۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶

اینیستا: به خودم فشار آوردم تا به ال‌کلاسیکو برسم

 کاپیتان تیم فوتبال بارسلونا می‌گوید در شرایطی آخرین ال‌کلاسیکوی دوران بازیگری‌اش را تجربه کرد که از چندی پیش مشکلاتی داشت اما به هر نحو ممکن خودش را به این بازی رساند.
کد خبر: ۷۸۲۶۷

به گزارش «دی اسپورت»؛ آندرس اینیستا شب گذشته (یکشنبه) برای آخرین بار بازی در ال‌کلاسیکو را تجربه کرد، دیداری که با تساوی 2-2 خاتمه یافت و او در اواسط نیمه دوم جایش را به پائولینیو داد.

کاپیتان کاتالان‌ها که در پایان فصل به دوران بازیگری‌اش در اروپا پایان می‌دهد، به سؤالات خبرنگاران درباره مسائل مختلف پاسخ داد.

او درباره حفظ روندشکست ناپذیری تیمش در این فصل لالیگا تأکید کرد: با وجود آنکه زمان زیادی از مسابقه را با یک یار کمتر بازی کردیک، توانستیم به روند شکست ناپذیری‌مان را حفظ کنیم و این یک نکته مثبت است. ما راضی هستیم و می‌خواهیم تا پایان لیگ به این روند ادامه دهیم.

اینیستا درباره تونل افتخاری که پرسنل باشگاه بارسلونا در پایان مسابقه به توصیه جرارد پیکه برای بازیکنان این تیم زدند، هم گفت: این یک تصمیم از پیش برنامه‌ریزی نشده و کاملاً ناگهانی بود.

کاپیتان آبی‌و‌اناری‌ها درباره اتفاقاتی که در مسابقه رخ داد هم اظهار داشت: ال‌کلاسیکوها اینطور هستند. آنها بازی‌هایی پرتنش هستند و حتی اگر پای چیزی هم در میان نباشد باز هم متمایز و خاص از آب درمی‌آیند. این بازی هم زیبا بود. هر دو تیم با تمام توان تلاش کردند تا پیروز شوند. با توجه به شرایط بازی این تساوی برای ما رضایتبخش بود. درگیری‌ها؟ به هر حال ما رقیب هستیم و بعد از این همه سال بازی، به خوبی یکدیگر را می‌شناسیم.

اینیستا درباره آخرین تجربه‌اش از حضور در ال‌کلاسیکوها هم عنوان کرد: من همه چیز این کلاسیکو را به یاد خواهم سپرد. من این شانس را داشتم که از یک ال‌کلاسیکوی دیگر لذت ببرم اگرچه این بازی در بهترین شرایط موجود انجام نشد. از این طور بازی‌ها باید لذت برد به خصوص ال‌‌کلاسیکو که یک بازی متفاوت است و هیچ بازی دیگری شبیه آن نیست.

اینیستا در پایان اعتراف کرد که مدتی است برخی مشکلات فیزیکی روی او فشار می‌آورد و با این حال خودش را به ال‌کلاسیکو رسانده است.

او گفت: من از فینال جام حذفی مشکلاتی داشتم اما هر کاری که می‌شد انجام دادم تا به این بازی برسم و هر کاری بتوانم انجام می‌‌دهم که تا آخرین لحظه حضورم از بازی‌هایم لذت ببرم.