برتر را دارد

باحضور وزیر ورزش و جوانان 100 زمین چمن مصنوعی در فارس افتتاح می شود
کد خبر: ۷۵۷۶۱

به گزارش «دی اسپورت»؛ مدیر کل ورزش و جوانان فارس گفت :ورزشگاه پارس با برگزاری دربی شیراز در لیگ دسته اول افتتاح می‌شود
نشست خبری برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی شیراز انجام  شد. این پیاده روی همزمان با روز زن و میلاد حضرت فاطمه انجام خواهد شد.
پیاده روی از  شهرک میانرود آغاز خواهد شد و در ادامه با  انجام یک جشن بزرگ خانوادگی با حضور شرکت کنندگان در ورزشگاه 50 هزار نفری پارس به پایان خواهد رسید.
مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس در این نشست خبری اظهار داشت :فارس در حوزه‌ای ورزش همگانی، حرفه ای و قهرمانی پیشرفت زیادی داشته است.
از همان ابتدای حضور من در اداره کل ورزش و جوانان استان فارس  چشم انداز ما بازی های آسیایی 2018 بود.
وی ادامه داد :در این راستا از دو سال گذشته در اداره کل ورزش و جوانان استان فارس  ستاد هایی برای حضور پر افتخار فارسی ها در رشته های مختلف ورزشی  تشکیل شد تا بتوانیم  توانمندی های خود را به صورت واقعی مشخص کنیم.
بر همین مبنا 14 رشته ورزشی از بین 48 رشته موجود  شناسایی شدند که فارس  در آن قابلیت گرفتن مدال و حضور  ورزشکاران در تیم ملی دارد.
حیدر علی کامیاب خاطر نشان کرد :برای آمادگی ورزشکاران این 14 رشته ورزشی بیش از  250 میزبانی از ابتدای سال 95
در فارس و شیراز گرفته شد.
کار نرم افزاری و برنامه ریزی  بر عهده هیات های ورزشی استان نهاده شده  است و اداره کل ورزش و جوانان استان فارس پشتیبانی آنها را بر عهده خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در دهه فجر 1500 برنامه ورزشی متنوع در فارس انجام شد گفت :در این دهه برای اولین بار المپیاد های بومی محلی،در تمام شهرستان های فارس انجام شد، فارس در حوزه ورزش های همگانی در ایران پیشرو بوده است و در حال حاضر جز سه استان برتر کشور است.
برای مثال در پیاده روی بزرگ خانوادگی داراب بیش از  صد هزار نفر  شرکت کننده داشتیم ، که این نشان می دهد مردم ما علاقمند به ورزش هستند.
کامیاب افزود،:فارس در هفته گذشته میزبان 800 نفر از کارکنان دولت  بود و مسابقات ورزشی آنها را برگزار کرد، البته لازم است از اقداماتی که سازمان های مختلف  در حوزه ورزش کارکنان با اختصاص یک درصد ماده 53 انجام داده اند تقدیر کنم.
مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس با عنوان اینکه فارس در بخش حرفه ای هم شرایط مناسبی دارد ادامه داد : تیم هندبال شهید چمران لارستان  برای اولین بار در مسابقات آسیایی این رشته شرکت کرد و در حال حاضر هم فدراسیون این تیم  را به عنوان نماینده ایران به مسابقات غرب آسیا اعزام کرده است و توانسته هر سه مسابقه ابتدایی خود را با پیروزی پشت سر بگذراند. فارس در حال حاضر از حضور در لیگ برتر فوتبال محروم است و با توجه به اینکه تیم   فجر شهید سپاسی  پتانسیل صعود به لیگ برتر را دارد  از این تیم  با قدرت حمایت می کنیم تا بتواند به  لیگ برتر صعود کند و خواسته مردم فارس بر آورده شود.
یکی از مشکلاتی که  در فارس وجود دارد نبود و یا عدم حضور حامیان مالی در  ورزش است که این حوزه را رنج می‌دهد.  گفتنی است تیم فوتبال بانوان فارس که در لیگ برتر حضور دارد اسپانسر ندارد  و اداره کل ورزش و جوانان فارس هزینه ای این تیم را می‌دهد تا بتواند در لیگ حضور داشته باشد.
کامیاب تصریح کرد :استان فارس در حوزه جوانان در سال های 94 و 95 از نظر عملکرد  اول شدو در سال  96 نیز به این مقام خواهد رسید ،هدف دولت این‌است که مشارکت جوانان را در امور بیشتر کند ، مسئولین باید به جوانان  اعتماد کنند تا آنها با انگیزه بیشتری در سازمان های مردم نهاد فعالیت کنند.
ما در فارس اولین خانه جوان کشور را ایجاد کردیم، که در آن دفاتر سمن ها، کتابخانه الکتریکی و عمومی، بخش های مشاوره ای و کمیته های دیگر فعال هستند.  در دیگر شهرستان های فارس نیز  5 خانه جوان با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح خواهد شد.
.
فارس در  گذشته 18 سازمان مردم نهاد داشته که  در حال  حاضر این امار به بیش از  صد سمن فعال رسیده است ، از این بین 70' ان  جی  او' اعتبار نامه دارند، این سمن ها علاوه بر ورزش در حوزه هایی مثل محیط زیست، فرهنگی، مذهبی فعالیت می‌کنند.
وی با عنوان اینکه شیراز در سال 2017 پایتخت جوانان جهان اسلام بود گفت : در این پایتختی هشت برنامه بین المللی برگزار  کردیم که همگی توسط خود جوانان  برگزار شد و هیچ مبلغی بابت حق الزحمه دریافت نکردند .
در ادامه این نشست مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس اظهار داشت :برای اولین بار در ممسنی استخر سر پوشیده آماده بهره برداری است، البته در شهرهای دیگر  هم  می‌توانیم این اماکن را احداث کنیم اما به خاطر فعالیت دیگر سازمان ها در این ساخت و سازها اداره کل ورزش و جوانان برنانکه ای نداشته است.
 در زیرساخت ها خیرساز، فارس پیشرو هست، بزرگترین مجموعه ورزشی  خیر ساز در لارستان با اعتباری ، 40 میلیاردی در حال ساخت است، یکی  دیگر از این مجموعه ها در گراش ساخته شده که  با حضور جناب آقای سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در نیمه اول اسفندماه افتتاح خواهد شد. این مجموعه با سه هزار صندلی و سالن چند منظوره تا زمانی که سالن  شش هزار نفره  شیراز افتتاح شود می‌تواند میزبان رویدادهای بزرگی در فارس باشد.





 با سفر وزیر ورزش علاوه بر مجموعه های یاد شده  صد زمین چمن مصنوعی در روستاهای فارس، زورخانه درجهرم، سالن ورزشی در خانه زنان، کار،  کازرون، نی‌ریز افتتاح خواهد شد. در روستاها اقدامی انقلابی خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه تا پایان سال97  پیاده روی بزرگ خانواده در شیراز برگزار می شود گفت : در شورای عالی ورزش استان تصمیم بر این شد جمعه آخر دی ماه، با عنوان دوری از اعتیاد پیاده روی همگانی برگزار شود که این برنامه  29 دي در کل شهرستان های فارس  برگزار شد.
علاوه بر این  در شیراز یک پیاده روی با پخش مستقیم  ، روز 18 اسفند ماه روز زن، میلاد با سعادت فاطمه، میلاد امام خمینی پیاده روی همگانی  در شهرک میانرودان برگزتر می شود که از  تمام مردم شیراز دعوت میکنیم به  ورزشگاه پارس بیایند.
وی در خصوص افتتاح زمین چمن ورزشگاه میانرود گفت : این مجموعه کم نظیر و زیبا با برگزاری بازی  فجر شهید سپاسی و آینده سازان برق جدید فارس  افتتاح خواهد شد.
کامیاب در باره افتتاح ورزشگاه شش هزار نفری  شیراز نیز گفت:تا انتهای سال 97 این ورزشگاه به بهره برداری می رسد