۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵

بررسی خط دفاع تیم ملی در جام جهانی

 برای حضور در جام جهانی رقابت سنگینی بین مدافعان دعوت شده به تیم ملی وجود دارد.
کد خبر: ۷۸۵۴۲

به گزارش «دی اسپورت»؛ عصر روز گذشته کارلوس کی‌روش فهرست ۳۵ نفره ابتدای تیم ملی را برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ اعلام کرد.

در این فهرست ۱۳ بازیکن در پست دفاع به تیم ملی دعوت شدند. در این گزارش قصد داریم وضعیت مدافعان دعوت شده به تیم ملی را مورد بررسی قرار بدهیم.

مدافعان وسط:

«سیدجلال حسینی، محمدرضا خانزاده، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمد انصاری، پژمان منتظری، سیدمجید حسینی و روزبه چشمی»

از بین مدافعان وسط دعوت شده به تیم ملی، حضور سیدجلال حسینی، محمدرضا خانزاده و مرتضی پورعلی‌گنجی در فهرست نهایی تیم ملی تقریبا قطعی است. از بین انصاری، منتظری، حسینی و چشمی، شانس روزبه چشمی برای رفتن به روسیه بالا است، هرچند شاید فاکتور تجربه باعث شود پژمان منتظری راهی روسیه شود.

به نظر می‌رسد محمد انصاری و سید‌مجید حسینی شانس کمی برای حضور در جام جهانی داشته باشند مگر اینکه اتفاق غیر منتظره‌ای رخ بدهد.

مدافعان راست:

«رامین رضاییان، وریا غفوری و استیون بیت‌آشور»

پیش از اعلام فهرست ۳۵ نفره هم می‌شد حدس زد که رضاییان و غفوری مسافر جام جهانی هستند، اما حضور بیت‌آشور آنهم بعد از ۴ سال در فهرست تیم ملی یک شوک برای فوتبالدوستان بود. حالا غفوری و رضاییان یک رقیب دیگر برای رفتن به جام جهانی دارند و شاید همین مسئله برخی معادلات را به هم بریزد. هرچند به احتمال قوی در نهایت رضاییان و غفوری به جام جهانی می‌روند.

مدافعان چپ:

«میلاد محمدی، امید نورافکن و سعید آقایی»

آن چیزی که در مورد پست دفاع چپ تیم ملی مشخص است، این است که بازیکن اصلی در این پست میلاد محمدی است. اما از بین نورافکن و سعید آقایی باید دید شانس به کدام بازیکن رو می‌کند. هر ۲ بازیکن در بازی‌های دوستانه برای تیم ملی به میدان رفته‌اند و تقریبا یک عملکرد مشابه هم داشتند. البته آقایی نسبت به نورافکن بیشتر برای تیم ملی به میدان رفته است، اما نورافکن هم به خاطر چند پسته بودن شانس زیادی دارد تا مسافر جام جهانی شود. مسلما رقابت سنگینی بین نورافکن و آقایی برای پست دفاع چپ تیم ملی در جام جهانی وجود دارد.