۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
خط حمله قوی‌تر، مدافعان بهتر را شکست داد؛

فرمول لیگ برتر در لیگ دسته یک شکست خورد

رقابت های لیگ دسته یک با رقابتی شانه به شانه تیم های مازندرانی برای صعود به لیگ برتر خاتمه یافت.
کد خبر: ۷۸۰۴۷

به گزارش"دی اسپورت"، روز گذشته بازی های هفته سی و چهارم لیگ دسته یک با برگزاری 9 بازی همزمان انجام شد و پرونده رقابت های این فصل به انتهای خود رسید. در پایان بازی های دیروز، تیم های نفت مسجدسلیمان و نساجی قائمشهر موفق شدند پس از گذراندن کورسی جذاب و تماشایی، جواز صعود به لیگ برتر را به دست آورند.

 

 در جدول رده بندی لیگ آزادگان نفت مسجدسلیمان 65 امتیازی قهرمان شد و تیم های نساجی و خونه به خونه با امتیاز مشابه 64 در رده های دوم و سوم قرار گرفتند. آنچه که در جدال تیم های مازندرانی حکم به برتری نساجی داد، تفاضل گل بالاتر این تیم نسبت به نماینده بابل بود. نساجی با به ثمر رساندن 49 گل، تفاضل گل خود را به حد مناسبی رساند تا در گام آخر از خونه به خونه سبقت بگیرد و به خاطر همین گل های زده جشن صعود برپا کند.

 

 نکته جالب اینجاست که در رقابت های لیگ برتر، معمولا فرمول بالاتر رفتن تفاضل گل تیم های هم امتیاز، کمتر گل خوردن و قوی تر بودن در کارهای دفاعی است. در دو فصل اخیر تیم قهرمان لیگ یعنی پرسپولیس بهترین خط دفاع و حمله را در اختیار داشته است؛ اما اختلاف گل های زده پرسپولیس با تیم هایی که خط حمله های بعدی را در اختیار داشتند، خیلی زیاد نبوده است. مثلا امسال ذوب آهن 2 گل کمتر از پرسپولیس زد و فصل قبل هم استقلال فقط یک گل کمتر از این تیم به ثمر رساند. در عوض فاکتوری که تیم برانکو را دور از دسترس رقبا قرار داد، عملکرد دفاعی بوده است. همچنین تجربه ای که برانکو را به سمت قدرتمندتر کردن خط دفاعی سوق داد، ناکامی بزرگ این تیم در لیگ پانزدهم بود. پرسپولیس با خط حمله فوق العاده اش 50 گل در آن فصل به ثمر رساند اما تنها به دلیل اینکه بیشتر از استقلال خوزستان گل دریافت کرده بود، عنوان قهرمانی لیگ برتر را از دست داد.

 

 حالا در رقابت های فصل 97-96 لیگ دسته یک چنین اتفاقی افتاد و دو تیم در رتبه های بالا و حیاتی جدول هم امتیاز شدند و فرمولی که باعث صعود یکی و حذف دیگری شد، اختلاف در گل های زده بود. نساجی تیمی بود که گل های بیشتری از خونه به خونه دریافت کرده بود ولی به خاطر خط حمله بهتری که داشت، توانست جواز صعود به لیگ برتر را به دست آورد.

 

منبع : ورزش سه



ترند های روز