۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸
اختصاصی دی اسپورت؛

در دیدار نیمه تمام استقلال جنوب-اروند چه گذشت

دی اسپورت:دیدار دو تیم استقلال جنوب -اروند خرمشهر با اینکه تا دقیقه81با حساب1بر1دنبال میشد و داور یک پنالنی به سود استقلال جنوب اعلام کرده بود با جنجال ایجاد شده نیمه تمام ماند.
کد خبر: ۷۷۵۹۷

به گزارش دی اسپورت٬دیدار استقلال جنوب و اروند در حالی نیمه تمام ماند که اروند در چند دقیقه بازی برده را از دست داد.
پس از اعلام پنالتی به سود استقلال جنوب و اعتراض بازیکنان و نیمکت اروند به داور تماشاگران دو تیم شروع به سنگ پرانی به سوی یکدیگر کردند و هواداران اروند دقایقی بعد به زمین مسابقه ریختند.
اینکه تماشاگر کدام تیم سنگ اول را زد مشخص نبود، چیزی که مشخص بود سنگ پرانی از سوی هر دو طرف بود.

 

پس از ورود تماشاگران اروند به زمین در حالی که انها میتوانستند از کنار سکوها یا ضلع پشت دروازه ها خارج شوند به سوی وسط زمین رفته و جو را متشنج تر کردند. در این میان تعدادی از هواداران اروند با بازیکنان استقلال جنوب درگیر شدند. پس از گذشت حدود ۱۵ دقیقه تماشاگران اروند از زمین خارج و به جایگاه روبرویی انتقال یافتند.

 

به نظر میرسید شرایط آرام شده است تا اینکه از بیرون ورزشگاه و پشت جایگاهی که اروندی ها مستقر شده بودند سنگ پرانی به سمتشان آغاز شد. تعدادی از تماشاگران در مقام پاسخ برآمدند و تعدادی به زمین بازی گریختند. در این بین چند هوادار اروند نیز مصدوم شدند.

 

در رابطه با درگیری های رخ داده نکاتی وجود دارد؛
۱. هردو طرف به سمت یکدیگر سنگ پرانی کردند و شروع کننده درگیری ها یک طرف خاص نبود.
۲. تماشاگران اروند در حالی که می توانستند بعد از ورود به زمین از کنار سکوها یا پشت دروازه خارج شوند به وسط زمین آمدند و مانع از ادامه بازی شدند.
۳. تعدادی از هواداران اروند با بازیکنان حریف درگیر شده و زد و خورد کردند.
۴. تماشاگران در حالی که میتوانستند به سرعت از زمین خارج شوند و در سکوهای روبرویی مستقر شوند ۱۰ دقیقه در زمین ماندند و مانع از ادامه بازی شدند.
۵. پرتاب سنگ پس از استقرار در سکوهای روبرویی از بیرون ورزشگاه و از سوی چند تماشاگر بود. این در حالی بود که تماشاگران استقلال جنوب همچنان در سکوهای روبرویی حضور داشتند.
۶. هوادارانی که با دو دستگاه اتوبوس و سازمان یافته از طرف باشگاه به ورزشگاه می آیند باید توجیه شده و نظارت بیشتری روی آنها باشد.

 

باید منتظر بود و دید کمیته انضباطی چگونه در مورد نتیجه این بازی تصمیم گیری خواهد کرد که بدون شک با توجه به حساسیت این گروه و رقابت نزدیک٬ این نتیجه در سرنوشت تیم های صعود کننده بسیار تاثیر گزار است.