۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
اختصاصی دی اسپورت،

ريسک و چالش در خون پیوس پدر و پسر

دی اسپورت:پويان پيوس ،دانشجو ترم سوم كارشناسى ارشد مديريت اماكن و تجهيزات ورزشى ؛حدوداً پنج سالى است در سطح اول فوتبال تهران مربيگرى مي کند.
کد خبر: ۷۵۹۲۶

به گزارش «دی اسپورت»؛ پسر فرشاد پیوس همچون پدرش به دنبال تجربه ها و چالش های جدید است و تا بدین جا نشان داده ژنوم مربیگری را از پدرش به ارث برده است.

 

پویان پیوس به تازگی عنوان بهترین مربی لیگ جوانان تهران را به نام خود ثبت کرد به همین بهانه مصاحبه ای را با ایشان ترتیب داده ایم که در ادامه می خوانید:

 

بیوگرافی شما ؟

با سلام و عرض ادب خدمت تمام كاربران گرامى؛ پويان پيوس  هستم دانشجو ترم سوم كارشناسى ارشد مديريت اماكن و تجهيزات ورزشى ؛حدوداً پنج سالى است در سطح اول فوتبال تهران مربيگرى ميكنم .

نظر شما به عنوان انتخاب به عنوان بهترین مربی فصل؟

- بهترين شدن بنده به واسطه داشتن دوستان خوبى است كه لطف زيادى به بنده دارن و امسال هم مانند پارسال براى بنده سنگ تمام گذاشتن و با حمايت و دلگرمى آنها هفته به هفته جلو آمدم تا بعد از پيوستن به تيم پديده عرش با كمك آنها در ١١ بازى آخر ١٩ امتياز گرفتيم در حالى كه تا هفته هجدهم تيم پديده عرش ١٢ امتياز داشت و حالا هم از تك تك آنها براى انتخاب بنده به عنوان بهترين مربى ممنونم.

ریسک بزرگی کردید تیم پدیده را پذیرفتید علت خاصی داشت؟

- ريسك و چالش را دوست دارم
اما فقط ريسك دليل پذيرفتن تيم پديده عرش نبود ، در واقع به واسطه اينكه تا اوسط نيم فصل اول در تيم جوانان نيروى زمينى فعاليت داشتم شناخت كافى از تيم ها و سطح ليگ داشتم و بعد از  اينكه مطلع شدم كه مديريت تيم زحمات بسيارى در اين چند فصل براى بازيكنان اين تيم كشيده است انگيزه ام دو چندان شد تا اين تيم را حفظ كنم تا سال هاى بعدى هم اين امكانات در اختيارساير بازيكنان قرار گيرد.

 

نظر شما در موردلیگ امسال و عملکرد داوران و هیت فوتبال؟

- ليگ جوانان امسال تا روز آخر هيجان ،كيفيت و تازگى داشت .
تيم هاى خوب مقاومت و استقلال كه مربيان آنها قطعا شايسته بهترين شدن را بيشتر از بنده داشتن يا تيم هايى چون دلوار ، المپيك انديشه و دياكو و پيكان كه با برنامه تمامى بازى هارو پشت سر گذاشتن و سير پيشرفت در تيم آنها مشهود بود .
- با توجه به عقب افتادگى چند هفته از مسابقات بايد تبريك گفت به آقاى كاميانى كه توانستن اين موضوع ها را مديريت كنند و اميدوارم روند بهبود برگزارى مسابقات قطع نشود و ادامه دار باشد و روزى برسد كه حتى كيفيت چمن زمين هاى مسابقات هم كنترل شود.
- هيئت داوران و تلاش ها و برگزارى جلسات هفتگى آنها براى هرچه بهتر برگزار كردن مسابقات ستودنى است و تقاضا ى بنده از آنها كنترل هاى بيشتر و نظارت هاى بيشتر در روز برگزارى مسابقات.

آیا پدر شما در مربیگری شما تاثیر گذار بوده؟

- ١٠٠٪؜ تاثير گذار بودن و خواهند بود.
- از دوران كودكى من كه پدرم در شهيد قندى يزد بودن تا حتى قهرمانى با پاس در ليگ برتر و ساير تيم ها كه آخرين آنها سعود با سپيدرود رشت بود من همراه ايشون در بيشتر تمرين ها و مخصوصا مسابقات حضور داشتم مخصوصا اين اواخر كه خودم مربى شده بودم به تمام جزئيات توجه مى كردم ،  حتى الان تمامى تمارين فصلى كه پاس قهرمان ايران شد و تراكتور سازى كه دو فصل پياپى به پلى آف رسيد را دارم و هر از چند گاهى از آنها الگو بردارى ميكنم و هر وقت هم سوالى داشته باشم سعى ميكنم در مورد آن با پدرم مشورت كنم و در واقع چراغ راه بنده در مسير مربيگريم هستند.
و همين جا هم از ايشون بابت تمام كمك ها و حمايت هايشان تشكر مى كنم.


سخن پایانی شما ؟

چند تشكر و سخنم تمام .
ابتدا از آقايان نصرتى و ابهرى بايد تشكر كنم كه در اوايل كارم در چند سال گذشته به من اعتماد كردند و تجارب آن دوران نقش به سزايى در موفقيت الان بنده دارد
از مدير يت محترم تيم پديده عرش جناب آقاى دهقانى كه به بنده اعتماد كردن و كمك هاى بسيارى براى ماندگار شدن تيم انجام دادند.
سپس از بزرگتر هاى خودم جناب آقاى ترابپور و نورانى كه افتخار دادن بنده كنارشون باشم و دوستان خوبم آقاى مير ترابى و چراغيان و طاهرى و حاتمى كه اين فصل به بنده فوق العاده كمك كردن و بهترين بودن شايسته آنهاست و بازيكنان با مرامى كه تا لحظه آخر ماندن و براى هدفمون تلاش كردن
و در آخر از تمامى كانال هايى كه اطلاع رسانى فوتبال پايه را به شكل سازماندهى شده و مرتب در جهت پيشرفت فوتبال پايه انجام مى دهند تشكر مى كنم.